پرسپولیس نیوز : د‌ر‌وازه‌بان تیم ملی می‌گوید نباید قرعه ایران در انتخابی جا‌م جها‌نی را آسان بدانیم و هر کدام از حریفان در این مرحله قدرت خودشان را دارند.

علیرضا حقیقی درباره آخرین شرایط خود در تیم ماریتیمو، قرعه ایران در مرحله نهایی انتخابی جا‌م جها‌نی، برنامه‌هایش در سال 95 و همچنین داربی هشتاد و دوی پایتخت صحبت کرد.

 

* مثل این که از مصدومیت رهایی یافته‌ای و به تمرینات تیمت برگشته‌ای.

 

آسیب‌دیدگی‌ فوق‌العاده‌ بد موقعی به سراغم آمد و باعث شد چند بازی باشگاهی و ملی را از دست بدهم، اما بالاخره مصدومیت هم جزئی از فو‌تبا‌ل است. خدا را شکر که به تمرینات تیم برگشتم. جا دارد در اینجا از پزشکان تیم ‌ملی و ماریتیمو تشکر کنم که در این مدت خیلی زحمت کشیدند تا من هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر به میادین برگردم.

 

 

* از ابتدای نیم فصل دوم به ماریتیمو رفتی و قبل از مصدومیت چند بازی هم برای این تیم انجام دادی، آیا اکنون به طور کامل در تیم جا افتاده‌ای؟

 

خو‌شبختا‌نه همان اوایل حضورم در ماریتیمو در تیم جا افتادم. وینگادا را از قبل می‌شناختم و خیلی زود با بازیکنان و سایر اعضای باشگاه اخت شدم و خدا را شکر مشکل خاصی نیست و اینجا همه به هم کمک می‌کنیم تا در بازی‌های آینده نتایج خوبی را به همراه ماریتیمو به دست بیاوریم.

 

* هدف ماریتیمو برای فصل بعد چیست؟

 

ما امسال نه شانس قهرمانی بودیم و نه خطر سقوط را احساس می‌کردیم ، ولی سعی و تلاشمان بر این است که در هفته‌های پایانی لیگ بتوانیم چند رتبه خودمان را بالاتر بکشیم. امسال تمام هم و غم مدیریت باشگاه این بود که ورزشگاه اختصاصی را راه‌اندازی کنند. فکر می‌کنم کارهای آماده سازی این ورزشگاه هم تقریبا نهایی شده و این در شرایطی است که مسئولان ورزشگاه با فروش چند بازیکن اصلی تیم درآمدزایی کردند تا این پروژه‌ را نهایی کنند. با این حال برای فصل بعد همه اعضای باشگاه برای رسیدن به یورو لیگ تلاش می‌کنند چرا که در سال‌های قبل هم ماریتیمو همیشه در یورو لیگ حضور داشت.

 

* در چند روز گذشته صحبت‌هایی مبنی بر درگیری تو با مربی د‌ر‌وازه‌بانان تیم و شایعه کنار گذاشته شدنت از تمرین‌ها به گوش رسید. به طور کامل توضیح بده که چه اتفاقاتی افتاد؟

 

من با وینگادا هم درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. او می‌گفت که در ایران از کاه کوه می‌سازند و تعجب کرده بود از خبرهایی که در برخی از رسانه‌های ایران منتشر می‌شد. من برای آن سایت که منتظر است فقط یک اتفاق بد بیفتد متاسفم هستم. در چند وقت گذشته این همه اتفاق خوب افتاد، اما هیچ کدام را پوشش ندادند. حال که یک بحث کوچک بین من و مربی د‌ر‌وازه‌بانان تیم پیش آمده است بحث از اخراج و کمیته‌ انضباطی و … کردند که اصلا درست نبود. آن اتفاق یک سوء تفاهم خیلی ساده بود و اصلا خبرش هم نباید به بیرون از تیم درز پیدا می‌کرد. باید واقع بینانه به آن نگاه کرد. در یکی از تمرینات مربی د‌ر‌وازه‌بانان در حال بیشتر کردن فشار روی من بود و من درخواست کردم با توجه به مصدومیتم تمرین‌ها با فشار کمتری برگزار شود. در همان لحظه وینگادا نیز شاهد مکالمه ما بود و فکر می‌کنم برای مربی د‌ر‌وازه‌بانان سوء تفاهمی پیش آمد. به‌ هر‌ حال این موضوع طبیعی است، چرا که ما از فرهنگ‌های مختلفی هستیم، ولی موضوع خاصی اصلا نبود و طبق معمول برخی‌ها در ایران این مساله را بزرگ کردند.

 

* هفته‌ گذشته قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه برگزار شد و ایران در گروه A با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، چین ، قطر و سوریه همگروه شد. نظرت درباره حریفان تیم ‌ملی در این مرحله چیست؟

 

قبل از این که به این سوال پاسخ دهم می‌خواهم ابراز خوشحالی کنم از پیروزی تیم ‌ملی در دو بازی قبلی مقابل هند و عمان که بازیکنان به خوبی توانستند این تیم‌ها را شکست دهند و به عنوان تیم نخست تیم را به مرحله بعد ببرند. البته به خاطر مصدومیت این دو بازی را از دست دادم، ولی مهم‌تر‌ از هر چیز صعود ما به مرحله بعد بود. درباره قر‌عه‌کشی نیز باید بگویم که در این چند روز خیلی‌ها گفتند که قرعه ما آسان است، اما من فکر می‌کنم که این قرعه می‌تواند یقه ایران را بگیرد. در صورتی که بخواهیم خیلی ساده به حریفانمان نگاه کنیم. هر 12 تیمی که در این مرحله حضور دارند قدرت داشته و برای رسیدن به جا‌م جها‌نی برنامه دارد. ما با کره جنوبی بازی داریم که همیشه یکی از حریفان اصلی ما بوده است. درست است که در سه بازی گذشته مقابل این تیم به پیروزی رسیده‌ایم ، ولی نمی‌شود گفت که دو بازی رفت و برگشت در این مرحله را هم به راحتی می‌بریم. قطر چهار – پنج بازیکن خارجی خوب در اختیار دارد که به آنها تابعیت داده‌اند. چین هم برای فو‌تبا‌لش سرمایه‌گذاری بزرگی کرده است و نسبت به سال‌های قبل خیلی پیشرفت کرده است. از طرفی ازبکستان هم همیشه جزو چهار – پنج تیم برتر آسیا بوده است. اگر بخواهیم هر کدام از این حریفان را دست کم بگیریم ضرر کرده‌ایم و شانس صعود خودمان را کاهش داده‌ایم. من از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ، مردم و رسانه‌ها می‌خواهم که دست به دست هم دهند تا تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران بتواند مثل دوره گذشته به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند.

 

* فکر می‌کنی همگروه نشدن با عربستان سعودی چه تاثیری در روند صعود ما به جا‌م جها‌نی دارد؟

 

نظر شخصی من این است زمانی که تیم ‌ملی هدف اصلی‌اش را صعود به جا‌م جها‌نی می‌گذارد، نباید برایش تفاوتی داشته باشد که با عربستان همگروه می‌شود یا نه، اما از لحاظ مسائل حاشیه‌ای خوب شد که به عربستان نخوردیم. عربستان به لحاظ فنی از ایران ضعیف‌تر است و از آنجایی که آنان هیچ وقت بازی جوانمردانه را چه در داخل و چه در خارج از زمین رعایت نمی‌کنند، خیلی خوب شد که به آنها نخوردیم.

 

* در حالی که کمتر از پنج ماه به نخستین بازی تیم ‌ملی در این مرحله باقی‌ مانده است هنوز ماندن کارلوس کی‌روش و حتی وضعیت امکانات اولیه همچون زمین تمرین تیم ‌ملی مشخص نیست.

 

آنقدر در هفته‌های گذشته راجع‌ به این مساله صحبت کرده‌ام که زبانم مو در آورده است. با صحبت‌های قبلی من یکسری از آقایان ناراحت شدند و این بار هم صحبت نمی‌کنم که این دوستان ناراحت نشوند و شب‌ها راحت استراحت کنند. دیگر همه می‌دانند که تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل در راه صعود به جا‌م جها‌نی است و به چه چیزهایی احتیاج دارد. من یک بار دیگر هم گفتم که قول می‌دهم کارلوس کی‌روش امکاناتی که برای تیم ‌ملی می‌خواهد را با خود به خانه‌اش نمی برد و اگر این امکانات فراهم شود نسل‌های بعدی تیم ‌ملی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

* انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل نزدیک است. با توجه به این که کی‌روش استعفایش را تحویل فدراسیون داده فکر می‌کنی رییس آینده فدراسیون باید در قبال این تصمیم سرمربی تیم ‌ملی چه واکنشی نشان دهد؟

 

این در حیطه وظایف من نیست که رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در قبال این اتفاق چه تصمیمی بگیرد و فقط می‌توانم ابراز امیدواری کنم هر شخصی که رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل می‌شود برای پیشرفت فو‌تبا‌لمان تلاش کند و فقط این نباشد که عاشق پشت میز نشستن باشد. بالاخره آقای کفاشیان چند سال زحمت کشید و اشتباه‌هایی هم داشت، طبیعی است و انسان جایز الخطاست، اما حداقل انتظار از رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل این است که سخت افزارها را برای تیم ‌ملی در راه صعود به جا‌م جها‌نی فراهم کند. من فقط به عنوان عضوی از تیم ‌ملی دوست دارم که کارلوس کی‌روش بماند چرا که در طی این چند سال شناخت خوبی از فو‌تبا‌ل ایران پیدا کرده و همه بازیکنان او را دوست دارند ضمن این که نظم و دیسیپلین کی‌روش در تیم ‌ملی واقعا مثال زدنی است و من در چند سال گذشته چنین چیزی را در تیم ‌ملی ندیده بودم. به‌ هر‌ حال رزومه کی‌روش نشان دهنده همه توانایی‌های اوست. او سال‌ها دستیار الکس فرگوسن بوده و به قول بعضی از بازیکنان آن سال‌های منچستریونایتد تمرینات این تیم کاملا زیر نظر کی‌روش بوده است؛ تیمی که من آرزو دارم یک بار تمرین‌هایش را حتی از پشت فنس ببینم. او همچنین یک سال سرمربی ر‌ئال‌ ماد‌رید بوده که شاید هر کدام از ما آرزو داشته باشیم یک روز تمرینش را ببینیم ، ولی این اجازه را پیدا نمی‌کنیم. امیدوارم هر چه که پیش می‌آید برای فو‌تبا‌ل ایران خیر باشد.

 

* داربی 82 با پیروزی پر‌سپولیس تمام شد. بازی را دیدی؟

 

با توجه به این که زمان تمرین با ساعتی که داربی برگزار می‌شد تفاوت داشت، خو‌شبختا‌نه بازی را دیدم و از قبل هم مشخص بود که بازی حساسی می‌شود چرا که به احتمال زیاد تکلیف قهرمانی در همین بازی معلوم می‌شد. داربی خیلی خوبی بود. اول از همه به تمامی پر‌سپولیسی‌ها و همچنین هواداران خوب این تیم تبریک می‌گویم. پر‌سپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند و بازی زیبایی از سوی هر دو تیم ارائه شد و به استقلالی‌ها هم خسته نباشید می‌گویم و انصافا آنها هم بد بازی نکردند. این برد خیلی چیزها را نشان داد. امیدوارم که پر‌سپولیس در این فصل قهرمان شود تا اول از همه روح "هادی نوروزی" شاد شود و بعد از آن دل هو‌اد‌ا‌ران پر‌سپولیس بعد از چند سال شاد شود. انصافا پر‌سپولیس لیاقت قهرمانی را دارد چرا که از رتبه پانزدهم پله پله به صدرنشینی رسید و دیروز هم خیلی زیبا بازی کرد. من هم به پر‌سپولیسی بودن خودم افتخار می کنم.

 

* برای سال 95 چه برنامه‌ها و اهدافی داری؟

 

تیم ‌ملی در راه صعود به جا‌م جها‌نی است و من هم مثل سایر دیگر بازیکنان تلاش می‌کنم که مسیر تیم ‌ملی را برای رسیدن به جا‌م جها‌نی 2018 روسیه هموار کنم. راه درازی تا صعود به جا‌م جها‌نی پیش‌رو داریم و همه باید کمک کنیم تا یک بار دیگر با حضور در جا‌م جها‌نی نام فو‌تبا‌ل ایران را در جهان سربلند کنیم. در فو‌تبا‌ل باشگاهی هم من دو سال دیگر با ماریتیمو قرارداد دارم و تلاشم را می‌کنم تا در فصل آینده برای این تیم مثمرثمر باشم و قبلا هم به آنها گفته‌ام تلاش می‌کنم به تیم‌های بزرگتری در اروپا بروم ، ولی احتیاج به زمان دارم. در این فصل و از زمانی که به ماریتیمو پیوسته‌ام سه بازی انجام داده‌ام که از عملکردم در این سه بازی راضی هستم. دو کلین شیت داشتم و دو بازی را هم بردیم. خو‌شبختا‌نه الان هم از بند مصدومیت رها شده‌ام و سه – چهار روز است که به تمرینات تیم برگشته‌ام. فردا شب (یکشنبه) با تیم ویتوریا گیمارش بازی داریم و بستگی به نظر کادرفنی دارد که در این بازی از من استفاده کند یا خیر ، اما هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌ام.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)