ترکی: بیخود این مسابقه را حساس می کنند
مرادی: تمام داوران ایرانی می توانند دربی را قضاوت کنند
مرجع خبری پرسپولیس : در حالي كه 14 روز به ديدار رفت پرسپوليس و استقلال باقي مانده، هنوز داور اين مسابقه انتخاب نشده، اين در حالي است كه كميته داوران قصد دارد مثل فصل گذشته از يك داور ايراني براي قضاوت در شهرآورد حساس پايتخت استفاده كند.

 فصل گذشته محسن تركي پس از سال‌ها به عنوان يك داور ايراني اين بازي را قضاوت كرد كه البته ديدار كم‌حاشيه‌اي بود و مهم‌ترين اتفاق اين بازي خطاي هند علي عليزاده مهاجم بلندقامت استقلال بود كه در نهايت باعث شد تركي نقطه پنالتي را نشان دهد و پرسپوليس با ضربه مازيار زارع بازي را به تساوي بكشد. تركي در اين ديدار عملكرد خوبي داشت و البته به وجود نيامدن صحنه‌هاي جنجالي و انجام يك بازي كم‌خشونت كمك زيادي به او كرد تا قضاوت شهرآورد را بدون حرف و حديث به پايان برساند.

تركي كه يكي از شانس‌هاي قضاوت در اين مسابقه است، مي‌گويد: «من براي قضاوت در مسابقات AFC كاپ بايد از ايران خارج شوم و فكر مي‌كنم 8 مهرماه دوباره به ايران برگردم. هرچند در تاريخ دهم مهرماه در ايران هستم ولي دو روز بعد بايد عازم ژاپن شوم و نمي‌دانم كه شرايط براي من چطور خواهد بود.» تركي در پاسخ به اين سئوال كه فكر مي‌كنيد با شرايطي كه به وجود آمده، اين بازي را قضاوت كنيد، تاكيد مي‌كند: «من نمي‌توانم در اين مورد حرفي بزنم چراكه كميته داوران تصميم‌گيرنده است و انتخاب داوران شهرآورد به ما مربوط نمي‌شود.»

تركي در ادامه حرف‌هايش تاكيد مي‌كند: «به غير از گزينه‌هايي كه شما نام برديد، معتقدم كه خيلي از داوران ديگر مي‌توانند اين بازي را قضاوت كنند و لايق داوري در اين بازي هستند. متاسفانه بعضي‌ها اين بازي را بيش از حد حساس مي‌كنند و همين موضوع حاشيه‌هايي را به وجود مي‌آورد.»

تركي در پاسخ به اين سئوال كه چه عواملي باعث شد تا شهرآورد سال گذشته را بدون مشكل خاصي سوت بزنيد، مي‌گويد: «قبل از بازي اين موضوع را براي خودم جا انداختم كه اين مسابقه با ديگر بازي‌ها هيچ فرقي ندارد. خوشبختانه با كمك دوستان و همكاري بازيكنان توانستم اين بازي را به خوبي قضاوت كنم.»تركي در پاسخ به اين سئوال كه آيا باز هم آماده قضاوت در اين ديدار حساس هستيد، تاكيد مي‌كند: «من اصلا از كلمه دربي و اينكه مي‌گويند اين بازي حساس است، خوشم نمي‌آيد و به هيچ عنوان اين مسابقه را از ديگر بازي‌ها جدا نمي‌كنم چون معتقدم كه يك داور در تمامي بازي‌ها بايد عملكرد خوبي داشته باشد. من براي تمامي مسابقات آماده هستم و فرقي نمي‌كند كه در كدام بازي قضاوت كنم ولي متاسفانه اين بازي را بي‌جهت حساس مي‌كنند.»

تركي در مورد حرف‌هاي مرادي كه گفته قضاوت اين بازي نسبت به شهرآورد سال گذشته سخت‌تر است، تاكيد مي‌كند: «نمي‌دانم ايشان چه دلايلي داشته كه اين حرف را زده ولي من معتقدم كه قضاوت در اين مسابقه فرقي با بازي سال گذشته ندارد. اتفاقا امسال هر دو تيم بازيكنان جوان‌تري را به خدمت گرفته‌اند و فكر مي‌كنم بازيكنان جوان نسبت به بازيكنان مسن و باتجربه، در پذيرفتن تصميمات داوري مطيع‌تر هستند و قانون را رعايت مي‌كنند.»

 
 
مرادی: مهم نیست چه کسی قاضی دربی می شود
سعيد مظفري‌زاده، مسعود مرادي، محسن تركي و خداداد افشاريان گزينه‌هاي اصلي براي قضاوت در بازي پرسپوليس و استقلال هستند . البته مظفري‌زاده شانس قضاوت در اين بازي را از دست داده است. او در اين مورد مي‌گويد: «زماني كه بازي پرسپوليس و استقلال برگزار مي‌شود، من در ايران نيستم و براي قضاوت در المپيك جوانان آسيا در فيليپين حضور دارم. به همين دليل شانسي براي قضاوت اين مسابقه ندارم. البته اميدوارم هر داوري كه اين مسابقه را سوت مي‌زند در نهايت عملكرد موفقيت‌آميزي داشته باشد.»

مسعود مرادي داور بين‌المللي و باسابقه فوتبال ايران يكي از گزينه‌هاي كميته داوران براي قضاوت پرسپوليس و استقلال محسوب مي‌شود. البته پرسپوليسي‌ها خاطرات خوشي از داوري مرادي ندارند و معمولا در مورد اين داور چنين جوي وجود دارد كه بيشتر اشتباهات او به ضرر پرسپوليس و به سود استقلال بوده است. مرادي در حالي كه تمايل نداشت حرفي بزند،‌ صحبت‌هايش را اينگونه آغاز كرد: «با توجه به قضاوت تركي در فصل گذشته، راه قضاوت براي داورهاي ايراني باز شد و اميدوارم داور دربي بعدي هم سربلند از زمين بيرون بيايد. در ‌حال حاضر ايران 7 داور بين‌المللي دارد كه همه آنها مي‌توانند اين مسابقه حساس را قضاوت كنند.»

وي در پاسخ به اين سئوال كه فكر نمي‌كنيد بازيكنان ايراني برخوردي اعتراض‌آميز با تصميمات داور ايراني داشته باشند، تاكيد كرد: «هر جاي دنيا اين مسائل طبيعي است و بازيكنان ايراني هم از داوران خارجي تبعيت بيشتري دارند. البته انجام اين مسابقه با قضاوت داور ايراني مستلزم همكاري بازيكنان دو تيم، مربيان، رسانه‌ها و… است و بازيكنان بايد به تصميمات داور احترام بگذارند.»

مرادي در پاسخ به اين سئوال كه فكر مي‌كنيد چقدر براي قضاوت در اين مسابقه شانس داريد تاكيد مي‌كند: «در اين مورد كميته داوران بايد پاسخگو باشد، در ضمن اهميتي ندارد كه كدام داور ايراني دربي را سوت خواهد زد چون نكته مهم فقط اين است كه قضاوت ديدار پرسپوليس و استقلال به داور ايراني واگذار شده است. البته اين را هم بايد بگويم كه قضاوت در اين مسابقه نسبت به بازي قبلي اين دو تيم سخت‌تر خواهد بود و اين دربي با دربي قبلي قابل قياس نيست.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)