پرسپولیس نیوز : مربی تیم پرسپولیس معتقد است این تیم روند رو به رشدی دارد.

حسین عبدی که در کنار مدیریت آکادمی فوتبال پایه پرسپولیس در کادر فنی تیم بزرگسالان این باشگاه هم حضور دارد، درباره هر دو سمت خود با سایت باشگاه گفت‌وگو کرد.

متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید.

با توجه به کار زیادی که در تیم بزرگسالان وجود دارد، هنوز مسائل تیم‌های پایه را پیگیری می‌کنید؟

حتما همین طور است. تیم‌های پایه از ارکان فوتبال است و باید برنامه‌هایی که شروع شد را ادامه بدهیم.

دوشنبه جلسه هفتگی را خواهید داشت؟

با توجه به این که احتمال انجام تمرین تیم بزرگسالان در نوبت صبح وجود داشت، جلسه این هفته را برای روز سه‌شنبه تدارک دیدیم.

تیم‌های امید و جوانان در بازی‌های داربی توفیق خوبی داشتند، در حالی که کارشناسان تصور دیگری داشتند؟

یکی از مشکلات بازیکنان ما این بود که دیر شروع کردند. شما می‌دانید که مربیان تیم‌های پایه در آخرین لحظات و حتی قبل از حضور من انتخاب شدند. با این وجود با گذشت زمان روند رو به رشدی داشته‌اند و مرحله به مرحله بهتر شده‌اند.

این هفته هم دو تیم دیگر در داربی حضور پیدا می‌کنند؟ برنامه ویژه‌ای دارید؟

بله همین طور است. بازیکنان برنامه همیشگی خود را دنبال می‌کنند. البته نونهالان ما الان شرایط خوبی دارند و نوجوانان هم روند رو به جلویی را طی می‌کنند.

البته شاید درست نباشد در رده پایه روی چنین نتایجی تمرکز کرد اما آیا کسب این نتایج امتیازاتی را برای تیم‌های پایه به ارمغان می‌آورد؟

این که این نتایج باعث خوشحالی هواداران شود برای ما باارزش است اما امتیاز برای تیم‌های پایه زمانی است که در نهایت بازیکنی را پرورش دهیم و آن را به تیم بزرگسالان بدهیم. آن زمان می‌توان برای پایه‌ها امکانات بیشتر ایجاد کرد و به این ترتیب یک چرخه ایجاد می‌شود. ما هفته گذشته حرکتی را آغاز کردیم و با نظر آقای درخشان پلی بین آکادمی و تیم بزرگسالان ایجاد شد. امیدواریم بتوانیم از همین نیم فصل به جایی برسیم که بتوانیم از این دارایی در تیم اصلی استفاده کنیم.

به تیم اصلی بپردازیم، دو پیروزی خوب داشتید و هواداران به ادامه این روند امیدوار شده‌اند…

به اعتقاد من برای این که وحدت رویه داشته باشیم، بهتر است صحبت‌ها در این ارتباط از طریق سرمربی باشد. به همین دلیل درباره تیم اصلی چندان در رسانه‌ها صحبت نکرده‌ایم. البته به طور کلی دلیل نمی‌بینیم که این روند ادامه پیدا کند. آن چه اهمیت دارد این است که آرامش تیم را حفظ کنیم اما پرسپولیس همان تیمی می‌شود که بیشتر رو به جلو خواهد رفت.

جدا از مسائل تیمی با بازیکنان روبه‌رو هستیم که متحول شده‌اند و حالا بار تیم را به دوش می‌کشند؟

آن چه اتفاق می‌افتد این است که این بازیکنان بتوانند پتانسیل خودشان را نشان بدهند. آنها هر قدر بیشتر خودشان را نشان بدهند نه تنها درصد موقعیت خود که شانس موفقیت تیم را بالا می‌برند.

درباره فهرست تیم ملی چه نظری دارید؟ سهمیه پرسپولیس کم نیست؟

مهم این است که سهمیه ما در آینده چگونه باشد. باید به سلیقه شخصی مربی تیم ملی احترام بگذاریم اما تلاش می‌کنیم در بازی‌های آینده سهمیه ملی‌پوشان را افزایش بدهیم.

حضور علی کریمی در کادر فنی را چطور تحلیل می‌کنید؟

اگر او مصمم به حرکت در مسیر مربیگری است، امیدوارم که در تماس مستقیم با مربی خوبی چون کی‌روش، تجارب خوبی کسب کند و البته در آینده باید دوره‌های مختلف را پشت سر بگذارد و امیدوارم به یکی از مربیان خوب فوتبال کشورمان بدل شود.

این هفته با سپاهان بازی دارید. شرایط این دیدار را چطور ارزریابی می‌کنید؟

هر دو تیم تغییر کرده‌اند و این تغییرات در یک زمان روی داد و می‌توان گفت بازیکنان دو تیم هنوز به طور کامل با افکار مربیان خود آشنا نشده‌اند. اینها از جذابیت‌های بازی است. سپاهان به طور کلی تیم منسجمی است. از ویژگی‌های آن، فاصله بسیار کم بین بازیکنان اصلی و جایگزین است. در چند سال اخیر هم فراز و نشیب کمی داشته‌اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)