پرسپولیس نیوز : داور پرحاشیه فوتبال ایران این هفته‌ در کلاس توجیهی داوران فوتبال شرکت می‌کند.

کلاس توجیهی داوران و کمک داوران فوتبال برای حضور بهتر در نیم‌فصل دوم لیگ برتر از پنجشنبه در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود و داوران و کمک داوران لیگ برتری در آن حضور خواهند یافت.

آنچه در این میان بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند، حضور محسن قهرمانی، داور خبرساز این روزهای فوتبال ایران در این دوره آموزشی است.

با توجه به گفته چند روز پیش فریدون اصفهانیان مبنی بر این که احتمال تبرئه قهرمانی و حضور او در نیم‌فصل دوم به عنوان داور وجود دارد، حضور این داور در کلاس توجیهی داوران اهمیت زیادی پیدا کرده است.

محسن قهرمانی فردا (چهارشنبه) عازم تهران می‌شود تا در کمپ تیم‌های ملی حضور پیدا کند. داوران در کلاس توجیهی پیش‌رو علاوه بر حضور در کلاس‌های آموزشی و بازآموزی در تست آمادگی جسمانی نیز شرکت می‌کنند.

 

 عضو کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید که هنوز هیچ مرجعی از حضور محسن قهرمانی و رضا کرمانشاهی، داور و کمک‌داور خبرساز فوتبال ایران در کلاس توجیهی داوران ممانعت به عمل نیاورده است.

هدایت‌الله ممبینی  درباره کلاس آموزشی داوری که این هفته‌ برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از 80 داور و کمک داور لیگ برتری از فردا بعدازظهر وارد کمپ تیم‌های ملی می‌شوند تا در دوره سه روزه توجیهی داوری شرکت کنند. صبح روز سی‌ام آبان از داوران و کمک‌داوران تست آمادگی جسمانی گرفته می‌شود و در روزهای بعد در کلاس‌های توجیهی شرکت می‌کنند.

وی درباره مواردی که در دوره توجیهی به داوران آموزش داده می‌شود، گفت: مرور قوانین و مقررات و آمادگی روحی و روانی داوران برای نیم‌فصل دوم، مهم‌ترین برنامه ما در تلاش توجیهی پیش‌روست. مدرس‌ها هم ایرانی و در سطح کشور و آسیا هستند.

ممبینی درباره حضور محسن قهرمانی و رضا کرمانشاهی، داور و کمک داور خبرساز فوتبال ایران در این دوره توجیهی گفت: فعلا که نه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، نه کمیته‌ اخلاق و نه هیچ مرجع دیگری رسما به ما اعلام نکرده که این دو نفر نمی‌توانند در کلاس داوری شرکت کنند. تا وقتی این مطلب رسما به کمیته‌ داوران اعلام نشود، این دو نفر جزء داوران و کمک داوران محسوب می‌شوند.

وی همچنین درباره گفته فریدون اصفهانیان مبنی بر احتمال تبرئه قهرمانی و حضور او در نیم‌فصل‌ دوم گفت: به صحبت‌ها نمی‌شود استناد کرد، چون حرف و حدیث در این زمینه زیاد است. تا مرجع رسمی در‌این‌باره اظهارنظر نکند، نمی‌شود چیزی گفت. به هر حال امیدوارم هر چه زودتر این مساله روشن شود، چون خیلی طول کشیده است.

عضو کمیته‌ داوران همچنین گفت: با توجه به این که برخی به دعوت قهرمانی و کرمانشاهی به کلاس توجیهی واکنش منفی نشان داده‌اند، بعید نیست که مراجع رسمی به صورت شفاهی مانع حضور این دو نفر در کلاس توجیهی شوند. قرار بود کمیته‌ انضباطی ظرف دو هفته‌ رای پرونده‌ را صادر کند ولی این مساله تا امروز که حدودا دو ماه گذشته، طول کشیده است. ان‌شاءالله هر چه زودتر تکلیف این پرونده‌ روشن شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)