مرجع خبری پرسپولیس : بازي دوستانه و خيرخواهانه پيشكسوتان پرسپوليس مقابل منتخب جام جهاني 98 هر چند با نامهرباني سيما، برخلاف وعده‌هاي قبلي پخش زنده نداشت اما آنقدر چهره برجسته و قابل اعتبار در آن حضور داشتند كه مي‌شود به اين بازي نگاه ويژه و خاصي داشت.

البته در اين بازي دو اتفاق مهم افتاد كه از نگاه‌ها دور نماند و آن آشتي ظاهري استيلي با دايي و پنجعلي با درخشان بود كه در سالن هندبال خيابان سئول رخ داد.

ديروز بيشتر پرسپوليسي‌هايي كه در اين مسابقه حضور داشتند به تازه شدن ديدارها اشاره مي‌كردند و اينكه اين بازي‌ها بايد بيشتر انجام شود. مسابقه مورد اشاره 2-4 به سود تيم 98 تمام شد اما حرف‌هاي پرسپوليسي‌ها درباره آن جالب و خواندني است.

 

پنجعلي: از دايي بپرسيد، بايد مي‌برديم

محمد پنجعلي كه روزگاري در جام رمضان كولاك مي‌كرد درباره بازي اينچنين حرف مي‌زند: «كيفيت بازي خيلي بالا بود اما مهم‌تر از آن هدف انجام بازي بود كه به منظور كمك به ايتام برگزار شد.» وي درباره ديدار با هم‌تيمي‌هاي سابق و البته بازي كردن كنار حميد درخشان كه طي چند وقت اخير با هم دچار اختلافاتي شده بودند، گفت: «تقريبا همه اين بچه‌ها را ديده بودم. با درخشان هم اختلافي ندارم يعني چيز خاصي نيست. اصلا مگر قرار است به خاطر آن اختلافات كنار هم بازي نكنيم؟» كاپيتان سابق سرخ‌ها درخصوص بازي هم مي‌گويد: «باور كنيد بايد مي‌برديم. برويد از علي دايي بپرسيد كه حقمان بود ببريم يا نه اما گلرشان طباطبايي خيلي خوب كار كرد و ستاره تيمشان بود. البته ميانگين سني تيم 98 هم پايين بود و خودشان فكر نمي‌كردند ما با اين سن اينطوري بازي كنيم. در ضمن ما يك پنالتي هم از دست داديم.»

درخشان: كريم از همه آماده‌تر بود

سرمربي مستعفي شاهين بوشهر با خنده درباره بازي كنار پنجعلي مي‌گويد: «آن بحث‌ها هميشه مربوط به بيرون از زمين فوتبال است. مشكلي نبود و پاس هم به يكديگر مي‌داديم.» درخشان از بازي و تقابل‌ها مي‌گويد: «اين دور هم بودن بچه‌ها خيلي خوب بود. بچه‌هاي جام جهاني و ما ديداري تازه كرديم و خاطرات خوب زنده شد.»
وي درباره بازي هم مي‌گويد: «تيم 98 نسبت به ما تيم جوان‌تري بود هرچند ما 3-2 موقعيت خيلي خوب هم داشتيم. طباطبايي هم خيلي خوب بود. در تيم آنها جواد زرينچه و مجيد نامجو از همه قديمي‌تر بودند اما به نظر من كريم از همه بهتر كار كرد و فوق‌العاده آماده بود.»

سلطاني: با پاي مصدوم مجبور به دروازه‌باني شدم

بهروز سلطاني گلر دهه 60 پرسپوليس مي‌گويد خودش را از زنجان رسانده تا در اين مسابقه شركت كند: «كيفيت بازي خوب بود. اكثر قديمي‌هاي پرسپوليس بودند ضمن اينكه در تيم 98 هم بيشتر نفرات پرسپوليسي بودند. اين دور هم جمع شدن‌ها كار خوبي است اما ما نفرات ملي‌پوش زيادي داريم كه در تيم 98 نبوده‌اند و بايد از آنها دلجويي شود. خوب است از اين افراد هم قدرداني شود چون اكثرا از شرايط گله دارند.»
سلطاني مي‌گويد: «غلام سرخه‌اي ابتدا درون دروازه ايستاد. پاي راست من هم درد مي‌كرد و اصلا نمي‌خواستم بازي كنم اما پاي سرخه‌اي هم درد مي‌كرد و با پاي مصدوم مجبور شدم بازي كنم.»
يوسفي: با سه تا فنر در عروق قلبم بازي كردم

 

رحيم يوسفي هافبك مياني پرسپوليس در دهه 60 به خاطر سكته‌اي كه يك سال و نيم پيش داشته با شرايط خاصي در اين ميادين حاضر مي‌شود: «عروق قلبم با بالون باز نشد و الان سه فنر در عروقم وجود دارد اما مشكل اصلي آرتروز زانويم است. با اينكه در دوره بازيگري هيچ وقت عمل جراحي روي زانو نداشتم اما اين مشكل الان آزارم مي‌دهد.»
سرمربي فعلي تيم نوجوانان پرسپوليس درباره بازي و تقابل‌ها هم مي‌گويد: «در اين بازي رقابت به آن صورت معني نداشت و بيشتر ديدارها مطرح بود ضمن اينكه در تيم مقابل، حدودا بازيكنان 15-10 سال از ما جوان‌تر بودند.»
يوسفي كه يكي از گل‌هاي پرسپوليس را در اين بازي زد، ادامه مي‌دهد: «شايد اگر اين بازي‌ها نباشد بعضي‌هاي‌مان 10 سال همديگر را نبينيم اما معمولا مراسمي هست كه ما يا استقلالي‌ها در آن حاضر مي‌شويم. اين بازي‌ها بچه‌ها را به هم نزديك مي‌كند چون هر كس دنبال گرفتاري و پي كار خودش رفته.»

 

كلهر: دوست داشتم محرمي هم بود

يكي ديگر از پيشكسوتان فعال پرسپوليس، محمود كلهر است كه در اين بازي هم حاضر بود. كلهر كه خيلي‌ها او را با گل ديدني به الاتحاد عربستان به خاطر مي‌آورند، از اين بازي جالب مي‌گويد: «بازي خيلي خوبي بود، در واقع تجديد خاطره شد. هرچند آخرش باختيم اما اميدوارم از اينجور بازي‌ها بيشتر انجام شود و پيشكسوتان دور هم جمع شوند.» وي ادامه مي‌دهد: «حالا نمي‌گويم جام اما اين بازي‌ها بايد استمرار داشته باشد و مسابقات چه در سالن و چه در چمن پيگيري شود. اميدوارم هيات فوتبال تهران و فدراسيون فوتبال به اين جور بازي‌ها بيشتر اهميت بدهد چون خيلي از پيشكسوتان الان گوشه‌گير شده‌اند و اين بازي‌ها از لحاظ روحي رواني روي آنها تاثير مثبتي مي‌گذارد.»
كلهر درخصوص تقابل با قديمي‌هاي پرسپوليس مي‌گويد: «من سعي كردم ارتباطم را قطع نكنم اما دوست داشتم مجتبي محرمي هم در اين بازي بود. دوست داشتم بازيكنان نسل قديمي‌تر از ما مثل جاسميان، بهزادي و كلاني كه كمتر نامي از آنها برده مي‌شود هم در اين بازي شركت مي‌كردند.»

 

ابوالقاسم‌پور: طباطبايي تيم ما را با دانمارك اشتباه گرفته بود!

مهاجم ابتداي دهه 80 پرسپوليس هم يكي از سرخپوشان بازي عصر سه‌شنبه بود. بهنام ابوالقاسم‌پور از بازي با تيم 98 مي‌گويد: «بازي خيلي خوبي بود. آنها از لحاظ سني شرايط بهتري نسبت به ما داشتند هر چند هدف برد و باخت نبود و بيشتر مي‌خواستيم دور هم جمع شويم. كار خوبي بود كه انجام شد، البته با تبليغات گسترده‌تر مي‌شد تماشاگر بيشتري هم جذب كرد.» وي درباره بازي مي‌گويد: «اوايل كار يك مقدار ناهماهنگ بوديم اما كم كم شرايط بهتر شد.»‌ابوالقاسم‌پور درباره تقابل‌ها هم حرف مي‌زند: «بعد از پايان دوران حرفه‌اي بازيگري هر كسي مي‌رود دنبال كار خودش اما اين ديدارها باعث مي‌شود تنش‌ها كمتر شود، پشت سر هم كمتر حرف بزنيم و انتقادهاي غيرمنصفانه‌اي كه در روزنامه‌ها مي‌شود به خاطر حجب و حياي افراد كمتر شود.» وي مي‌گويد: «خيلي وقت بود يحيي را نديده بودم، سرخه‌اي و سلطاني را هم همينطور. تعريف خاطرات و خنديدن بچه‌ها و صميميتشان باعث شد خيلي از مشكلات را فراموش كنيم.»
مهاجم سابق پرسپوليس از آماده‌هاي اين بازي مي‌گويد: «يحيي خيلي آماده بود. هادي هم خيلي خوب گلري كرد. فكر كنم تيم ما را با تيم ملي دانمارك اشتباه گرفته بود.»

 

مطهري: با پررويي پشت ضربه پنالتي ايستادم

فوتباليستي كه به حقش نرسيد و با وجود طي كردن تمام رده‌هاي ملي و حضور در تيم ارتش، در پرسپوليس هم عمر كوتاهي داشت يكي از پرسپوليسي‌هاي حاضر در مسابقه عصر سه‌شنبه بود. حميد مطهري مي‌گويد: «بازي از اين حيث جالب بود كه بيشتر قديمي‌ها يكديگر را ديدند. من كه از ديدن اين بزرگان خوشحال شدم.» وي درباره بازي و پنالتي كه از دست داد، توضيح مي‌دهد، هرچند همه مي‌دانند او در دوران بازيگري پنالتي‌زن و كاشته‌زن قهاري بود: «تيم آنها نسبت به ما جوان‌تر بود اما ما هم خوب بازي كرديم. پنالتي‌هاي من هميشه گل مي‌شد اما از خوش‌شانسي طباطبايي به تير خورد. البته من با عذرخواهي از بزرگ‌ترها و كمي پررويي پشت ضربه پنالتي قرار گرفتم.» وي مي‌گويد: «آن زمان كه پنالتي را خراب كردم بازي 4-2 بود و اواخر مسابقه را سپري مي‌كرديم. خودم فكر مي‌كنم خيلي خوب بازي كرديم ولي در كل نتيجه مهم نبود. خدا را شكر همديگر را ديديم و يك بازي خوب انجام داديم.»

 

*ايستاده از راست : مرتضي فنوني زاده ، حميد مطهري ، بهروز سلطاني ، يحيي گل محمدي ، بهنام ابوالقاسم پور
محمد پنجعلي محمد حسن انصاري فرد ،‌ غلام رضا سرخه اي ، رضا رياضتي (مسئول رسانه اي) ، محمد زادمهر
نشسته از راست : رحيم يوسفي ، حميد درخشان ، جواد حسن زاده ، محمود كلهر

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)