پرسپولیس نیوز : نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، تازه‌ترین صحبت‌های خود را مطرح کرد.

 امیررضا خادم معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان امروز در نشست خبری درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: این اتفاق در پایان سال گذشته آغاز شد قرار بود امروز بعدازظهر وزیر اقتصاد، دادگستری، ورزش و خودم جلسه‌ای داشته باشیم که البته این جلسه لغو شد و قرار است در چند روز آینده برگزار شود. جلسه درخصوص خصوصی‌سازی سرخابی‌ها است ما کارهای ابتدایی را انجام داده‌ایم و برای اولین‌بار در 10، 20 سال گذشته این دو باشگاه با پولی که در جیبشان بوده تیم بسته‌اند نه با وعده و وعید.

وی ادامه داد: اگر وعده وعیدی در کار بود کسی نمی‌آمد در حال حاضر هم 12 میلیارد پرسپولیس و 10 میلیارد هم استقلال هزینه کرده‌اند که بیش از 80 درصد توسط اسپانسرها پرداخت شده و بقیه برای طلب‌هایی بوده که این دو باشگاه داشتند. اسپانسر پرسپولیس 10 میلیارد داده و 2 میلیارد هم از نوع دیگر تامین شده است وزارت ورزش یک ریال کمک نکرده است.

خادم با بیان اینکه از مدت‌ها قبل وظیفه وزارت ورزش برای واگذاری تمام شده عنوان کرد: اگر درخصوص مزایده نگرانی دارید از سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی بپرسید چون بحث تخصصی است. قرار بود یک ماه گذشته دو تیم حسابرسی با تایید وزارت اقتصاد و سازمان حسابرسی به این دو باشگاه بیایند ما خودمان نمی‌توانیم حسابرس بیاوریم به همین منظور منتظر مستقر شدن دوستان هستیم که امیدواریم در جلسه سه وزیر به نتایج خوبی برسیم.

*با افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در ورزش هستند منصفانه رفتار نکردیم

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که هدایتی گفته هرچقدر که اسپانسر داده من حاضرم 2 میلیارد بیشتر بدهم گفت: من اعتقاد دارم همه آدم‌هایی که خارج از ورزش برای ورزش هزینه می‌کنند قابل احترام هستند بنابراین سیستم باید درست باشد و از این افراد به صورت جدی نه در حد حرف و شعار حمایت شود. در تمام این سال‌ها بدون برنامه افرادی را دعوت کردیم که آنها براساس سلایق شخصی‌شان ورود کردند. رفتار ما جامعه ورزش با این افراد منصفانه نبوده آنها را مدیریت نکردیم و رفتارمان پدرانه نبود.

خادم افزود: وقتی آنها امکان هزینه کردن داشتن از این افراد استفاده کردیم اما وقتی انتظار حمایت و احترام داشتند این کار را انجام ندادیم و آنها را به سمت حاشیه بردیم همین باعث شد تا صدها نفر را فراری دهیم. من با خیلی از اسپانسرها نشست داشتم که تاکید داشتم نامشان برده نشود چون می‌ترسیدند حاشیه داشته باشند. این افراد که مشخص هم هستند و اسمی از آنها نمی‌برم حاشیه‌هایی برایشان ایجاد کردیم اگر فردی مشکلی دارد باید بازداشت شود و یا توقیف اموال، این دیگر وظیفه ما نیست. تا زمانی که آنها می‌توانند آزادانه فعالیت کنند هیچ دلیلی ندارد به آنها انگ بزنیم اما متاسفانه این پیش‌داوری‌ها را کرده‌ایم.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش مقابل چنین افرادی قرار ندارد یادآور شد: از دوستانی که علاقمند هستند در ورزش هزینه کنند انتظار دارم باور کنند به هیچ‌وجه مقابل آنها نیستم و تلاش می‌کنیم شرایطی ایجاد شود که مورد حمایت قرار بگیرند پس دلیلی ندارد فردی را بایکوت کنیم. ادبیاتی که در مطبوعات توسط بعضی از دوستان مطرح می‌شود حاشیه‌هایی را برای آنها ایجاد می‌کند به آنها تاکید کردم درست است که هزینه در ورزش زمینه فعالیت در خیلی از رشته‌ها را فراهم می‌کند اما سیاست خاص خود را می‌خواهد وگرنه باعث حاشیه می‌شود.

وی ادامه داد: در همان دورانی که برای اسپانسری رایزنی می‌کردم برخی دوستان مصاحبه‌هایی دارند که 80، 90 درصد هم واقعیت بوده است قراردادهای ثبت شده با استقلال و پرسپولیس عینا در اختیار دوستان قرار دارد. چطور ممکن است در آن زمان نسخه اصلی قراردادها که پیشنهاد وزارت ورزش با تایید سازمان خصوصی‌سازی بود در اختیار این دوستان قرار گرفته؟ تصمیم‌گیری درباره نفرات یک نفر نبود بلکه یک وزارتخانه بود. برخی دوستان شرایط ما را قبول نکردند و رفتند و من تا چهارشنبه سوری درگیر همان دوستان بودم چطور آن زمان این اعداد و ارقام وجود نداشت. نمی‌خواهم اسم ببرم، در برنامه 90 فردوسی‌پور پرسید چطور یک نفر می‌آید اینقدر هزینه کند، برخی اسپانسرها گفتند ماشین پول‌پردازی نیستند و باید هیات‌مدیره را انتخاب کنند این افراد حتی بیشتر در باشگاه استقلال بودند که قبلا از این تیم حمایت می‌کردند و تیم‌های دیگری در شهرستان داشتند و می‌گفتند باید نصف به علاوه یک نفر از اعضای هیات مدیره را داشته باشیم و مدیرعامل را انتخاب کنیم. خوشبختانه مصاحبه دوستان هست.

*نمی‌توانیم اسپانسری که 10 میلیارد هزینه کرده را لغو کنیم

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی با بیان اینکه نمی‌توانیم به اسپانسری که 10 میلیارد هزینه کرده نمی‌توانیم یک دفعه بگوییم برود گفت: این قراردادهای بسته شده به نفع ما است چطور می‌توانم خودم که شعار خصوصی‌سازی را دادم اینگونه برخورد کنم.

وی ادامه داد: چک 5/5 میلیاردی اسپانسر تبدیل به دو چک شده که امیدواریم متعهد باشند در عین حال اسپانسر هم انتظاراتی دارد اگر لازم باشد هر جلسه‌ای که اسپانسرها بخواهند برگزار می‌کنیم.

*قرارداد اسپانسرها ترکمنچای نیست

خادم در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه تا دیروز استقلال و پرسپولیس بار بودند و از دولت توقع داشتند و بدهی برای دولت ایجاد می‌کردند عنوان کرد: امروز عددهای 30، 40 میلیاردی مطرح می‌شود. من شخصا نمی‌توانم اسپانسرها را بیرون کنم مگر قرارداد ترکمنچای است که هرچه بگویم بشود؟ باید صحبت کنیم تا ببینیم می‌توانیم قراردادها را جایگزین کنیم یا خیر.

معاون پارلمانی وزارت ورزش درباره اینکه چرا در مورد قرارداد کی‌روش تعلل می‌شود و شنیده شده وزیر ورزش با او موافق نیست خاطرنشان کرد: حوزه من فوتبال نیست و من فقط مسئولیت این دو باشگاه را دارم اصلا نمی‌دانم کی‌روش کجاست و چه کار می‌کند و وقت هم نمی‌کنم از یک شخص مطلع سوال کنم تا حالا هم نشده در تمام صحبت‌هایی که با وزیر داشته‌ام یک کلمه از کی‌روش بگویم.

خادم درباره اینکه بحث شکایت اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس چه شد و آیا حساب‌های این دو باشگاه هنوز مسدود است عنوان کرد: نمی‌دانم حسابشان مسدود است یا نه. درباره این شکایت‌هایی هم که می‌گویید اطلاعی ندارم اگر قرار است شکایت کنند باید از ما شکایت کنند.

وی درباره تغییرات اعضای هیات مدیره پرسپولیس گفت: براساس چیزی که وزارت اقتصاد رسما اعلام کرده اعضای هیات مدیره پرسپولیس باید 7 نفر باشند بنابراین با رفتن استیلی و خروج رحیمی از هیات مدیره مشکل خاصی وجود ندارد. این نکته را هم می‌گویم مدیرعامل براساس پیشنهاد وزارت ورزش و تایید هیات مدیره انتخاب شده بنابراین باید براساس چارچوب هیات مدیره تصمیمات گرفته شود. درباره سقف بودجه‌هم باید بگویم برای پرسپولیس 18 میلیارد و برای استقلال 15 میلیارد است. این سقف هزینه مختص این دو تیم نیست و همه باید رعایت کنند.

قهرمان سابق کشتی جوان درباره اینکه آیا امیدی دارد تا به عنوان عضو هیات رئیسه فیلا انتخاب شود گفت: 2 سال قبل فقط روز انتخابات رسیدم گفتم هستم الان که ورود کردم دیدم ارتباطات به چه صورت است. حمایت و برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی نکته‌ای است که باید از آنها تشکر کنم باز هم دیر شروع کردیم اما کشتی زنان پاشنه آشیلی است که روس‌ها از آن استفاده می‌کنند. حضور یک نماینده ایران در فیلا می تواند به کاهش خطر در این زمینه کمک کند. تعامل ما با فدراسیون جهانی خوب بوده و هر نماینده‌ای از ایران اگر انتخاب شد باید سکان‌دار فیلا باشد نه عضو کم‌اثر اما در حالت کلی نمی‌توان به انتخاب این دوره امیدوار بود.

*صحبت‌های رحیمی برای ما علامت سوال بود

وی درباره جلسه روز گذشته پرسپولیسی‌ها عنوان کرد: جلسه دیروز مناسب بود و شائبه کادر فنی در هیات مدیره برطرف شود. صحبت‌هایی که رحیمی داشت برای ما هم علامت سوال بود که وی پاسخ داد بحثی که رحیمی در حمایت روحانی و مجلس از این باشگاه داشت طبیعی است که فشار زیادی روی آنها است این صحبت رحیمی برای حمایت و رفع مشکلات بود این مطالب داخلی است و در استقلال هم وجود دارد. اختلاف نظر هست اگر نظر مدیرعامل انجام نشد نباید این موضوع مطبوعاتی شود. اگر روزی استقلال و پرسپولیس به شرایطی برسند که حرف و حدیث نداشته باشند و حاشیه نداشته باشند استقلال و پرسپولیس نیستند! آن وقت با کارخانه نساجی فرقی نمی‌کند. ما هم نمی‌خواهیم این سروصداها نباشد چراکه هیجانات ارزشمند است!

*باشگاه‌های صنعتی هم موظف به رعایت سقف قرارداد هستند

معاون پارلمانی وزارت ورزش درباره باشگاه‌های صنعتی فوتبال هم گفت: آنها در ظاهر خصوصی هستند اما از منابع ملی استفاده می‌کنند و باید چارچوب سازمان لیگ را رعایت کنند نظارت روی آنها نمی‌تواند شفاف باشد اما وزیر صنعت، اقتصاد و دارایی تاکید کرد که سقف قرارداد را رعایت کنند. سپاهانی که هزینه‌اش بالغ بر 30 میلیارد بود الان باید 15 میلیارد باشد. زوم کردن روی دو باشگاه باعث تخریب آنها می‌شود بنابراین باید برای بقیه تیم‌ها هم باشد که به حیطه کاری من ربطی پیدا نمی‌کند.

خادم در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما در ابتدای فصل جلسه‌ای با مدیران عامل دو باشگاه داشتید و به آنها گفتید شفاف‌سازی کنند اما اگر بازیکنی سال قبل یک میلیارد گرفته باور می‌کنید امسال کمتر بگیرد؟ گفت: جایگاه تخصصی فوتبال فدراسیون است ما هم به عنوان یک مدعی این انتظار را از فوتبال داریم وقتی سازمان لیگ سقفی می‌گذارد اجرایی شود. ما سقف نگذاشتیم. 15 یا 18 میلیارد را سازمان لیگ گذاشته اگر فکر می‌کردند کم است بیشترش می‌کردند. خودشان به این عدد رسیده‌اند ما هم انتظار داریم انجام دهند.

وی ادامه داد: بازیکنی که پارسال قرارداد 5/1 میلیاردی بسته و این پول را نگرفته وقتی می‌بیند امکان محقق شدن آن نیست و معلوم است قرارداد بیخودی بسته حالا می‌بیند باشگاه چقدر پول دارد با این عدد قرارداد می‌بندد چون می‌داند آن را دریافت می‌کند مگر می‌شود فدراسیون فوتبال از این موارد بی‌اطلاع باشد پس آنها آنجا چه کاره‌اند. اینها آمده‌اند فقط یک تیم بسازند و یک بلیت جام جهانی بگیرند؟ در این خصوص فدراسیون فوتبال قصورش و کم‌توجهی‌اش مشهود است که در دوران مختلف بوده و کسی نباید خودش را کنار بکشد.

وی ادامه داد: ما مردمانی مظلوم‌پرست هستیم و به دنبال این هستیم که چه کسی مظلوم است، عدالت‌محور نیستیم. قرار نیست کسی که مظلوم است حق را به او بدهیم.

معاون پارلمانی وزارت ورزش درباره صحبت‌هایش درخصوص علی دایی تصریح کرد: دایی قرارداد رسمی و کتبی دارد آیا درست است قرارداد او را ندیده بگیریم و بگوییم هرجا می‌خواهی شکایت کن؟ آن هم قهرمان ملی که کادرفنی و مردم علاقمند به اسمش بودند. مردم انتظار دارند دایی و قلعه‌نویی را حفظ کنیم. شش ماه قبل را ببینید نه الان که دایی دو باخت دارد. یک نفر که از عرش به فرش می‌رسد نگاه نمی‌کنیم که چه اتفاقی باعث شده تا به فرش برسد. سرخابی‌ها دولتی هستند و این حق برای دایی محفوظ است که بگوید دولت در قرارداد من دخالت کرده حالا اینکه برنده می‌شود یا نه بحث دیگری است البته تصور ندارم دایی چنین کاری کند اما نباید قرارداد شفاف را تکذیب کنیم که نتیجه‌اش چه بشود حذف دایی؟

*شرایط فوتبال بین بد و بدتر است

خادم درباره مناظره‌اش با دادکان خاطرنشان کرد: نوع انعکاسی که این مناظره در مطبوعات داشت برایم راضی‌کننده نبود. این باعث می‌شود کسی که در آینده جای من می‌نشیند با احتیاط رفتار کند. شرایط امروز فوتبال بین بد و بدتر است شرایط خوبی نداریم مطالبی که دوست‌داران فوتبال عنوان می‌کنند اگر در سال‌های گذشته از اهالی فوتبال درست استفاده می‌کردند چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد. مدت‌هاست که سر گاو در کوزه است و می‌خواهد خفه شود! حالا ما گذاشته‌ایم تنفس کند حالا دوستان پاسخ دهند باید بین بد و بدتر انتخاب می‌کردیم این کاری است که ما توانسته‌ایم انجام دهیم. هر کسی می‌گوید من نباید این مسئولیت را قبول می‌کردم و او (دادکان) باید این کار را انجام می‌داده بگوید در این 6 ماه گذشته باید چه کار می‌کردیم که نکردیم؟ اگر به نتیجه نرسید بی‌انصافی نکند.

قهرمان سابق کشتی جهان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید اهالی کشتی انتظار داشتند شما در باره مشکلشان با پرسپولیس ورود کنید اما این کار را نکردید اظهار داشت: اگر این کار را می‌کردم پس هیات مدیره آنجا چه کاره است؟ اگر من مانند یک رانتخوار ورود می‌کردم نمی‌گفتید چرا آمده‌ام؟ موضوع آنها بحث حقوقی است و سوءاستفاده حقوقی شده بود عنوانی که برای من می‌گفتند که من دوست دارم عکسم چاپ شود برای برخی دوستان هم همین مورد بود.

*بدترین شغل در وزارتخانه معاونت پارلمانی است

خادم در ادامه این نشست درباره اینکه پیش از این تجربه کار در مجلس را داشته گفت: تصورم این بود بدترین شغل در وزارتخانه معاونت پارلمانی است چون دو سر ضرر است. یکسری خواسته‌ها را دولت دارد و از طرفی دیگر 300 نماینده توقعاتی را از دستگاه دارند. این معاونت از هر دو طرف تحت فشار است اما اصلی‌ترین نکته در وزارت ورزش این است که صادق‌ترین و سالم‌ترین مسئول را در کلان دارد.

وی درباره حوزه استان‌ها نیز گفت: در این6 ماه 17 مدیرکل تغییر کردند که 2 نفر بازنشسته بودند، 9 نفر ماموریتشان به پایان رسید، 5 نفر هم به دلیل مدیریتی جابه‌جا شدند. ما چندین تغییر را در خراسان شمالی، بوشهر و مازندران خواهیم داشت.

معاون پارلمانی وزیر ورزش درباره سوالات نمایندگان مجلس از وزیر گفت: تاکنون 28 سوال از وزیر مطرح شده که 22 سال پس گرفته شد و 6 سوال هم در حال رایزنی هستیم که پس گرفته شود البته حق مجلس است سوال کند تنها یک مورد از سوالات به کمیسیون رسیده که رفتیم پاسخ دادیم و نماینده محترم را قانع کردیم. نامه تقدیر و تشکر برای شفاف‌سازی فوتبال با امضای 150 نماینده را داشتیم.

خادم درباره شرایط بودجه هم گفت: با توجه به اینکه 3 وزیر رای نیاوردند ما زمان را برای افزایش بودجه از دست داده بودیم. من وارد موضوع شدم و ما 120 درصد افزایش بودجه داشتیم که 550 میلیارد بودجه کل کشور را به هزارو200 میلیارد تومان رساندیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی درباره مسائل حقوقی هم عنوان کرد ما 160 معارض حقیقی و حقوقی داریم ورزشگاه‌هایی که کلنگ خورده به نام سیستم ورزش کشور نبوده و پولی که امروز باید برای معارضان بدهیم 4 هزار میلیارد تومان است. از طرفی دیگر 3 هزار و 500 طرح نیمه‌تمام داریم که 8 هزار میلیارد تومان پول لازم دارد کلنگ‌هایی که خورده شده بدون در نظر گرفتن امکانات بوده که توقعاتی را ایجاد کرده است یکی از این ورزشگاه‌ها تختی است.

خادم افزود: 50 هکتار ورزشگاه تختی را بنیاد مستضعفان حکم قطعی گرفته بود اما واحد حقوقی ما با ارتباطی که با مدیر این بنیاد گرفت توانست انجام این حکم را متوقف کند و باعث شد ما زمانی را برای دفاع داشته باشیم. بنیاد مستضعفان همچنین حساب‌های اداره تهران را مسدود کرده بود که باز شد.

*نقش جهان در 5/1، 2 سال آینده تکمیل می‌شود

خادم در پایان درباره ورزشگاه نقش جهان اصفهان خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار سروصدا کرد. 10 سال از زمان آغاز آن گذشته و هنوز تمام نشده است. حساب‌های استان اصفهان هم به دلیل معارضان بسته بود که با همکاری دوستان حل شد. با معارضین تعامل شده تا شهرداری، فولاد مبارکه، یک فرد خصوصی و یک شرکت خصوصی مذاکره کرده تا کار را بگیرند. قرار است معاون اول رئیس‌جمهور سفری به این استان داشته باشند تا مشکل با معارضین حل شود. فکر می‌کنم تا 5/1، 2 سال آینده به اتمام برسد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)