پرسپولیس نیوز :  امیر خادم مسئول خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مهمان تلفنی برنامه نود بود.

عادل فردوسی‌پور او را روی خط آورد تا در مورد ماجرای دو میلیاردی که قرار بود فدراسیون به پرسپولیس به او بدهد با او صحبت کند. خادم در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «در مجموع متاسفم که این اتفاقات می‌افتد و این صحبت‌ها در این مقطع از فصل مطرح می‌شود. نکته اصلی که وزارت ورزش روی آن تاکید دارد این است که این اتفاقات نباید رخ دهد. ما جلسات متعددی با فدراسیون و سازمان لیگ داشتم و امیدواریم به چارچوب‌های مشخصی برای فصل‌های آینده برسیم. این اتفاق باید زودتر از این‌ها می‌افتاد. البته ما در ادامه هم مشکلات را خواهیم داشت. ولی این روند به همین شکل با شتاب‌تر ادامه پیدا خواهد کرد. گودرزی وزیر ورزش هم اراده دارد که بتوانیم به یک قالب مشخص و کاملا تعریف شده در فوتبال برسیم و این نگرانی‌هایی که هر روز برای فوتبال دوستان ایجاد می‌شود را به حداقل برسانیم. این زنگ خطر است. ما دیدیم که در هفته آخر هم که همزمان برگزار می‌شد برای همین تیم‌های محبوب و معروف هم شعارهای منفی سر داده شد. یکی از دلایل کم تماشاگر بودن لیگ ایران همین سر و صداهاست.»
خادم در مورد صحبت‌های پنجعلی و پروین که گفته‌اند وزارت ورزش برای پرداخت 2 میلیارد به پرسپولیس شرط گذاشته گفت: «پنجعلی و پروین قابل احترام هستند. شاید از آن‌ها انتظار نمی‌رود که این حرف‌ها را بزنند. همین امروز بعد از ظهر در جلسه با گودرزی، در مورد مطالبی که در مورد او مطرح شده بود تاکید داشت که حرمت این پیشکسوتان را رعایت کنیم. فضا طوری نیست که بتوانم مسائل مربوط به این تیم‌ها را عنوان کنم. ما باید حداکثر آرامش را ایجاد کنیم برای تیم‌ها تا تیم لایق، قهرمان شود. البته آمادگی این را دارم که علیرغم اینکه زمان زیادی نیست که وارد این پروسه شده‌ام، با هر فردی که لازم باشد در مورد نوع فعالیت و کاری که در وزارت ورزش انجام شده صحبت کنم. نمی‌توانم یکی بگویم و یکی بشنوم. وزارت ورزش هم دنبال این نیست که از طریق رسانه‌ها به کسی پاسخ بدهد. هر کسی نامه‌ای یا مدرکی دارد بعد از پایان لیگ بیاورد تا شفاف با مردم صحبت کنیم. شاید این اتفاق برای فردای فوتبال ما بهتر باشد.»
عادل از خادم پرسید «آیا توسط باشگاه پرسپولیس مبلغی به رسانه‌ها پرداخت شده است؟» که خادم گفت: «در حال حاضر چیز مستندی در این مورد به ما گزارش نشده و من هم ندیده‌ام. اما در مورد قراردادهای بازیکنان، آن چیزی که در سازمان لیگ ثبت شده و قانونی است و استناد دستگاه‌های نظارتی و وزارت ورزش به آن است، تفاوت‌هایی با سایر اسناد دارد.»
خادم در مورد لیست مبلغ قراردادها و دریافتی‌های پرسپولیسی‌ها هم گفت: «نمی‌دانم این لیست چگونه روی سایت رفته. خوش سلیقگی نبوده که در دو سه روز مانده به اتمام لیگ، این لیست برود روی سایت. من فکر می‌کنم الان زمان مطرح کردن این چیزها نبود. آن پولی هم که قرار بود آقای کفاشیان به پرسپولیس پرداخت کند، به خاطر ابهام‌های همین لیست پرداخت نشده چراکه حرف‌هایی که زده شده و مدارکی که وجود دارد با هم مغایر هستند. اگر قرارداد عباس‌زاده 80 میلیون است و دریافتی او بالای 100 میلیون تومان است، پس این بازیکن در حال حاضر به باشگاه بدهکار است. بنابراین اگر فدراسیون می‌خواست به بازیکنان پرسپولیس پول بدهد، باید به عباس‌زاده و امثال او پول نمی‌داد و به عده‌ای دیگر که دریافتی‌شان کمتر از رقم قراردادشان بوده پول می‌داد که این موضوع به ضرر پرسپولیس می‌شد و تیم را به هم می‌ریخت. من نمی‌دانم این لیست مستند هست یا نه. ولی به هر حال این گزارش داده شده است.»
خادم در مورد اینکه آیا وزارت ورزش واقعا شرطی برای پرداخت پول به پرسپولیسی‌ها گذاشته؟ گفت: «نه. این دو میلیارد پولی است که هر سال سازمان لیگ به تیم‌ها می‌دهد. وزارت ورزش بر اساس قانون نمی‌تواند تیمی را حمایت مالی کند. اما شما بگویید پول دادن به بازیکنی که طبق این لیست، به باشگاه بدهکار است درست است یا نه؟»

وی در پایان گفت: یک بازی به آخر فصل مانده و ما نمی خواهیم بیشتر وارد این مسئله شویم انشاالله پرسپولیس وارد حاشیه نشود و قهرمان شود تا پس از آن مفصل راجع به این موضوع صحبت کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)