تهدید و زورگیری از یک خبرنگار به‌خاطر پرسپولیس/ مالکیت دردسرساز سرخ‌ها

مرجع خبری پرسپولیس : خبرنگاری که طی ماههای اخیر ماجرای مالکیت باشگاه پرسپولیس(پیروزی) را پیگیری می کند به دنبال انتشار برخی گزارشها، از سوی افرادی ناشناس تهدید شد و چهارشنبه شب نیز با حمله دو فرد موتورسوار مورد زورگیری و تهدید قرار گرفت.

به گزارش مرجع خبری و به نقل از مهر ماجرای مالکیت باشگاه پرسپولیس سالهاست لاینحل باقی مانده است و هرزچندگاهی برخی افراد با این ادعا که مالک اصلی این باشگاه پرطرفدار و مردمی هستند، جنجال جدیدی را در رسانه ها به راه می اندازند اما تاکنون و با گذشت نزدیک به 18 سال ازاتفاقات مدیریتی و برخی واگذاری ها، هنوز وضعیت مالکیت اصلی این باشگاه حل نشده و مشخص نیست بالاخره “پرسپولیس” متعلق به کیست و “پیروزی” از آن چه کسانی است؟

 

در این میان رسانه های بسیاری برای آنکه مالکان اصلی این باشگاه مشخص شوند اقدام به انتشار اخبار و گزارش هایی کرده اند که طبیعتا تبعاتی را نیز برای آنها به دنبال داشته است.

 

روزنامه پیروزی که ارگان غیررسمی باشگاه پرسپولیس است یکی از این رسانه هاست که توسط یکی از قدیمی ترین خبرنگاران خود اقدام به پیگیری این ماجرا کرده است. این خبرنگار

که در رسانه های ورزشی دیگر نیز فعالیت می کند طی هفته های گذشته مطالبی در مورد مشخص شدن وضعیت مالکیت و اتفاقات پشت پرده این باشگاه نوشته است که دردسرهای زیادی را برای وی به همراه داشته است.

خبرنگار روزنامه پیروزی که به دلیل احتمال افزوده شدن بر مشکلاتش نمی توانیم نامی از وی ببریم، پس از آنکه در هفته های اخیر بارها به طور تلفنی مورد تهدید قرار گرفت تا دست از نوشته هایش بردارد، چهارشنبه شب در خیابان طالقانی تهران و پس از چندین بار تهدید و وارد کردن خسارت به اتومبیلش، مورد حمله دو فرد ناشناس موتورسوار قرار گرفت.

ساعت 21:45 دقیقه چهارشنبه شب(اول مهرماه) و زمانی که این خبرنگار محل کارش را ترک کرده بود در یکی از کوچه های خیابان طالقانی توسط دو فرد ناشناس تهدید و مورد ضرب قرار گرفت. افراد ناشناس که بارها از وی خواستند “پایش را از گلیمش درازتر نکند”، پس از زورگیری و به سرقت بردن کیف حاوی مدارک، پول ، تلفن همراه و لوازم شخصی، او را مجددا به پیگیری نکردن مسائل مالکیت باشگاه پرسپولیس تهدید کردند و از محل متواری شدند.

به دنبال این اتفاق خبرنگار روزنامه پیروزی صبح پنجشنبه با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین ضمن ارائه گزارشی از اتفاقات چند هفته اخیر شکایت خود را تقدیم مراجع قضایی کرد که ماموران نیروی انتظامی پس از بررسی اتفاقات اخیر که شامل تهدید تلفنی خبرنگار و خانواده اش، شکست صندوق عقب و به سرقت بردن وسایل داخل اتومبیل و وارد کردن خسارت به آن می شد، بر هدفمند بودن این اتفاقات تاکید کردند و وی را به دادسرای 7 ارجاع دادند.

این خبرنگار که بنابر برخی دلایل نتوانستیم نام او را ذکر کنیم در توضیح بیشتر این ماجراها به خبرنگار مهر گفت: از زمانی که سعی کردم وضعیت نهایی مالکیت باشگاه پرسپولیس با بدست آوردن اسناد و مدارک قانونی را مشخص کنم، از سوی افراد ناشناس مورد تهدید قرار گرفتم. ابتدا تصور کردم مشکل خاصی نیست اما پس از آنکه کمی جلوتر رفتم تهدیدها جدی تر شد و بارها به اتومبیلم خسارت وارد شد و خانواده ام نیز تهدید شد.

وی ادامه داد: پس از شکایتی که در کلانتری مطرح کردم، نیروی انتظامی هم بر هدفمند بودن این ماجرا تاکید کرد و مشخص شد افرادی با برنامه ریزی قبلی چنین اقداماتی انجام داده اند.

قرار است باشگاه پرسپولیس نیز این ماجرا را به طور جدی پیگیری کند و خبرنگار مذکور روز شنبه با مراجعه مجدد به دادسرا و کلانتری تا رسیدن به نتیجه نهایی این پرونده را پیگیری کند.

اینکه چه کسانی طی ماههای اخیر این خبرنگار را تهدید کرده اند هنوز مشخص و مسجل نیست. اما وی در شرایطی با این مشکل مواجه شده است که اخبار و گزارش های پشت پرده ای از ماجرای مالکیت و برخی دخالت ها در امور پرسپولیس را منتشر کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)