پرسپولیس نیوز : دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مگر من از تیترهایی که در مورد نیلسون زده می‌شود ناراحت می‌شوم که او ناراحت شود؟

علیرضا حقیقی پس از گذشت نیم‌فصل در روسیه با هماهنگی بین دو باشگاه روبین کازان و پرسپولیس به مدت نیم‌فصل به صورت قرضی به قرمز‌پوشان پیوست اما به دلیل نیمکت‌نشینی در پرسپولیس فرصت‌های زیادی را از جمله تیم ملی و حتی بازی در روبین کازان را از دست داد.

حقیقی در بازی دوستانه با راه‌آهن به دلیل برخی مسائل توسط علی دایی در اختیار باشگاه قرار داده شد تا خداحافظی تلخی را پس از 13 سال حضور در پرسپولیس با قرمز‌پوشان داشته باشد به همین دلیل با وی گفت‌وگویی را انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 ابتدا از اینجا شروع کنیم که واقعا چه اتفاقی افتاد که به پرسپولیس آمدی تا این مسائل برای تو پیش بیاید؟

من هرگز از تصمیمم پشیمان نیستم. خدمت به پرسپولیس را همیشه عاشقانه دوست داشته‌ام و روزی هم از این تیم جدا شدم که خدا را شکر به گفته خود مسئولان باشگاه توانستم بخشی از مشکلات مالی این تیم را حل کنم و به باشگاه کمک کنم. من وقتی که در ابتدای فصل به روبین کازان رفتم قرارداد خوبی را بستم و خدا را شکر پول خوبی هم به پرسپولیس رسید که این موضوع برای من بسیار خوشحال‌کننده بود چون همیشه می‌خواستم به یک نحوی دینم را به پرسپولیس ادا کنم که بخشی از آن را ادا کردم اما مطمئن باشید باز هم مثل یک سرباز طوری به پرسپولیس خدمت می‌کنم که بقیه دینم هم به این تیم بزرگ ایرانی و هوادارانش ادا کنم.

 اما حالا با توجه به قراردادی که با روبین کازان داری شرایط به گونه ای است که در نیم‌فصل در پرسپولیس نباشی.

من همیشه آرزوی قلبی‌ام سربلندی پرسپولیس بوده. خودتان امسال می‌دانید ما یک دفاع فوق‌العاده عالی داریم. دفاعی که کار کردن و گل زدن را برای هر مهاجمی سخت کرده بود و همین موضوع باعث شد تا ما یک آمار بسیار خوب را در نیم‌فصل اول در گل نخوردن پیدا کنیم که فکر کنم در تاریخ گذشته قرمز‌پوشان تا حدود زیادی کم‌سابقه باشد البته اگر من اشتباه نکنم.

یعنی همین موضوع دلیل نیمکت‌نشینی تو بود؟

بله اما من از تصمیمی که گرفتم پشیمان نیستم. معتقد بودم که باید خودم را برای یک رقابت بسیار جدی با سایر دروازه‌بانان پرسپولیس آماده کنم و مشکل خاصی هم نبود بالاخره این هم یک تجربه خوب بود و مطمئن باشید این هم به سایر تجاربمم در فوتبال اضافه شد.

 اما با این تصمیمت خیلی ضرر کردی.

بله، سالی که در آن هستیم به جام جهانی منتهی می‌شود. بالاخره فوتبال همین است بالا و پایین دارد. یک روز برای یک فوتبالیست بسیار خوب است و یک روز بد. سیب را وقتی به بالا پرت می‌کنیم هزار چرخ می‌خورد که پایین می‌آید. فوتبال هم همین است شاید روز بد خود را به من نشان داد اما با وجود سن کمم تجربه لازم را برای کنار آمدن با این موضوع دارم و مشکل خاصی نیست ولی این بار باید خیلی بیشتر بجنبم چون می‌خواهم به هر قیمتی که شده در جام جهانی باشم.

خیلی‌ها دوست دارند بدانند چرا از تمرین پرسپولیس کنار گذاشته شدی.

من اخراج نشدم. توسط کادر فنی در اختیار باشگاه قرار گرفتم. مسئله خاصی نبود. اتفاقی در بازی دوستانه با راه‌آهن پیش آمد که به نظرم کمی سوءتفاهم بود. من همیشه گفته‌ام عاشق پرسپولیس هستم و خدا آن روز را نیاورد که بخواهم برای این تیم آن هم در شرایطی می‌خواهد پس از سالها مزه قهرمانی را بچشد حاشیه درست کنم. به همین دلیل پس از اتفاقات اخیر سکوت کردم چون برای من الان سربلندی پرسپولیس و دلخوشی هوادارانش از همه چیز مهمتر است. باز هم می‌گویم در پرسپولیس با کسی مشکلی ندارم.

 حتی دایی؟

گفتم که با هیچکس مشکلی ندارم و علاقه ای ندارم در این باره حرفی بزنم.

 خیلی سخت بود؟

بله واقعا دوست دارید بگویم آسان بود؟ کدام فوتبالیست از نیمکت‌نشینی مداوم خوشش می‌آید اما همیشه تمریناتم را انجام دادم و اجازه ندادم تا خلل و مشکلی در کارهایم به وجود آید. هیچ وقت هم سعی نکردم کوچکترین حاشیه‌ای برای پرسپولیس بسازم و با سکوتم این را ثابت کردم. بازیکنی نبودم که هر روز بخواهم مصاحبه کنم و حرفی بزنم چون برای من موفقیت پرسپولیس مهم بود نه شخص خودم.

 اما نیلسون چندین بار در نیم‌فصل اول به دلیل تیتر‌های برخی روزنامه‌ها در حمایت از تو ناراحت شد.

من در این باره حرفی ندارم. مگر من درباره تیتر‌هایی که درباره ایشان می‌زدند ناراحتی نشان دادم؟ و یا روزنامه‌ای را دستم گرفتم و به علی دایی نشان دادم؟ همان روزنامه‌ای که با باشگاه پرسپولیس و بازیکنانش رابطه خوب دارد یک روز درباره نیلسون نوشت و یک بار هم برای من یک مطلب نوشت. شما چرا نمی‌گویید بعد از کنار گذاشتن من چقدر مطلب نوشتند که من اخراج شدم و یا کارهای خوبی را پس از بازی با راه‌آهن انجام ندادم. آیا واقعا این حق بود؟

یعنی منظورت این است رسانه‌ها با تو خوب رفتار نکردند؟

من به این کار عادت دارم. همیشه سعی کردم انتقاد‌ها را آویزه گوشم قرار دهم و آنها را یک فرصت برای ترقی خودم تبدیل کنم. این همیشه در دستور کار من بود اما متاسفانه برخی نوشته‌ها برایم جای سوال داشت. پس از اینکه دیدم خیلی‌ها برخی مسائل را رعایت نمی‌کنند از مدیر برنامه‌هایم خواستم از آنها شکایت کند.

 یعنی معتقدی دایی تو را اخراج نکرده؟

ببینید من با باشگاه روبین کازان قرارداد دارم و در ابتدای فصل با درخواست خود رویانیان و موافقت دایی آمدم تا بازی کنم یعنی به صورت قرضی نه به صورت دائم. چه بخواهم یا نخواهم باید نیم‌فصل به کازانی‌ها جواب می‌دادم همانطور که آنها الان به من اعلام کردند دیگر حق نداری در فوتبال ایران بازی کنی و باید به کازان برگردی. من هم منتظرم تا ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

یعنی در ایران نمی‌مانی؟

فعلا مشخص نیست. چند باشگاه با خود من و حتی رویانیان صحبت‌هایی را داشته‌اند اما منتظرم تا بهترین تصمیم را بگیرم. باید ببینم سرنوشتم چه می‌شود اما می‌خواهم به هر طریقی که شده بازی کنم چون هرگز دوست ندارم جام جهانی را از دست بدهم. خدا را شکر آنقدر هم آماده‌ام که اطمینان دارم این شانس را دارم که به جام جهانی بروم. من زمان حضورم در کازان تجارب بسیار خوبی را به دست آوردم که می‌خواهم آنها را تکمیل کنم.

 واقعا اشتباه نکردی از کازان به تهران آمدی؟

می‌خواستم فوتبال بازی کنم شاید در نیم‌فصل اول در کازان بودم سه یا چهار بازی به من می‌رسید مسئله‌ای که خود کازانی‌ها در ابتدای فصل به من گفتند که اگر بمانی می‌توانی بازی کنی و خودت را به کادر فنی ثابت کنی. بالاخره من باید تصمیم سختی را می‌گرفتم که سعی کردم جایی بیایم که باز هم در حال و هوای ایران باشم. یک بار گفتم و باز هم می‌گویم از تصمیمم پشیمان نیستم.

 واقعا مشکل تو با دایی تا حدی بود که کار به اینجاها بکشد؟

من خواهش می‌کنم این پرونده را یک بار برای همیشه ببندیم. من هیچ مشکلی با علی دایی ندارم و به تصمیم ایشان احترام می‌گذارم. آرزوی قلبی‌ام این است که پرسپولیس همیشه سربلند باشد. پرسپولیس پتانسیل قهرمانی در فصل جاری را با بازیکنان خوبش دارد و انشاءالله این اتفاق می‌افتد. من همیشه یاد گرفتم حرمت مربیان خودم را نگه دارم و مطمئن باشید با تجاربی که کسب کردم پای حرفم هستم.

 برخی‌ها می‌گویند حقیقی حاشیه زیاد دارد؟

خودتان قضاوت کنید من همیشه در فوتبال این را یاد گرفتم که حرمت‌ها را نگه دارم اما دوست دارم احترام من کوچک هم نگه داشته شود. من دوست ندارم که همه بخواهند یکطرفه من را بکوبند. شاید برای چندمین بار باشد اما در همین مصاحبه‌ام می‌گویم که انشاءالله پرسپولیس با دایی به هدفش خواهد رسید و کوچکترین مسئله و دلخوری از این تیم ندارم.

امکان دارد در تهران بمانی؟

همه چیز دست خداست. معلوم نیست. نقل و انتقالات اروپایی از چند مدت دیگر آغاز می‌شود و روبین کازان هم به من خبرهای خوشی می‌دهد. به همین دلیل کمی دندان روی جگر گذاشته‌ام. من می‌توانم همین فردا تیمم را انتخاب کنم تا به میدان بروم اما باید در این کار وسواس انجام دهم تا اتفاقات گذشته برایم پیش نیاید. من الان یک هدف پیش رویم هست و آن هم حضور در جام جهانی است البته با برخی تیم‌ها حتی در مورد برخی مسائل و مسائل مالی نیز پای میز مذاکره نشستیم اما در لحظه آخر این تصمیم را گرفتم تا بیشتر فکر کنم تا تصمیم برای آینده‌ام را بگیرم.

 

 پس با این حساب دوباره می‌توانیم علیرضا حقیقی را مثل همیشه در لیگ برتر و یا تیم ملی ببینیم.

همه چیز دست خداست، عزت و ذلت را خدا به آدم می‌دهد من هیچ‌وقت نا امید نمی‌شوم، نخواهم شد و نشده‌ام. کار خودم را دنبال می‌کنم و هرچه او بخواهد همان اتفاق می‌افتد. سرتا پا انگیزه‌ام تا بتوانم خودم را ثابت کنم. فقط منتظر فرصت هستم ولی باید تصمیمی خوب برای آینده‌ام بگیرم چون این هفت ماه برای آینده فوتبالی من مهم است.

 

 نظرت در مورد گروه‌بندی ایران در جام جهانی چیست؟

همه تیم‌ها سخت هستند ما با هیچ تیم کوچکی بازی نمی‌کنیم آرژانتین، نیجریه و حتی بوسنی در بین 32 تیم جام جهانی هستند و به نظرم بهتر از هرکسی خود ما ایرانی‌ها می‌دانیم که یک تیم با چه سختی و دردسری به جام جهانی می‌رود. هرگز بازی ساده‌ای نداریم و به نظرم هر بازی را که ساده بگیریم قطعاً‌ برای ما دردسر آن بیشتر می‌شود.

 

 اما خیلی‌ها می‌گویند صعود می‌کنیم.

ایرانی غیرقابل پیش‌بینی است اما قضاوت نباید کرد. من معتقدم اگر کی‌روش خواسته‌ای دارد یک ثانیه هم نباید برای آن دریغ کرد. الآن ثانیه‌ها و دقیقه‌ها می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. باید به آب و آتش زد تا تیم ملی ما بازی‌های بزرگ انجام دهد تا ترس بچه‌ها از رویارویی با آرژانتین و مسی بریزید. در جام جهانی هر طوری قرعه‌کشی می‌شد به یک یا تیم بزرگ برخورد می‌کردیم اما این به معنی آن نیست که از قبل بازنده هستیم. فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و کسانی هم که به جام جهانی این رویداد بزرگ می‌روند سرتاپا انگیزه‌اند چون می‌تواند سکوی پرتابشان باشد، پس بهتر است همه به فدراسیون فوتبال، کی‌روش و بازیکنان کمک کنیم تا انشالله یک جام جهانی خوب را پشت سر بگذاریم تا همیشه در یادها بماند. کار بسیار سختی داریم به جام جهانی نیامده و بازی با غول‌های فوتبال دنیا نیز واقعاً سخت و حساس است که من امیدوارم بتوانم یکی از افرادی باشم که در این جام جهانی حضور داشته باشم چون نمی خواهم این میدان بزرگ را از دست دهم و با همین انگیزه تمرین می‌کنم و انشالله به میدان می‌روم تا به خواسته‌ام برسم.

 

 راستی حتماً شنیده‌ای که در ورزشگاه آزادی علیه  غلامپور شعار دادند و او نیز خیلی ناراحت است.

به نظر من آقا بهزاد مثل خیلی از دروازه‌بان‌های تیم ملی برای این فوتبال زحمت کشیده است، او الآن مربی دروازه‌بان پرسپولیس است و واقعاً همه تلاش خود را در تمرینات انجام می‌دهد. باید انصاف داشته باشیم اما من معتقدم آنهایی که به بهزاد غلامپور بی‌احترامی کردند پرسپولیسی نبودند، چون پرسپولیس‌ها خیلی قدرشناس‌تر از این حرف‌ها هستند که بخواهند به مربی که لباس پرسپولیس را پوشیده و یک نیم‌فصل برای قرمزپوشان بسیار عالی کار کرده بی‌انصافی کنند. به همین دلیل من از هواداران پرسپولیس می‌خواهم که هرطوری شده این را از دل بهزاد در بیاورند چون ما باید میهمان‌نواز‌های خوبی در پرسپولیس باشیم.

 

اما کمی با تو هم مشکل داشت.

خیر اصلا درست نیست حتی صحبتی از قول ایشان پس از اینکه من از پرسپولیس کنار گذاشته شدم مطرح شد، من دلگیر نشدم اما خود آقا بهزاد آن را سریع تکذیب کرد. من همیشه به کسی که حتی یک کلمه هم از او آموخته باشم احترام می‌گذارم اما همیشه هم دوست دارم احترام متقابلی به من گذاشته شود. خوشبختانه با غلامپور هیچ مشکلی نداشتم و همیشه برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)