پرسپولیس نیوز : قرعه‌کشی مسابقات ليگ قهرمانان آسيا درحالی روز پنجشنبه در مالزی برگزار می‌شود که حریفان نمایندگان ایران در مرحله پلی‌آف و گروهی این جام مشخص خواهند شد.

کميته مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسيا در آخرین جلسه خود در ارتباط با مسابقات ليگ قهرمانان آسيا٬ سهميه‌بندی کشورهای واقع در منطقه غرب این قاره را به اینصورت اعلام کرد که کشورهای ایران٬ عربستان و ازبکستان بالاترین سهميه یعنی 3+1 را در فصل جاری خواهند داشت و امارات با 2+2 سهميه و قطر با 1+2 سهميه را در رده‌های بعدی جای داد.

همچنین به چهار کشور کویت٬ اردن٬ عمان و بحرین نيز تنها یک سهميه در مرحله پلیآف اعطا شد تا نمایندگان این کشورها شانس خود برای حضور در مرحله گروهی مسابقات را از طریق رویارویی با سایر تيم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف امتحان کنند.

در فصل پيش رو نيز برنامه ریزی مسابقات به گونه‌ای است که تيم‌های حاضر در غرب آسيا از تيم‌های حاضر در شرق آسيا جدا شده‌اند و تنها در بازی فينال٬ امکان رویارویی حریفانی از شرق و غرب آسيا وجود دارد.

بدین ترتيب 32 تيم حاضر در مرحله گروهی٬ در هشت گروه 4 تيمی و در 2 منطقه غرب و شرق تقسيم می‌شوند که البته تکليف 8 تيم٬ پس از برگزاری دیدارهای مرحله پلی‌آف مشخص خواهد شد. بر این اساس٬ فولاد خوزستان که فصل قبل با حریفانی از عربستان٬ ازبکستان و قطر روبرو شد٬ در فصل جاری نيز حداقل با دو حریف از این سه کشور روبرو می‌شود و تيم سوم نيز از بين سایر کشورهای حاضر در مرحله پلی‌آف خواهد بود.

در زیر٬ نگاهی به سهميه‌بندی تيم‌های حاضر در منطقه غرب آسيا می‌اندازیم:
ایران: سهمیه (3+1)
فولاد خوزستان، پرسپوليس تهران و تراکتورسازی تبریز در مرحله گروهی و نفت تهران ‌در مرحله پلی‌آف به مصاف حریفان خود می‌روند.

عربستان (3+1)
النصر ریاض، الشباب ریاض، الهلال ریاض در مرحله گروهی و الاهلی جده ‌در مرحله پلی‌آف به مصاف حریفان خود می‌روند.

ازبکستان (3+1)
پاختاکور تاشکند، لکوموتيو تاشکند و نسف قارشی در مرحله گروهی و بنيادکار تاشکند ‌در مرحله پلی‌آف به مصاف حریفان خود می‌روند.

امارات (2+2)
الاهلی دبی و العين شهر العين در مرحله گروهی و الوحده ابوظبی و الجزیره ابوظبی ‌در مرحله پلی‌آف به مصاف حریفان خود می‌روند.

قطر (1+2)
لخویا دوحه در مرحله گروهی و السد دوحه و الجيش دوحه ‌در مرحله پلی‌آف به مصاف حریفان خود می‌روند.

همچنین کشورهای اردن (الوحده امان)، بحرین (رفاع الرفاع)، کویت (القادسيه کویت) و عمان (النهضه البوریمی) دارای تنها یک سهميه در مرحله پلی‌آف هستند.

لیگ قهرمانان آسیا – تراکتورسازی تبریز

بر اساس اعلام کنفدراسيون فوتبال آسيا 11 تيم از منطقه غرب آسيا در مرحله پلی‌آف حضور خواهند داشت که پس از برگزاری مراسم قرعه کشی مشخص شدن حریفان‌شان، مسابقات خود به صورت تک‌حذفی برگزار کرده و چهار تيم برتر راهی گروه‌های غرب آسيا می‌شوند.

فهرست تيم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف و زمان برگزاری دیدارهای آنها٬ به ترتيب زیر است:
1- بنيادکار ازبکستان، 2- الجزیره امارات، 3- نفت ایران، 4- الجيش قطر، 5- النهضه عمان، 6- الاهلی عربستان، 7- القادسيه کویت، 8- الوحده اردن، 9- الوحده امارات، 10 السد قطر، 11- الرفاع بحرین

تاریخ برگزاری دیدارهای پلی‌آف
دور اول: چهارشنبه 15 بهمن‌ماه
دور دوم: سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه
دور سوم: سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه

بدین ترتیب 4 تيم صعود کرده از مرحله پلی‌آف به همراه 12 تيمی که حضورشان در مرحله گروهی قطعی است، 16 تيم حاضر در گروه‌های چهارگانه غرب آسيا را تشکيل می‌دهند که باید در زمان‌های زیر و در قالب دیدارهای رفت و برگشت مرحله گروهی به مصاف حریفان خود بروند:

هفته نخست دور گروهی:
سه‌شنبه 5 اسفندماه و چهارشنبه 6 اسفندماه

هفته دوم دور گروهی:
سه‌شنبه 12 اسفندماه و چهارشنبه 13 اسفندماه

هفته سوم دور گروهی:
سه‌شنبه 26 اسفندماه و چهارشنبه 27 اسفندماه

هفته چهارم دور گروهی:
سه‌شنبه 18 فرودین‌ماه و چهارشنبه 19 فرودین‌ماه

هفته پنجم دور گروهی:
سه‌شنبه اول اردیبهشت‌ماه و چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه

هفته ششم دور گروهی:
سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه و چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه

در پایان این دیدارها، تيم‌های اول و دوم هر گروه به دور یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند تا در نهایت٬ تکليف چهار تيم برتر منطقه غرب آسيا در مرحله بعدی مشخص شود. زمانبندی مرحله یک‌هشتم نهایی٬ به ترتيب زیر است:
دور رفت:
سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه و چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه

دور برگشت:
سه‌شنبه 5 خردادماه و چهارشنبه 6 خردادماه

  پس از برگزاری این مرحله٬ مسابقات به مدت 3 ماه متوقف می‌شود و دور بعدی رقابتها یعنی مرحله یک چهارم نهایی٬ اواخر شهریورماه سال 94 برگزار خواهد شد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)