پرسپولیس نیوز : دروازه‌بان پرسپولیس می‌گوید که حضور این تیم در بالای جدول به این معنی است که تازه کارشان برای کسب افتخار در فصل جاری آغاز شده است.

علیرضا حقیقی پس از حاضر شدن کارت بازی اش در هفته سوم به لیست18 نفره پرسپولیس اضافه شد و مقابل مس کرمان روی نیمکت نشست. این دروازه بان ملی پوش که در سال منتهی به جام جهانی انگیزه های زیادی دارد، حالا منتظر بازی کردن است.
حقیقی درباره شرایطش، پرسپولیس، تیم ملی و … صحبت هایی را انجام داده است که در زیر می خوانید.

 از بازی با مس و پیروزی برابر این تیم بگو. بعد از یک توانستیند به رده دوم جدول برسید.

خدا را شکر می کنم که در بازی خانگی و مقابل هواداران‌مان شرمنده آنها نشدیم و توانستیم به 3 امتیاز بازی برسیم. مس تیم بسیار قلدری بود و فکر می کنم بچه ها کار سختی داشتند اما خدا را شکر که بردیم، هواداران خوشحال شدند و توانستیم به بالای جدول هم برسیم.

این موضوع تداوم خواهد داشت؟

همانطور که گفتید پرسپولیس بعد از حدود یک فصل توانست به بالای جدول برسد و دیدید که این کار چقدر سخت بود، اما حفظ صدر جدول به مراتب سخت‌تر است. تازه کارمان را شروع کرده ایم و کار فوق العاده دشواری پیش رو داریم. همه بچه ها یکدل هستند و روحیه بالایی داریم تا در صدر جدول باقی بمانیم و برای این کار همچنان به حمایت هواداران مان نیاز داریم.

بازی فردا  با سایپا را چطور می بینی؟

سایپا جزو تیم های خوب لیگ است و بازیکنان جوان و با انگیزه ای دارد. پیش از شروع فصل هم یک بازی تدارکاتی با آنها داشتیم که شکست خوردیم اما نمی شود روی آن نتیجه حساب کرد، چون بازی دوستانه بود. در کل فکر می کنم بازی سختی برابر آنها داریم، به خصوص اینکه در ورزشگاه انقلاب کرج و ورزشگاه خانگی شان میزبان ما هستند. امیدوارم روند پیروزی های مان ادامه داشته باشد و بتوانیم با 3 امتیاز این دیدار دل هواداران را شاد کنیم.

 در بازی قبلی هم بالاخره کارت بازی ات آماده شد و به لیست 18 نفره اضافه شدی. اکنون برای بازی کردن آماده هستی؟

من از لحاظ بدنی نسبت به سایر اعضای تیم کمی عقب تر بودم و آنها حدود یک ماه زودتر تمرینات را آغاز کرده بودند. بعد از آن در تمرینات پرسپولیس شرکت کردم و خدا را شکر با تمرینات آقای مولایی بدنساز تیم، آقای غلامپور و آقای دایی شرایطم خیلی بهتر شده و اکنون از لحاظ بدنی و فنی آماده هستم. هر زمان آقای دایی صلاح بداند بازی خواهم کرد.

 رقابت سختی هم با نیلسون داری و حتی محمدی و امیر عابدزاده هم به عنوان دو دروازه بان دیگر رقابت را سخت تر می کنند.

هیچ وقت از رقابت نترسیدم و همیشه استقبال کرده ام. من سال ها با دروازه بان های بزرگ رقابت کردم و همیشه هم انگیزه های زیادی داشتم. یک سال در پرسپولیس با اینکه خیلی جوان بودم، با حسن رودباریان، مهدی واعظی و فرشید کریمی رقابت کردم و پس نکشیدم. امسال هم همین طور است و مثل روز اولی که فوتبال بازی کردم خیلی با انگیزه ام. با اخلاقی هم که از آقای دایی می شناسم مطمئن هستم که اگر آماده باشم، حتما بازی می کنم.

در سال جام جهانی فکر می کنی بتوانی نظر کی‌روش را هم برای شماره یک تیم ملی شدن جلب کنی؟

وقتی به پرسپولیس برگشتم خیلی ها گفتند حقیقی برای اینکه جلوی چشم کی‌روش باشد به ایران آمده اما این مسئله تنها یکی از اهدافم بود. می خواهم این فصل بازی های بیشتری کنم و خدا را شکر بستری هم برای بازی کردنم در پرسپولیس آماده شده است. تلاشم را می کنم و انگیزه هایم زیاد است اما اول و آخر همه چیز دست خداست. اگر خدا نخواهد حتی یک برگ هم از درخت پایین نمی افتد و من تنها سعی و تلاشم را می کنم تا اگر خدا خواست در تیم ملی هم موفق باشم.

 بعد از جام جهانی دوباره به فکر بازگشت به فوتبال اروپا هستی؟

صددرصد همین طور است و همن الان هم من با روبین کازان قرارداد دارم و به صورت قرضی به پرسپولیس آمدم. روبین کازانی ها ابتدا با جدایی ام موافقت نمی کردند و اجازه بازگشت به ایران را به من نداده بودند. چند پیشنهاد هم از چند تیم اروپایی دیگر داشتم اما به دلیل اینکه ویزایم در اتریش حاضر نشد نتوانستم به آن تیم ها بروم. آنها هم مثل روبین کازان در اتریش اردو زده بودند و قرار بود در آنجا من را از نزدیک ببینند.

این موضوع و کنار نیامدن با شرایط مالی باشگاه روبین کازان باعث شد پیشنهادهای اروپایی ام لغو شود و در نهایت با صحبت هایی که آقای دایی و رویانیان در روسیه انجام داده بودند، با حضور قرضی ام در پرسپولیس موافقت شد. حالا هم یک سال در خدمت پرسپولیس هستم و تمام تلاشم را هم به کار خواهم گرفت تا دوباره به اروپا بازگردم.

 حالا که تجربه حضور در اروپا را داری، تفاوت تمرینات و فوتبال در ایران و اروپا را چطور می بینی؟

قاعدتا تفاوت از زمین تا آسمان است و خیلی فرق دارد اما نمی توان مقایسه کرد. در اروپا امکانات و زمین های تمرین مجهز وجود دارد که مسلما کمک زیادی به بهتر شدن می کند و این موضوع را همه بازیکنانی که در اروپا بازی کرده اند می دانند. اکنون هم که من برگشته ام نباید از شرایط آنجا عقب بمانم و باید تلاشم را کنم تا از اروپا عقب نمانم. در این راه هم آقای غلامپور کمک زیادی به من می کند و واقعا تمرینات بسیار خوبی در نظر گرفته که فکر می کنم به استانداردهای اروپا نزدیک است.

با این حساب شرایط برای قهرمانی پرسپولیس چقدر فراهم است و به نظرت شانس بالا بردن جام را دارید یا نه؟

تیم این فصل ما 13،14 بازیکنش رفته و بازیکنان جدید اضافه شده اند. به نظرم اکنون مهمترین اصل این است که زمان داده شود تا بتوانیم روز به روز بهتر شویم و بالاتر بیاییم. فکر می کنم هواداران هم حق دارند که بعد از چند سال از ما جام بخواهند اما کمی باید صبور باشند. اگر به ما فرصت بدهند و تحت فشار نگذارند با درایت علی دایی امسال می توانیم یک جام به آنها بدهیم.

درباره شماره جدیدت هم بگو، چرا به جای شماره یک 88 را پوشیدی؟
این مسائل اصلا مهم نیست و به نظرم شماره نیست که به بازیکن شخصیت می دهد، بلکه بازیکن می تواند به یک شماره شخصیت بدهد. امسال هم شماره 88 را که در روبین کازان می پوشیدم را انتخاب کردم و مسئله دیگری هم وجود ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)