پرسپولیس نیوز : دروازه‌بان پیشین پرسپولیس گفت: مذاکراتی با چند باشگاه داشتم اما باشگاه روبین‌کازان با اینکه دوباره در فوتبال ایران ادامه بدهم موافقت نکرد.

علیرضا حقیقی که ابتدای فصل به صورت قرضی از روبین‌کازان به مدت نیم فصل به پرسپولیس آمد تا حضورش در تیم ملی را تثبیت کند، با عملکرد خوب نیلسون راهی برای رسیدن به ترکیب اصلی این تیم پیدا نکرد.

وی در روزهای پایانی حضور در پرسپولیس هم حاشیه‌هایی برایش به وجود آمد که باعث شد با شرایط خاصی از این تیم جدا شود. وی قصد بازگشت به روسیه را دارد تا بعد از تعطیلات نیم فصل اروپا درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد.  علیرضا حقیقی در خصوص شرایطش، بازگشت به روبین‌کازان، حضور دوباره‌اش در پرسپولیس، جام جهانی و مسائل دیگر صحبت کرده است.

 

 شرایطت چگونه شد؟ چرا بعد از جدایی از پرسپولیس هنوز تیمی برای نیم فصل دوم پیدا نکردی؟

مذاکراتی با چند باشگاه داشتم اما باشگاه روبین‌کازان با اینکه دوباره در فوتبال ایران ادامه بدهم موافقت نکرد و به همین دلیل قرار است به روسیه بازگردم. البته فعلا تعطیلات ژانویه لیگ روسیه است و بعد از اینکه تمرینات روبین‌کازان شروع شود به این تیم بازمی‌گردم تا درباره آینده‌ام تصمیم بگیرم.

 یعنی قرار است نیم فصل دوم را در روبین‌کازان ادامه دهی؟

این موضوع هنوز مشخص نیست و خبری از این موضوع ندارم. صحبتی با چند باشگاه جدید داشته‌ام که چند پیشنهاد اروپایی است اما در این باره باشگاه روبین‌کازان باید تصمیم بگیرد. به همین دلیل می‌گویم باید به روسیه برگردم تا درباره آینده‌ام تصمیم بگیرم.

 این پیشنهادها همان پیشنهادهای اول فصل است که قرار بود در اردوی اتریش با آنها مذاکره کنی؟

نه پیشنهادهای قبلی برای اول فصل بود و این پیشنهادها جدید است.

 می‌توانی بگویی از کدام باشگاه‌ها یا کدام لیگ است؟

حرفه‌ای نیست که بخواهم از حالا در این باره صحبت کنم و نامی از باشگاهی ببرم. ترجیح می‌دهم هر وقت این موضوع قطعی شد و قرارداد امضا کردم آن را اعلام کنم. در حال حاضر منتظرم به روبین‌کازان برگردم و تا موقعی که تمرینات شروع شود و به تیم اضافه شوم هیچ چیز مشخص نخواهد شد.

 

 این احتمال وجود دارد فصل آینده دوباره به لیگ ایران بازگردی؟

فعلا به هیچ عنوان تصمیم ندارم به فوتبال ایران برگردم و این موضوع در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد. فعلا تمرکزم برای پیشرفت در فوتبال اروپا است.

 درباره اتفاقاتی که در بازی دوستانه با راه‌آهن افتاد و باعث شد از پرسپولیس جدا شوی صحبت کنیم؟

جدایی من از پرسپولیس مربوط به مسئله خاصی نبود. من با روبین‌کازان قرارداد دارم و تا نیم فصل به صورت قرضی به پرسپولیس آمده بودم تا به این تیم کمک کنم و بعد از اتمام قراردادم هم باید به تیم خودم بازمی‌گشتم. درباره اتفاقات بازی پرسپولیس و راه‌آهن هم مشکل خاصی پیش نیامد و برخی دوستان لطف کردند و آن را بزرگ جلوه دادند! این فصل سیزدهمین سال حضورم در پرسپولیس را پشت سر گذاشتم و این تیم را خانه خودم می‌دانم. علی آقا (دایی) هم همیشه به گردن من حق داشته‌اند و اتفاقی هم که افتاد یک مسئله ساده استاد و شاگردی بود که شاید برای همه اتفاق بیفتد، اما برخی‌ها به این مسئله دامن زدند و این اتفاق را بزرگ کردند.

 

 اما با این حال و این همه حاشیه که برای تو درست شد، بعد از چاپ عکست روی جلد روزنامه هواداری تیم برخی‌ها می‌گفتند کاری کردی که رسانه‌ها با تو هستند و حمایت آنها را پشت سر داری!

این موضوع واقعا خنده دار است. همه آنهایی که من را می‌شناسند، می‌دانند من در فوتبال و زندگی شخصی‌ام اهل باج دادن به کسی نبودم، نیستم و نخواهم بود. باید احترام رسانه‌ها را حفظ کرد، اما اگر قرار بود من رسانه‌ها را بخرم این اتفاقات برای من پیش نمی‌آمد و خیلی اتفاقات دیگر می‌افتاد. اگر این کار را کرده بودم مطمئن باشید جایگاهم در فوتبال ایران بالاتر از اینها بود.

 همین حاشیه‌ها باعث نشد در این نیم فصل تمرکزت را از دست بدهی؟

این مسائل همیشه بوده و من هم به حاشیه‌ها عادت کرده‌ام. متاسفانه در فوتبال ایران حاشیه حرف اول را می‌زند و من هم بازیکنی نیستم که سال اول و دوم خود را در لیگ ایران پشت سر بگذارم. به هر حال حاشیه وجود دارد و تریبون‌ها دست خیلی از آدم‌ها است که حاشیه درست می‌کنند و من تریبون ندارم. اگر من هم تریبون داشتم می‌توانستم از کاه، کوه بسازم و خیلی کارهای دیگری بکنم.

 با نیلسون مشکل داشتی؟

همیشه این را گفته‌ام که هیچ مشکلی با کسی ندارم و در پرسپولیس هم با هیچکس مشکل نداشتم. اکنون هم درباره پرسپولیس حرف نزنم بهتر است.

 حالا که همه چیز تمام شد و قرار است دوباره به اروپا برگردی، از اینکه به پرسپولیس بازگشتی و زیاد بازی نکردی پشیمان نیستی؟

به هیچ عنوان پشیمان نیستم. من نیم فصل در پرسپولیس بودم و در این مدت هم خیلی چیزها یاد گرفته‌ام. به هر حال این هم جزء اتفاقات فوتبال است و به هیچ عنوان نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد.

 اما با بازگشت به پرسپولیس، در سال جام جهانی اردوهای اخیر تیم ملی را هم از دست دادی.

این موضوع مهم نیست، چون بازیکن ملی در بعضی اردوها هست و در بعضی اردوها نیست. تا جام جهانی زمان باقی مانده و من امید زیادی دارم که در جام جهانی از دروازه تیم ملی محافظت کنم. البته همیشه گفته‌ام که همه چیز دست خدا است و اگر او بخواهد من هم با تیم ملی در جام جهانی خواهم بود.

 

 نظرت درباره گروهی که در جام جهانی در آن حضور داریم چیست؟

در گروه خوبی قرار گرفتیم و به جز آرژانتین که شانس‌مان برابر این تیم کم است، فکر می‌کنم با تمرین زیاد و آماده سازی مناسب می‌توانیم برابر نیجریه و بوسنی نتیجه و حداقل از آنها مساوی بگیریم.

 شانسی برای صعود از گروه‌مان داریم؟

در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد و ما هم شانس داریم، اما این شانس کم است. به هر حال باید از کمترین شانس خود هم استفاده کنیم.

 با توجه به اینکه در بیشتر اردوهای تیم ملی بودی، با کدام راه‌حل کی‌روش موافقی؛ آماده سازی ویژه یا آماده سازی معمولی؟

من نمی‌توانم درباره برنامه‌های کی‌روش صحبت کنم و در این رابطه افراد دیگری تصمیم گیرنده هستند. فقط نظرم این است که به تیم ملی در راه جام جهانی باید کمک شود و آماده سازی مناسبی داشته باشد تا در بهترین شرایط به برزیل برویم. باید در شرایطی به جام جهانی برویم که حتی اگر قرار است در مرحله گروهی حذف شویم، نتایج آبرومندانه بگیریم و با نتایج خوبی از مسابقات بیرون بیاییم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)