پرسپولیس نیوز : رضا ترابیان می‌گوید گل‌محمدی کارنامه خوبی در پرسپولیس داشته اما این مدیریت باشگاه است که درباره او تصمیم‌گیری می‌کند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ناکامی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی، انتقادهایی که به تعویض‌های گل‌محمدی در بازی با سپاهان وارد می‌شود، خداحافظی علی کریمی و آینده گل‌محمدی در پرسپولیس صحبت کرد.

 

* آقای ترابیان همه چیز برای قهرمانی پرسپولیس مهیا بود اما این شانس را از دست دادید.

 

ما بازی را خیلی خوب و هجومی شروع کردیم. در نیمه اول از نظر فنی بر سپاهان برتری داشتیم اما با اتفاقاتی که در نیمه دوم افتاد وضعیت به گونه‌ی دیگری رقم خورد. من قبل از این هم گفته بودم اینکه در آزادی بازی می‌کنیم خیلی خوب است اما حضور مقابل هواداران پرتعداد مسئولیت را بالاتر می‌برد. سپاهان از آسیا حذف شده بود و در لیگ برتر هم شانس زیادی برای قهرمانی نداشت بنابراین زخم خورده جلوی ما ظاهر شد. فوتبال همین است و دیروز هم روز بدش را به ما نشان داد. پنالتی هم که 50 – 50 است. البته با کاری که در پنالتی اول نوروزی کردند تمرکز این بازیکن را بر هم زدند. واقعا حرکت عجیبی بود. آن هم در چنین بازی بزرگی. نمی‌دانم علت اینکه گفتند باید نیمکت‌نشین‌ها حتما کنار نیمکت بروند چه بود. همین هادی نوروزی در رشت پنالتی اول ما را در شرایطی مشابه گل کرد.

 

* انتقادهای زیادی به تعویض‌های گل‌محمدی در بازی دیروز وارد است. اینکه چرا کریم انصاری فرد تعویض شد و یا اینکه چرا پرسپولیس علی کریمی را تعویض کرد تا با سه هافبک دفاعی بازی کند.

 

انصاری فرد در بین دو نیمه گفت که دیگر نمی‌توانم در نیمه دوم بازی کنم. او بیماری داشت و خودش را خوب به بازی رساند. اما گفت وقتی استارت می‌زنم بدنم کم می‌آورد. البته نوروزی هم بعد از آمدن به زمین خیلی خوب بازی کرد. هر وقت آمده به پرسپولیس کمک کرده و دیروز هم با وجود اینکه تنها بود، اما خوب کار کرد و روی گل دوم هم نقش داشت. درباره تعویض کریمی هم باید بگویم که او در این چهار ماه فقط یک نیم ساعت مقابل داماش بازی کرد. تمرین‌هایش با تیم نبود. البته در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و بیشتر از توانش مایه گذاشت. در دفاع هم شرکت می‌کرد. با این حال فکر می‌کنم تعویض نقی‌زاده از نظر تاکتیکی جواب داد. به هر حال این بازی بسیار سخت بود. 120 دقیقه جلوی 100 هزار تماشاگر و با تیمی مثل سپاهان که همواره در چند سال اخیر در کورس قهرمانی بوده است. شما دیدید که سپاهان هر سه تعویض خود را در نیمه دوم کرد در صورتی که در یک بازی 120 دقیقه‌ای اگر برای یک بازیکن مشکلی به وجود بیاید مجبورید با 10 نفر بازی کنید. اگر توپ بنگر گل شده بود بازی 3 –1 می‌شد و دیگر کسی بعد از بازی از ما سوال فنی نمی‌پرسید. شانس واقعا با ما یار نبود. ما نسبت به بازی گذشته خیلی بهتر کار کردیم وموقعیت‌های بیشتری داشتیم. فقط شرمندگی برای ما ماند. دوست داشتیم این جام را به هواداران تقدیم کنیم اما فوتبال است دیگر. این اما و اگرها می‌توانست الان به سود ما باشد.

 

* قبل از بازی قرار بود در زمان خداحافظی مهدوی‌کیا حداقل دو سه نفر او را همراهی کنند اما این بازیکن به تنهایی و در حالی که فقط عکاسان را کنار خود می‌دید، خداحافظی کرد.

 

شرایطی که پیش آمد برای پرسپولیس غیرمنتظره بود. همه دوست داشتند که با قهرمانی، مهدی را در خداحافظی همراهی کنند اما متاسفانه این طور نشد. ان‌شاءالله قرار است در بازی با هامبورگ خداحافظی کند و امیدوارم در آنجا از این بازیکن تجلیل شود.

 

* از دست دادن قهرمانی و خداحافظی مهدوی‌کیا برای هواداران کم بود، علی کریمی هم از فوتبال خداحافظی کرد.

 

نمی‌دانم چرا کریمی چنین تصمیمی گرفت. حتما خیلی ناراحت بوده است. باید ببینیم آینده چطور می‌شود.

 

* با توجه به ارتباط نزدیکی که با یحیی دارید فکر می‌کنید بعد از ناکامی در فینال جام حذفی او دوست دارد در پرسپولیس بماند؟

 

یحیی یک مربی حرفه‌ای است. او کارنامه خوبی در پرسپولیس دارد. 22 بازی سرمربی پرسپولیس بوده و فقط یک بار باخته است. در لیگ تیم را از رده سیزدهم به ششم رساند و در جام حذفی هم همه تیم‌های لیگ برتری را کنار گذاشت تا به فینال برسد. او تمام تلاش خود را کرد و خیلی سالم و صادقانه برای پرسپولیس زحمت کشید. امثال یحیی در فوتبال ما زیاد نیستند. باید آن‌ها را حفظ کنیم. اتفاقی که دیشب برای پرسپولیس افتاد اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود. برد و باخت همیشه در فوتبال بوده است اما باید توجه کنیم که مربی‌گری شغل خیلی سختی است. مربی باید به کارش علاقه داشته باشد. مجید جلالی می‌گفت مربی باید عاشق باشد. در این بازی هم فشار زیادی روی یحیی بود. اما من فکر می‌کنم او کارنامه خوبی در پرسپولیس دارد. به هر حال قضاوت را به مردم واگذار می‌کنیم و این مدیریت باشگاه است که درباره آینده تصمیم‌گیری می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)