پرسپولیس نیوز : نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش برای خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: مدیران فوتبال ما مولد نیستند.

امیررضا خادم بعد از جلسه امروز با مسئولان باشگاه استقلال گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد می‌خواهیم بعد از باشگاه پرسپولیس بررسی وضعیت باشگاه استقلال را آغاز کنیم.

وی افزود: امروز مطالبی که در این چند روزه در رسانه‌ها هم مطرح بوده مورد ارزیابی قرار دهیم. جلسه خوبی بود، دوستان باشگاه استقلال گزارش مالی دادند و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

خادم در مورد اینکه آیا قرار است تغییراتی در باشگاه استقلال صورت بگیرد خاطرنشان کرد: این مسئله به هیچ‌وجه ربطی به جلسه امروز ندارد، هیات‌مدیره نظرات خود را بیان کرد و در مورد مسائل تیم گزارش داد. همچنین در مورد گزارش بازرسانی که به باشگاه استقلال رفته بودند بحث و گفت‌وگو شد. انتظارات وزارت ورزش از کادر اجرایی باشگاه استقلال مطرح شد، در این بین انتقاداتی را بیان کردیم و قصدمان این بود که ببینیم چه اشکالات و نکات مثبتی در عملکرد باشگاه وجود دارد. هم نکات مثبت زیاد بود و هم اشکالاتی وجود داشت.

خادم با اشاره به گله امیر قلعه‌نویی از انتشار اسناد مالی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی گله خود را مطرح کرد و این مسئله به حق است او از مربیان بسیار خوب ایران است و به نسبت خیلی از مربیان داخلی و خارجی پولی دریافت کرده که در برابر آنها عددی نیست، ما به دنبال فراهم کردن شرایط خوب و مناسب هستیم.

وی با انتقاد از مدیران فوتبال ایران یادآور شد: انتقاد ما از مدیران فوتبال این است که مولد نیستند و همه‌چیز در نهایت سر دولت خراب می‌شود به اعتقاد ما فوتبال به اندازه کافی مولد و درآمدزا است. وقتی قرارداد امثال قلعه‌نویی منتشر می‌شود بقیه تیم‌ها نیز باید همین کار را انجام بدهند. صحبت در مورد هزینه‌هایی است که انجام شده، ما باید عوامل مورد نیاز برای برگرداندن چرخه مالی را فراهم کنیم انتظار ما این است که باشگاه‌هایی مثل سپاهان و مس کرمان نیز قراردادهای خود را اعلام کنند تا اینطور برداشت نشود که تنها می‌خواستیم با دو تیم استقلال و پرسپولیس برخورد کنیم.

خادم در مورد بدهی‌های باشگاه استقلال اظهار داشت: به هر حال پیشنهاداتی در این مورد مطرح می‌شود و باید تمامی نظرات را بررسی کنیم باید به جمع‌بندی خوبی در این ارتباط برسیم استقلال و پرسپولیس روی هم 110 میلیارد تومان بدهکار هستند و این در حالی است که کل بودجه وزارت ورزش 150 میلیارد تومان است، اگر قرار باشد بدهی این دو باشگاه را پرداخت کنیم باید کل بودجه خود را در این راستا اختصاص دهیم این مسئله منطقی نیست باید مشخص شود چه چارچوبی برای این کار وجود دارد. پیشنهاد افرادی مثل علی فتح‌الله‌زاده را قطعا بررسی خواهیم کرد اما راهکار ما باید مشخص شود.

خادم در مورد وضعیت پرسپولیس عنوان کرد: امیدواریم هیات‌مدیره پرسپولیس تا یکی دو روز آینده مشخص شود و پس از آن بررسی وضعیت استقلال را آغاز کنیم.

 

معاون وزیر ورزش همچنین گفت: به فاصله کمی درباره باشگاه پرسپولیس نیز بررسی‌هایی انجام خواهیم داد و ظرف دو روز آینده هیات مدیره این باشگاه را معرفی می‌کنیم و تغییرات گسترده‌ای در هیات مدیره خواهیم.

وی همچنین درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون این باشگاه‌ها از طریق مزایده واگذار می‌شوند و برگزاری مزایده هم بر عهده سازمان خصوصی‌سازی است.

خادم در پاسخ به سوالی در مورد اینکه او در برنامه 90 یک گفت‌وگوی بسیار انتقادی با علی فتح‌الله‌زاده داشت و آیا احتمال بروز تغییرات در باشگاه استقلال وجود دارد عنوان کرد: احتمال تغییرات در پرسپولیس خیلی زیاد است اما چون در مورد استقلال به جمع‌بندی کامل نرسیدیم نمی‌توانیم در مورد بروز تغییرات نظر بدهیم.

وی در مورد اینکه عزیزمحمدی اعلام کرده 49 درصد سهام باشگاه را قرار است یک شرکت ایتالیایی خریداری کند عنوان کرد: فروش سهام باشگاه براساس قانون مزایده و از طریق سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود و این مسئله درست نیست.

وی در مورد اینکه فتح‌الله‌زاده اعلام کرده با دریافت مبلغی پول می‌توانند بدهی‌های استقلال را پرداخت کنند عنوان کرد: به عنوان اعضای وزارت ورزش باید مشکلات این دو باشگاه سازمان‌دهی شود. پیشنهاد افراد باتجربه مثل علی فتح‌الله‌زاده مورد بررسی قرار می‌گیرد اما پیشنهاد فتح‌الله‌زاده به نحوی است که او خواهان تزریق مقداری پول است به هر حال باید این مسائل مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود که چگونه باید عمل کنیم.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)