مرجع خبری پرسپولیس : یا در میان مربیان کشور ما توانایی و قدرت وجود دارد و کسی به آن اعتماد نمی کند که این تاسف برانگیز است، یا اصلا در ایران مربی توانایی نداریم که این تاسف برانگیزتر است.

پی گیری اخباری که ازباشگاه پرسپولیس به بیرون درز پیدا می کند فایده ای ندارد. چون خیلی ها معتقدند مدیرعامل پرسپولیس نمی تواند درنهایت با یک گزینه خارجی بزرگ به توافق برسد و دراین فاصله دادن تیم دست یک مربی داخلی عاقلانه ترین کار ممکن است. مجید جلالی، مقبول ترین گزینه هیئت مدیره، کمیته فنی، رسانه ها و هواداران پرسپولیس درشرایط فعلی است. البته اگرمدیرعامل این باشگاه دست از لجبازی بردارد و بیش از این وقت را از بین نبرد. جلالی البته درنهایت با بدبینی از حضورش درپرسپولیس حرف می زند و بیشتر روی اینکه با نام او به مانند گذشته بازی می شود فکر می کند اما به هرحال صحبت های او می تواند تنها نشانه امیدوار کننده برای هواداران پرسپولیس درشرایط فعلی باشد. او برای اولین بار و پس از ماه ها راجع به پرسپولیس و پیشنهادی که اصلا درکار نیست صحبت می کند:

– چرا حاضر نیستید راجع به پرسپولیس و پیشنهاد این تیم صحبت کنید؟ یک ماه است که نام شما برای نشسستن روی نیمکت این تیم مطرح است؛ اما شما حاضر نیستید هیچ صحبتی درباره آن انجام بدهید.

* دلیل آن واضح است. وقتی هیچ پیشنهادی به صورت رسمی مطرح نشده ، چرا باید راجع به آن صحبت کنم؟ تجربیات تلخی که ازگذشته دارم هم باعث می شود تا به خودم بگویم که صلاح نیست درمورد حضور درپرسپولیس صحبت کنم. شما می دانید که کارمن با پرسپولیس یک بار نهایی شد اما اتفاقات اسرارآمیزی افتاد که ماجرا را طوردیگری رقم زد! اتفاقاتی که خود من هم هنوز درمورد آن چیزی نمی دانم. اصلا نمی دانم که چرا یک هو همه چیز عوض شد. این برای من خاطره خوشایندی نیست.

– آن دفعه با علی پروین که مرام و مردانگی اش زبانزد است به چنین مشکلی خوردید؛ این بار پروینی درمیان نیست و آدم هایی مقابل شما هستند که هیچ کس اطلاعاتی از اخلاقیات آنان ندارد. نگران این موضوع نیستید؟

 * نمی دانم. من با مسئولان باشگاه صحبت نکرده ام و به همین دلیل فعلا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

 – مگر می شود یک ماه از شما نام برده شود اما یک بار هم کسی از باشگاه پرسپولیس با شما تماسی نگرفته باشد؟ این برای همه عجیب است!

* به هرحال شاید این موضوع بخش آزاردهنده ماجرا باشد. من غیرازاینکه مجبورم روزانه به تمام نشریات و خبرگزاری ها دراین مورد توضیح بدهم، درکوچه و خیابان هم با مردمی مواجه ام که مدام این سؤال را ازمن می پرسند. درحال حاضر به طور متوسط روزانه 120 ایمیل دریافت می کنم که مردم از من می پرسند چرا شما به پرسپولیس نمی آیید؟ من هم درپاسخ برایشان می نویسم که وقتی پیشنهادی ندارم، کجا بیایم!

 – امروز دقیقا 16 روز تا آغاز لیگ باقی مانده؛ تحویل گرفتن پرسپولیس دراین مدت زمان کم ریسک نیست؟

* به هرحال تیم بزرگ شاخصه هایی دارد که باید راجع به آنها دقیقا مطالعه کرد و شناخت داشت. پرسپولیس تیم بزرگی است؛ بازیکنان بزرگی دارد و آدم های بزرگی ازآن بیرون آمده اند و درکنارش هستند. باید کاری کرد که بزرگی این باشگاه حفظ شود.

– این تیم مربی بزرگ می خواهد. شما مربی بزرگی هستید؟

* من نمی توانم دراین مورد صحبت کنم. اما فقط یک چیز را می دانم و آن این است که اگر بتوانم کاری را که در پاس، صباباتری، استقلال اهواز و فولاد انجام دادم را انیجا اجرا کنم، بازتاب بی نظیری درفوتبال ایران خواهد داشت. من به برنامه هایم کوچکترین شکی ندارم.

– لوکا پرزویچ  و رایزبرگن راهی تا نیمکت پرسپولیس نداشتند. چطور می شود که اینها از نظر مدیرعامل این باشگاه می توانند روی نیمکت پرسپولیس بنشینند اما یک مربی ایرانی مثل شما نه؟

* من اطلاعات دقیقی دراین مورد ندارم و نمی توان تنها روی شنیده ها صحبت کرد و نتیجه گرفت. اما می توان گفت که اگر این چیزهایی که شنیده می شود واقعیت داشته باشد، باید به حال عمق توانایی های مربیگری درکشورمان تاسف خورد. به این دلیل که یا درمیان مربیان کشور ما توانایی و قدرت وجود دارد و کسی به آن اعتماد نمی کند که این تاسف برانگیز است و یا اصلا درایران مربی توانایی نداریم که این تاسف برانگیزتر است. پاسخ سؤال شما ازاین دوحال خارج نیست.

 – فکر می کنید دادن تیم دست کسی مثل مجید جلالی چقدرترس دارد که مدیرعامل باشگاه تا این حد از انجام آن واهمه دارد و به هردری می زند که این اتفاق نیافتد؟

* این را شما می گویید؛ اما من فکر می کنم شجاعت هنگامی وجود دارد که انسان بتواند ریسک کند. البته ریسک منتهی به عقل و منطق و نه احساس؛ اینکه آیا کار بزرگ دادن به مربیان داخلی این همه ترس دارد یا نه، خود جای بحث دارد.

 – اگر همین امروز رسما پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس به شما داده شود چه می کنید؟

* همیشه مربیانی که اهداف بزرگی درسردارند، منتظر فرصت های بزرگ هم هستند. این کاملا طبیعی است. ما باید با یک فرصت با دیدگاهی بزرگ برخورد کنیم. اگر ایده و هدف بزرگی پشت کار باشد، می توان به انجام دادن یک کار بزرگ امیدوار بود. البته کارکردن درشرایط فعلی پرسپولیس نیازمند شرایط خاصی است.

 – چه شرایطی؟

* پرسپولیس نیاز به عقبه دارد. تیم امید حتما باید دراختیار من باشد و قراردادی دوساله با باشگاه داشته باشم. تمرینات هم بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

– اما مشکلات زیادی برای این سه شرط شما وجود دارد. پرسپولیس تیم امید درست و حسابی ندارد. بسته شدن قرارداد دوساله هم با این مدیریت محال به نظر می رسد و تماشاگران هم نمی توانند سرتمرینات این تیم نیایند!

* هرسه مشکلی که شما گفتید به راحتی قابل حل است! تیم امید را به راحتی سازماندهی می کنیم. درمورد قرارداد هم وقتی تیم درمسیر پیشرفت قرارداشته باشد، مطمئن باشید کسی با ادامه فعالیت شما مخالفت نخواهد کرد. تماشاگران هم خواهند فهمید که آیا  پس از یک مدت تیمشان درمسیر پیشرفت قراردارد یا نه؛ تماشاگران هم وقتی با دلیل و منطق با آنها برخورد شود و بدانند که اصلا فلسفه اینکه تمرینات بدون حضور تماشاگران انجام شود چیست، به راحتی با موضوع کنار می آیند. ما با آنها مدام درارتباط خواهیم بود و شما مطمئن باشید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. به شرطی که کارها روی اصول و برنامه ریزی پیش برود.

 – تماشاگران پرسپولیس به شدت نگرانند. اگرشما این تیم را بگیرید چه خواهد شد؟

* من علاقه و نگرانی آنها را درک می کنم؛ اما به آینده خوش بین خواهم بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)