پرسپولیس نیوز :  پیشکسوت پرسپولیس معتقد است هیجانی که داربی استقلال و پرسپولیس دارد، کاذب است، اما در دهه‌های گذشته به گل خوردن فکر نمی‌کردند و فقط برای پیروزی می‌جنگیدند.

محمد جاسمیان 87 ساله، جزو بازیکنان پرسپولیس است که در اولین داربی تاریخ فوتبال ایران بازی کرده است. او در کنار بازیکنانی مثل ابراهیم آشتیانی، جعفر کاشانی، رضا وطنخواه ، همایون بهزادی و حسین کلانی در ورزشگاه شیرودی (امجدیه سابق) با مربیگری پرویز دهداری اولین صفر بر صفر تاریخ داربی را رقم زد. او همچنین در سومین تجربه اش در این بازی بزرگ کاپیتان شد و همان سال هم از فوتبال خداحافظی کرد.

حمید جاسمیان  درباره حال و هوای اولین داربی‌های استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: داربی‌های قدیم مثل حالا نبود که مردم را سر کار بگذارند! داربی های امروز فقط حرف و حدیث و کری خوانی شده است، "6 تایی" را قدیمی‌ها رقم زدند، کری‌اش را امروزی‌ها می‌خوانند. اگر می‌توانید شما هم استقلال را شش تایی کنید. فقط به حرف نیست. مرد آن است که توانایی‌اش را در زمین نشان دهد.

وی ادامه داد: فوتبال و پولی که در آن ردوبدل می‌شود،‌ غرور ما را بالا برده است. نفت می‌آید و یک گل به پرسپولیس می‌زند، هفته‌ بعدش آنقدر مغرورانه بازی می‌کند که شکست می خورد. استقلال هم همین طور. نتایج هر هفته‌ افت و خیز دارد و هیچ تیمی بردهای متوالی ندارد.

وی افزود: بازی‌های استقلال و پرسپولیس ابتدا در امجدیه برگزار می‌شد و در حالی که ظرفیت زیادی هم نداشت، اما 15 هزار نفر ورزشگاه را پر می‌کردند . الان مردم از شهرستان می‌آیند و شب را هم در خیابان می خوابند صبح هم می‌بینیم 100 هزار نفر آمده، اما واقعا چه فوتبالی می‌بینیم؟ بازیکنان قدیمی با خلوص نیت بازی می‌کردند و بازی‌ها حساب و کتاب داشت.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه با اشاره به این که هیجان داربی‌ها افزایش یافته است، تاکید کرد: هیجان ها کاذب بوده و حقیقی نیست. مادیات در فوتبال مطرح شده و بازیکنان از جان و دل بازی نمی‌کنند. می‌بینید بازیکن استقلال به سپاهان می‌رود و دوباره می‌خواهد برگردد. زمان ما، دوچرخه هم نداشتیم. خودمان را با دوچرخه از میدان توپخانه به امجدیه می‌رساندیم، اما الان ماشین‌های آن چنانی و آخرین مدل زیر پایشان است. نحوه زندگی و اخلاق و رفتار بعضی بازیکنان با فرهنگ اسلامی، همخوانی ندارد. این چه وضع مدل موی سر است؟ آقای علیپور که در فدراسیون نشسته‌ای! پس چه کار می کنی؟!

جاسمیان همچنین در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که وضعیت پرسپولیس امسال را چطور می‌بینید؟ پرسپولیس امسال جوان شده ولی آن طور که باید و شاید بازی نمی‌کند. نتیجه‌ می‌گیرد و بازی‌ها را می‌برد، اما از نظر فنی خیلی عقب است. نگاه نکنید سه، چهار گل می‌زنیم، چون پرسپولیس بازی خوبی ارائه نمی‌دهد. ما شب دور هم جمع می‌شدیم و تصمیم می گرفتیم بازی حسابی انجام دهیم تا حتی اگر بازنده هم می‌شدیم، مردم راضی باشند. بازی‌های استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر یا مساوی می‌شود یا اگر هم برنده‌ای داشته باشد، چنگی به دل نمی‌زند.

وی همچنین درباره اخلاق ورزشی که در داربی‌های دهه 40 و 50 حاکم بود، خاطر نشان کرد: بازیکنان با ادبی در هر دو تیم بودند. حتی بعضی وقت‌ها پیش می‌آمد که با بازیکنان تاج (استقلال) بیشتر از پرسپولیسی‌ها رفیق می‌شدیم. به عنوان مثال من و مرحوم کامبیز جمالی از استقلال رفیق به تمام معنا بودیم. رقابت‌ها در زمین بود و بیرون از زمین حتی رفت و آمد خانوادگی هم داشتیم. بازیکنان آن موقع خیلی با معرفت بودند، اما امروزی‌ها چشم دیدن هم دیگر را ندارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)