مرجع خبری پرسپولیس :  رئیس کمیته فدراسیون فوتبال گفت: حضور قاسم دهنوی در بازی پرسپولیس و مس مشکل قانونی نداشت و این بازیکن از بازی بعدی محروم است.

 

اسماعیل حسن‌زاده صبح امروز در برنامه رادیویی روی خط ورزش در مورد حضور قاسم دهنوی در ترکیب تیم ملی با وجود اعلام محرومیت این بازیکن گفت:‌ یکی از دلایلی که این مسائل حاشیه‌ساز می‌شود بی‌اطلاعی اهالی رسانه از قانون است.

قاسم دهنوی و محسن بیاتی‌نیا دو بازیکن تیم مس، هر دو یک جلسه محروم هستند. البته بیاتی‌نیا به دلیل اینکه کارت قرمز دریافت کرده بود در این بازی به طور اتوماتیک محروم بود و در بازی بعدی با رای کمیته انضباطی محروم است.

وی ادامه داد: در مورد قاسم دهنوی باید بگویم طبق بند 3 ماده 28 آئین‌نامه زمانی که یک بازیکن محروم می‌شود، باید آن تیم 72 ساعت قبل از این موضوع مطلع و رای به آن ابلاغ شده باشد فارغ از اینکه رای قابل اعتراض است یا نیست. قانون‌گذار در آئین‌نامه برای باشگاه احترام قائل است و باشد باید 3 روز قبل از مسابقه بداند که کدام بازیکنش محروم است تا ترکیب تیمش را تعیین کند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ‌رای محرومیت قاسم دهلوی روز چهارشنبه صادر و روز پنجشنبه به باشگاه ابلاغ شد بنابراین امروز 24 مهرماه 72 ساعت از ابلاغ رای می‌گذرد و این بازیکن در بازی بعدی مس کرمان محروم است. حضور دهنوی در دیدار پرسپولیس و مس کرمان از نظر قانونی بلااشکال بوده و سازمان لیگ به درستی اعلام کرده که این بازیکن محروم نیست.

حسن‌زاده در مورد اینکه مگر می‌شود وقتی مسئولان باشگاه مس خبر محرومیت دهنوی را داشتند اما سازمان لیگ به آن باشگاه بگوید این بازیکن محروم نیست گفت: مشکل اهالی فوتبال و رسانه این است که قانون را شوخی می‌گیرند و مدام می‌پرسند مگر می‌شود؟ من از شما می‌پرسم اگر یک بازیکن آماده را یک ربع مانده به مسابقه محروم کنیم آیا خود شما نمی‌گوئید چرا یک ربع مانده به مسابقه یک بازیکن محروم می‌شود؟ بنابراین باید 3 روز از ابلاغ رای بگذرد.

وی در مورد اینکه ممکن است باشگاه مس به کمیته استیناف شکایت کرده تا رای محرومیت شکسته شود، گفت: این رای قطعی است و جای اعتراض ندارد. هر دو بازیکن مذکور در بازی بعدی مس کرمان محروم هستند و ما قانون را اعمال می‌کنیم. قانون گاهی به نفع باشگاه است و گاهی به ضرر آن و ممکن است گاهی خوشایند کسی باشد و یا نباشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)