محسن ترکی گفت: بسیاری از مشکلات ما در داوری کشور، ناشی از خود جامعه داوری است.

به گزارش ایسنا ، داور بین‌المللی فوتبال با ابراز گلایه از برخی مشکلات جامعه داوری کشور اظهار کرد: پیش از این، بسیاری از مشکلات خود را با فدراسیون فوتبال مطرح می‌کردیم و از آن‌ها برای حل مشکلات داوری کمک می‌خواستیم، اما امروز متوجه شده‌ایم که بسیاری از مشکلات مربوط به خود جامعه داوری است.

 

وی ادامه داد: احترام و شخصیت یک داور از اهمیت زیادی برخوردار است اما متاسفانه این شأن و منزلت نزول کرده است. متاسفانه در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هفته گذشته هر چقدر که از صحبت‌های یک بازیکن باتجربه لذت بردم، از صحبت‌های یک داور قدیمی متاسف شدم. هر یک از داوران کشور باید این را بدانند که یک شخصیت حقوقی داشته و به عنوان نماینده جامعه داوری کشور، باید مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود باشند.

 

داور بین‌المللی فوتبال تصریح کرد: در کلاس‌های داوری توجه به درستی اعمال و رفتار و حتی نحوه پوشش داوران به آن‌ها تذکر داده می‌شود. ما نیز باید به این مسائل توجه لازم را داشته باشیم چرا که بسیاری از ما به عنوان الگوی داوران جوان به شمار می‌آییم.

 

ترکی تصریح کرد: از فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌خواهم تا در این رابطه برخورد قاطع داشته باشد. این تقاضایی بود که پیش از این نیز از مدیران پیشین این کمیته خواسته بودم.

 

وی با بیان این که ریشه این مشکلات از چند سال قبل آغاز شده است، یادآور شد: متاسفانه بسیاری از اطلاعات و مشکلات جامعه داوری توسط برخی از داوران به رسانه‌ها و مطبوعات می‌رسد. دیدن برخی مسائل در رسانه‌ها واقعا ناراحت‌کننده بوده و برای جامعه داوری گران تمام می‌شود. باید با این مسائل برخورد شود و حل مشکلات را از خودمان آغاز کنیم؛ بیشترین مشکل ما در مسایل شخصیتی است.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که به فکر خود نباشیم از مسوولان توقعی برای حل مشکلات نخواهد بود. پیش از این نیز چندین مرتبه مشکلات رفاهی و معیشتی داوران و نیز برگزاری صحیح کلاس‌های داوری را با مسوولان در میان گذاشته‌ایم که ترتیب اثر داده نشده است. با این حال احساس می‌کنیم آن‌ها حق دارند، چرا که ما هنوز نتوانستیم مشکلات بین خودمان را حل و فصل کنیم.

 

ترکی دربارع قطعی شدن حضورش به عنوان داور در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، تصریح کرد: حضور یا عدم حضور من در داوری مهم نیست و آنچه اهمیت دارد، داوری کشور است؛ بودن در فوتبال به هر قیمتی ارزش ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: علت حاضر شدن در تست‌آمادگی جسمانی نیز به این دلیل بود که برخی در مورد وضعیت فیزیکی و جسمانی من تردیدهایی را وارد کرده بودند. با این حال پس از برگزاری تست آمادگی‌جسمانی، بی‌میلی و عدم رغبت خود را برای حضور در داوری کشور به فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوری فدراسیون فوتبال، ابراز کردم چرا که شأن و منزلت داوری کاهش یافته است.

 

داور بین‌المللی فوتبال در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد ارزیابی خود از لیگ برتر فوتبال کشور گفت: لیگ جدید فوتبال تاکنون روند خوبی را طی کرده که این مساله نشان‌دهنده مثمر ثمر بودن حمایت‌های معنوی و تصمیمات کمیته انضباطی فوتبال کشور است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر از ابتدای لیگ برتر فوتبال، هفته‌های خوبی را گذراندیم و توهین‌ها و فشار روی داوران کاهش یافته است. ادامه این روند موجب باز شدن فضا برای حضور داوران جوان خواهد شد و به تبع آن فوتبال ما نیز کم‌حاشیه، سالم و پرطرفدار می‌شود.

 

ترکی با اشاره به تصمیمات کمیته انضباطی فوتبال، آن را امری قابل تقدیر توصیف کرد و افزود: حمایت‌های معنوی کمیته انضباطی فوتبال کشور امری قابل تقدیر بوده اما امیدوارم این شیوه تداوم داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)