رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: رای را خود را درباره باشگاه‌های بدهکار صادر کرده‌ایم و روی اجرای آن مصمم هستیم.

اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص صدور رای درباره باشگاه‌های بدهکار و عدم فعالیت آنها در فصل نقل و انتقالات عنوان کرد: درباره رای خود خیلی جدی هستیم. با هماهنگی مسئولان فدراسیون فوتبال، تمام فعالیت‌های فوتبالی این باشگاه‌ها معلق شد و تا زمانی که با طلبکاران خود تسویه حساب نکنند و یا هر اتفاقی که بین طلبکار و بدهکار باعث توافق طرفین شود، رخ ندهد؛ اجاره فعالیت نخواهند داشت.

وی افزود: این تصمیمی است که قاطعانه اعلام شد و از نظر تشکیلاتی هیچ خدماتی به باشگاه‌هایی که بدهکار هستند داده نمی‌شود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه با این شرایط خیلی از تیم‌های لیگ برتر از فعالیت محروم هستند و با این وضعیت لیگ باید تعطیل شود، تصریح کرد: وقتی فوتبال ما نتواند الزامات خود در AFC را فراهم کند، عقب می‌افتد. ما نمی‌گوییم لیگ را تعطیل کنیم اما یکی از آیتم‌های AFC که تاکید زیادی بر آن دارد، عدم تراز منفی باشگاه‌‌ها است که مانع بزرگی در امتیازبندی محسوب می‌شود.

حسن‌زاده اظهار داشت: حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم پرداخت بدهی‌ها است تا باشگاه‌ها را تحت عنوان شرکت‌های تجاری به AFC معرفی کنیم. درست است که عملا با این شرایط باشگاه‌ها تعطیل می‌شوند اما به مدیران بدهکار اعلام کرده‌ایم اگر به اندازه خرید یک یا دو بازیکن پول کنار بگذارند خیلی از طلبکاران حاضرند نصف طلب خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اگر مدیران ما از خریدهای پرخرج صرف‌نظر کنند بعضی از طلبکاران حاضرند مثلا به جای 80 تومان طلب خود 30 تومان آن را دریافت کنند. خوشبختانه مسئولان فدراسیون فوتبال پشت این رای هستند و اگر می‌بینید تیم‌های بدهکار در مذاکره با بازیکنان بزرگ خبرسازی می‌کنند خارج از مقوله فوتبال است و نمی‌توانند قرارداد خود را ثبت کنند.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که نمی‌ترسد از مقامات بالا برای اجرایی نشدن این رای فشاری وارد شود، به تسنیم گفت: با این کار مسئولان بالایی به ما فشار نمی‌آورند، بلکه به خودشان فشار می‌آورند. ما رای را صادر کردیم و آن را اجرا خواهیم کرد. اگر این رای اجرا نشود خودشان مسئول تبعات آن هستند.

حسن‌زاده ادامه داد: اگر مسئولی از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و یا هیات رئیسه سازمان لیگ نظری در این خصوص داشته باشد به خودش مربوط است اما از لحاظ کمیته انضباطی این رای هیچ راه دومی ندارد.

وی گفت: کمیته انضباطی این امکان را فراهم کرده که باشگاه‌ها با طلبکاران خود به توافق برسند تا اجازه فعالیت داشته باشند اما تا زمانی که بازیکن بدهکار مراجعه نکند و نگوید طلبش را دریافت کرده آن تیم بدهکار، ممنوع‌الفعالیت است. تمام مسئولان پشت رای صادر شده هستند اما اگر مسئولی نظری داشته باشد به کمیته انضباطی ربطی ندارد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص دعوت از میثم بائو به این کمیته تصریح کرد: کاری به خودم ندارم ولی این بازیکن به جایگاه کمیته انضباطی اهانت کرد. او از خوبان فوتبال ما است و بازیکن حاشیه‌داری نیست ولی باید بداند وقتی لیست 50 تیم بدهکار را اعلام می‌کنیم بدین معنی است که پیگیر طلب بازیکنان هستیم.

حسن زاده گفت: بائو چون طلبش دیر شده مصاحبه می‌کند که اگر  من نمی‌توانم طلب وی را از باشگاه بدهکار بگیرم از کمیته انضباطی بروم. این نوع صحبت‌ کردن اهانت است.

رئیس کمیته انضباطی افزود: بائو به من یک پیام کوتاه مودبانه فرستاد و بابت صحبت‌هایی که کرده بود عذرخواهی کرد. به اینکه اسم مرا برده کاری ندارم ولی این بازیکن بداند که در سطح اول فوتبال ما بازی می‌کند و باید متوجه این مسئله باشد که چه صحبتی می‌کند. به بازیکنانی همانند وی که ضوابط و قواعد را رعایت نکنند باید تذکر داد.

وی در خصوص دعوت از سیدمهدی سیدصالحی گفت: مقوله عدم همکاری با تیم ملی که برای مهدی رحمتی، هادی عقیلی و شهاب گردن اتفاق افتاد برای سیدصالحی نیز رخ داد که باید این مسئله را پیگیری کنیم. به همین دلیل وی را به کمیته انضباطی دعوت کردیم.

حسن‌زاده در پایان در مورد اینکه آیا هادی عقیلی می‌تواند فصل آینده در لیگ برتر بازی کند، گفت: ما رای خود را در خصوص هادی عقیلی صادر کرده‌ایم و این رای به کمیته استیناف رفته و بهتر است از دوستان در کمیته استیناف در این زمینه سوال کنید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)