پرسپولیس نیوز : مجلس شورای اسلامی قصد دارد مانع برگزاری دور چهارم مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس شود.

پس از به نتیجه نرسیدن دور سوم مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس، قرار شد تا چهارمین مزایده در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار شود. اما نمایندگان مجلس با ارائه طرح دوفوریتی قصد دارند مانع برگزاری این مزایده شوند. مجلسی که یک سال پیش تهدید کرده بود در صورت عدم واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس وزیر ورزش را استیضاح می کند، این بار می خواهد مانع برگزاری مزایده این دو باشگاه شود.
مقداد نجف نژاد رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در راس نمایندگانی است که قصد دارند این طرح دوفوریتی را به تصویب مجلس برسانند. نجف نژاد به عنوان یکی از سردمداران مخالفت واگذاری استقلال و پرسپولیس، در راس افرادی بود که اعتقاد داشتند قانون واگذاری استقلال و پرسپولیس باید در لوایح بودجه جا داشته باشد. آن ها به دولت فشار آوردند که در قانون بودجه این موضوع را ببیند و حالا با گذشت زمان، موضع نجف نژاد تغییر کرده است.
او که از چند هفته قبل به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال مشغول به کار شده، معتقد است این شکل از واگذاری، همراه با اهداف سیاسی خواهد بود و بهره برداری سیاسی از آن می شود. به همین دلیل نامه ای به مجلس داده اند تا به شکل قانونی مانع واگذاری استقلال و پرسپولیس شوند.
البته پس از زمانی که این پیشنهاد به مجلس ارائه شد، پدر نجف نژاد فوت کرد و او چند روزی در جلسات مجلس حضور نداشت تا خواسته اش را پیگیری کند. اما حتی در صورتی که این اتفاق رخ نمی داد هم نجف نژاد کار سختی برای لغو مزایده چهارم داشت چراکه برای تصویب طرح دو فوریتی، باید دو سوم آرای مجلس را بگیرد. پیرموذن یکی از نمایندگان مجلس می گوید: «قرار است واگذاری سلامت باشد تا در آن رانت خواری انجام نشود. باید به این قانون پایبند باشیم. منافع شخصی را کنار بگذارید و به دنبال این باشیم که این تیم ها واقعا خصوصی شوند.»
با این حساب نباید خیلی امیدوار بود که چهارمین مزایده استقلال و پرسپولیس انجام نشود. گرچه ممکن است این مزایده هم مانند سه مزایده قبلی به نتیجه نرسد اما اینکه مجلس هم بتواند مانع برگزاری مزایده چهارم شود اتفاقی دور از ذهن است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)