پرسپولیس نیوز : سرپرست باشگاه پرسپولیس امروز به مناسبت سال جدید کاری در نشستی با کارکنان باشگاه شرکت کرد و در جریان آن بر محور بودن هواداران، توسعه باشگاه، رعایت قانون و انضباط و شفافیت تاکید کرد.

به گزارش پرسپولیس نیوز و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، علی اکبر طاهری امروز یکشنبه با توجه به آغاز سال کاری جدید نشستی را با مسوولان و کارکنان باشگاه پرسپولیس برگزار کرد.

وی در جریان این نشست، ابتدا سال جدید را به کارکنان باشگاه تبریک گفت و ضمن قدردانی از تلاش‌های بخش‌های مختلف در طول سال گذشته و محور خواندن هوادار، اعلام کرد؛ سال جدید باید سال افزایش کارایی در بخش‌های گوناگون و اتفاقات جدید و خوب برای پرسپولیس در تمام حوزه‌ها باشد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: بیش از 10 سال پیش با یک مدیر فرانسوی صحبت می‌کردم که مساله جالبی را مطرح کرد. وی گفت؛ وقتی سال جدید از راه می‌رسد در ظاهر یک رقم به عدد سال‌های گذشته اضافه می‌شود اما نباید اینگونه باشد. در واقع سال 94 با یک عالم اتفاق خوب باید سال 95 بشود و ما باید با کمک هواداران، سرمایه‌های اصلی این باشگاه بزرگ، این اتفاقات خوب را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس برند با ارزشی است و این ارزش از حضور هواداران می‌آید. من همیشه در تمام صحبت‌های خودم به این مساله اشاره کرده‌ام و خوب نیست که سرمایه داشته باشیم و از آن استفاده نکنیم. اینکه می‌گفتیم پرسپولیس با این تعداد هوادار می‌تواند خود را بی‌نیاز کند به همین دلیل بود و 3090 را به عنوان یک مدل ارائه کردیم و در تمام دنیا هواداران با این روش‌ها از باشگاه خودشان حمایت می‌کنند.

20 سال پیش در سفری که به انگلیس داشتم، نکات جالبی دیدم. مثلا هوادار چلسی عشقش این بود که برای فرزندش تختی را خریداری کند که یک گوشه از آن آرم چلسی، خورده باشد. در حالی که همان تخت را می‌توانست با قیمت خیلی کمتر از فروشگاه دیگری تهیه کند ولی می‌خواست جنس اصلی را خریداری کرده و از باشگاهش هم حمایت کند. این رفتار از چسبندگی هوادار به باشگاهش می‌آید. دو بحث ایجاد هوادار و چسبندگی آن به مجموعه متفاوت است. این وفاداری و چسبندگی یک شبه به دست نمی‌آید ولی یک شبه می‌تواند از بین برود. هوادار عشق و علاقه دارد ولی بحث تعامل، آنجا بوجود می‌آید که چسبندگی ایجاد شود. برای این منظور هم باید اعتماد و شفاف‌سازی داشته باشیم و در تمام بخش‌ها باید در این مسیر حرکت کنیم.

طاهری خاطرنشان کرد: در بخش سازمانی نیز همینطور است. در یک سازمان می‌توانید یک پرسنل داشته باشید که خیلی مرتب و منظم بیاید و برود ولی پتانسیل کاری کسی که چسبندگی به مجموعه دارد و با حرارت کار می‌کند متفاوت است. برای این مهم صداقت و وفاداری یک اصل است و آنگاه هم‌افزایی پیش می‌آید. آن وقت جمع من و یک نفر دیگر دو نفر نمی‌شود بلکه دو نفر و یک انرژی و اتفاق دیگر می‌شود. هواداران از تک تک ما انتظار دارند. پرسپولیس در سال 95 فقط همان نباشد که در سال 94 بود و برای این منظور برنامه‌های خاصی داریم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ما از سال 93 به 94 یک دورده گذار از حالت سنتی به سمت رفتار مدرن و سازمانی را داشتیم. در سال 94 تلاش کردیم یک انضباط مالی و شفاف‌سازی در این حوزه داشته باشیم. در سال 95 باید به نقطه‌ای برسیم که هر زمان بتوانیم بگوییم که چه پولی آمده و کجا هزینه شده است. هوادار که شرایط را اینطور ببیند کم کم اعتماد می‌کند.

وی سپس در خصوص فعالیت‌ بخش‌های مختلف باشگاه ادامه داد: در بخش اداری زحمات زیادی کشیده شد تا بالاخره به ثبت و نظم خوبی برسیم. حالا باید به افزایش بازده کاری بپردازیم تا با همین نیروهای موجود کارهای بیشتری انجام بدهیم. در بخش حقوقی که کار در تمام حوزه‌ها بسیار سنگین بود اقدامات زیادی داشتیم که با توجه به تخصصی بودن موضوع شاید برای بسیاری قابل لمس نباشند. بحث 15 میلیارد تومانی هم که در آخرین روزهای سال 94 مطرح شد یکی از آخرین مواردی بود که به سود باشگاه پایان یافت. در بخش قراردادها هم سال قبل کار خوبی صورت گرفت ولی برای امسال حتما باید آن را تقویت کنیم.

کمیته انضباطی باشگاه نیز بر اساس آئین‌نامه انضباطی فعال شد. همچنین در بخش فوتبالی تا اینجا پنج پرونده را بستیم که اگر قرار بود هر یک به کسر 6 امتیازی منجر می‌شد، 30 امتیاز از دست می‌رفت.

طاهری افزود: یکی از مهمترین بخش‌های کار، بخش اقتصادی است. در دنیای امروز باشگاه‌ها یک بنگاه اقتصادی هستند ولی سر فصل ورزشی دارند.

بدون پول، امور با مشکل روبرو می‌شود اما در کنار آن مدیریت و نظم و انضباط مالی اهمیت دارد. من همیشه تاکید می‌کنم سرعت عمل در این بخش اهمیت دارد ولی همه چیز باید در چارچوب ضوابط و قانون صورت گیرد. عرصه‌های بسیاری از البسه، تورها و محصولات برای فعالیت وجود دارد که در آمدهای کنونی می‎تواند در مقابل آن اندک تلقی شود. همین حالا هم ما در حال کار روی پرونده مهمی هستیم که می‌تواند امکان مالی بسیار خوبی را برای باشگاه ایجاد کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین اظهار داشت: در بخش ورزشی ما فعلا روی فوتبال متمرکز هستیم ولی در همین فوتبال باید روی پایه‌ها کار زیادی انجام شود که هم می‌تواند به صورت مستقیم باعث ایجاد درآمد شود و هم می‌تواند در آینده زمینه ساز در آمد شود.

همچنین بحث کانون هواداران جدی‌ترین از هر زمانی در حال پیگیری است و در این عرصه باید سازماندهی کنیم. ما افراد اجرایی و قابل می‌خواهیم و دیگر آن روش های سنتی و فعالیت های محدود کافی نیست چون باید به سمتی برویم که خودمان بازی‌ها را برگزار کرده و با همین سازماندهی امنیت و انضباط را حاکم کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)