پرسپولیس نیوز : سرمربی گزافه گوی کره ای با شکست برابر هزاران تماشاگر خودی جواب خوبی از ایرانی جماعت گرفت.

چوی سرمربی بی ملاحظه کره جنوبی که پیش از بازی با ایران آرزوی صعود ازبکستان را کرده و ادعا کرده بود انتقام شکست بازی رفت برابر ایران را خواهد گرفت درس خوبی گرفت و با دبل شدن برابر ایران گریه تماشاگران تیمش را تحویل گرفت.

 

این مربی که داغ شکست 6 بر 2 برابر ایران در جام ملت های 96 بر دلش مانده بود ضعیف ترین کره دهه اخیر را راهی مسابقات جام جهانی کرد که به جز تاکتیک قدیمی سانتر روی دروازه برنامه دیگری برای نزدیک شدن به دروازه ایران ، قطر ، لبنان و ازبکستان از خود نشان نمی داد و با این تیم نه چندان قدرتمند به کری خوانی برای تیم های قدر آسیایی می پرداخت ، در نهایت رگ غیرت ایرانی را با حرف هایش به جوش آورد تا برای اولین بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی بازی رفت و برگشت را به ایران ببازد.

 

این در حالی است که ملی پوشان در سه مسابقه انتهایی خرداد ماه دست به کار عجیبی زدند و از 3 بازی 100 درصد امتیازات را گرفتند و بدون گل خورده عنوان صدرنشین و مجوز صعود به جام جهانی را کسب کردند.

 

از سال 1998 تا امروز روند 8 سال یک بار یا همان یک دوره در میان صعود به جام جهانی ایرانی ها حفظ شد و با این صدرنشینی برای اولین در این مدت تیم ایران هم با سهمیه مستقیم و هم به عنوان تیم نخست گروه راهی رقابت های جام جهانی شد.

* مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)