مرجع خبری پرسپولیس : نشست خبري امروز باشگاه پرسپوليس كه براي معارفه مصطفي دنيزلي سرمربي جديد اين تيم ترتيب داده شده بود، هيچ شباهتي به يك نشست خبري نداشت، به طوري كه شايد بتوان آن را يكي از ضعيف‌ترين و بي‌برنامه‌ترين نشستهاي خبري دانست.

مربي 61 ساله ترك‌ كه پس از 5 سال بار ديگر به ايران بازگشته است تا هدايت سرخ‌پوشان تهران را در دست گيرد، در ابتداي نشست خبري از حضور خيل عظيم خبرنگاران شوكه شده بود و از فرط خوشحالي از ابتدا تا انتهاي نشست، فقط مي‌خنديد.

* پيش از درب ورودي نشست خبري نام خبرنگاران به همراه مشخصات آن‌ها درج شده بود. وقتي كه به انتهاي اين ليست نگاه مي‌كرديم، متوجه مي‌شديم كه نزديك به 100 خبرنگار براي حضور در اين نشست نام خود را نوشته‌اند.

* شايد فلسفه برگزاري اين نشست خبري در يك سالن كنفرانس بزرگ، بيش از هر چيز براي نظم دادن به حضور خبرنگاران و سوالاتي كه احتمالا قرار است از سرمربي جديد پرسيده شود، باشد اما همه چيز طور ديگري رقم خورد.

نشست خبري آغاز شد و خبرنگاران كه سوال‌هاي زيادي چه از دنيزلي و چه از رويانيان براي پرسيدن آماده كرده بودند، منتظر بودند تا نوبت‌شان برسد و سوال خود را بپرسند. رويانيان چند دقيقه‌اي در ابتداي نشست صحبت كرد و پس از آن نوبت به اهالي رسانه رسيد تا سوال‌هاي خود را بپرسند. خبرنگار اول سوالش را پرسيد و مديرعامل و سرمربي سرخ‌پوشان هم به سوال او پاسخ گفتند اما پس از اين اتفاقي افتاد كه به كلي برگزاري اين نشست را از سوي باشگاه پرسپوليس زير سوال برد.

دنيزلي كه همچنان با خنده بر روي صندلي خود نشسته بود و سوال اول را هم با شوق خاصي پاسخ گفته بود، پس از چند دقيقه به ناچار مجبور شد شاهد برگزاري مراسم قرعه‌كشي دو دستگاه خودرو و 12 كمك هزينه سفر به عتبات عاليات براي هواداران باشد.

ماجرا از اين قرار بود كه پس از سوال خبرنگار اول رويانيان به ناگهان اعلام كرد كه با توجه به اينكه بيشتر از 90 خبرنگار در نشست حضور دارند و دنيزلي هم هنوز از سفر خسته است، اين نشست را همين جا تمام مي‌كنيم و اگر كسي سوالي دارد، بهتر است بعدا از خود دنيزلي بپرسد!

خبرنگاران كه هاج و واج به رويانيان نگاه مي‌كردند، با انبوهي از سوالات پاسخ داده نشده و حيرت در جايگاه‌شان نشسته بودند.

اتفاق جالب‌تر  زماني بود كه دنيزلي و رويانيان از صندلي‌هاي خود بلند شدند تا سالن نشست را ترك كنند اما در اين ميان دوربين‌هاي تلويزيوني به ناگهان به سمت اين دو نفر هجوم بردند تا مصاحبه بگيرند اما مصاحبه‌ي در جمع همان و بي‌نظمي و هرج و مرج دوباره همان.

معلوم نيست فلسفه نشست خبري غير از اين است كه همه خبرنگاران با نظم و طبق اصول خاصي سوالات خود را به ترتيب بپرسند؟ وقتي رويانيان و دنيزلي به در خروجي رسيدند، نزديك به 30 خبرنگار آن‌ها را احاطه كردند و در اين ميان باز هم جمله‌هاي معروف “آقا هل نده” و “دوست عزيز برو كنار” بود كه شنيده مي‌شد.

شايد اين اتفاقات تنها در ايران بيفتد و پايان دادن به نشست خبري كه به وجود آمدن بي‌نظمي‌هاي مجدد را باعث شد، نخستين تجربه‌هايي بود كه باز هم به دنيزلي يادآور شد كه به فضاي “فوتبال ايراني” بازگشته است.

امروز باشگاه پرسپوليس شاهد حضور بي‌سابقه خبرنگاران و عكاسان و تصويربرداران در نشست خبري دنيزلي بود اما مسئولان نتوانستند اين استقبال خوب را مديريت كنند، آيا واقعا پرسيدن چند سوال از دنيزلي اينقدر غير قابل تحمل بود كه مسئولان ترجيح دانند تنها پس از پرسيده شدن يك سوال، نشست خبري را تمام كنند؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)