قربان‌زاده می‌گوید پرسپولیس و استقلال حق استفاده از منابعی که از طریق بورس وارد حساب‌شان شده برای فعالیت در نقل و انتقالات را ندارند.

حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی سازی پس از تعلق منابع ۷۱۰ میلیاردی پذیره نویسی بورس به سرخابی‌ها به سوالات در این زمینه پاسخ داد.

* کمیته‌ای قرار بود بر این دو باشگاه نظارت کند کمیته متشکل از چه کسانی و چه نهادی است؟ چه اتفاقی می‌افتد؟
قربان‌زاده: کمیته مصارف به دستور وزیر محترم اقتصاد تشکیل شد. با توجه به اینکه مجمع و بخش مالکانه این دو باشگاه در اختیار وزیر اقتصاد بود و هنوز ۹۰ درصد سهام این دو باشگاه متعلق به دولت است، همچنان باید وزارت اقتصاد تصمیم بگیرد. این کمیته مصارف مسئولیتش با بنده است. مدیر عامل هر باشگاه، مشاور و معاون اقتصادی‌اش و یک نماینده‌ از وزارت ورزش عضو آن هستند تا در خصوص مصارف منابع حاصل از افزایش سرمایه دو باشگاه تصمیم گیری شود. تقریبا دو جلسه برای این دو باشگاه داشتیم و روز چهارشنبه جلسه بعدی خواهد بود.

*آیا از محل این درآمد باشگاه‌ها اجازه دارند بدهی‌های خودشان را پاس و تسویه کنند؟ یا مجوز آن را ندارند؟
قربان‌زاده: درصدی از این منابع برای تسویه بدهی‌هایی است که دو باشگاه کاملا با جزئیات گزارش دادند که کدام یک از این بدهی‌ها معوق است و کدام یک از آن‌ها اگر در آینده پرداخت نشود باعث افزایش بدهی و تعهد دو باشگاه خواهد شد؛ براساس آن گزارش کامل، جزئیات مواردی مانند بدهی‌های مربوط به بازیکن، اشخاص متعدی به صورت شخصی، بدهی‌های مالیاتی و تامین اجتماعی دو باشگاه در جلسات قبلی ارائه شد و بر همین اساس درصدی از منابع به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند. درصدی از این منابع به بازارگردانی سهام آن‌ها در فرابورس اختصاص پیدا می‌کند و بخش اعظم این منابع به سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

*برای آینده اگر باشگاه‌ها بخواهند بازیکن یا مربی‌ای را جذب کنند اجازه صرف این پول را دارند؟
قربان‌زاده: خیر. منابع خودشان را از کارگزاری و اسپانسری دارند و قاعدتا باید از آن منابع استفاده کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)