مرجع خبری پرسپولیس ( 19:25 ) /دوشنبه 16 دی

  فقط همین را بدانید که دیگر نمی توانستم کار کنم . نه اینکه کسی کارشکنی کند . من دیگر نمی توانستم کار کنم – «باور کنید مدتها بود به دنبال این روز بودم. نه آنکه حالا که از باشگاه جدا شده‌ام این را بگویم. بروید از هیات مدیره بپرسید من چه تاریخی گفتم دیگر نمی‌کشم.» مصطفوی اینها را گفت و به هیات رفت…

«می‌خواهم به هیات بروم و نمی‌توانم زیاد صحبت کنم. فقط همین را بدانید که دیگر نمی‌توانستم بمانم. نه آنکه کسی کارشکنی کند. من دیگر نمی‌توانستم کار کنم. این دوتا کاملا با هم فرق دارد.»

 

داریوش مصطفوی بعد از مدتها آن مصلحت‌اندیشی‌های عجیب 6 ماه اخیرش را تا حدودی کنار گذاشته بود و دیگر مثل سابق حرف نمی‌زد. او حتی وقتی در برابر این پرسش

 قرار گرفت که «اگر جدایی از این باشگاه، راحتی شما بود چرا در زمان حضور، هیچ چیز به مردم نمی‌گفتید» تنها یک جمله گفت: «صلاح نبود اوضاع باشگاه را به هم بریزم.»
همه می دانستند جلسه ظهر امروز هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای برکناری داریوش مصطفوی است، اما وقتی از هر یک از اعضای هیات مدیره درباره علت این رای می‌پرسی، می‌گوید: ما برای شنیدن گزارش کار آقای مصطفوی دور هم جمع شده بودیم که مساله استعفای ایشان به یکباره مطرح شد!
صحت این ادعا وقتی زیر سوال می‌رود که یکی از معاونان محمد علی‌آبادی با تایید برکناری مصطفوی می‌گوید: «صبح امروز ایشان با یکی از اعضای هیات مدیره تماس تلفنی گرفت و اختیار هر دو موضوع عزل مدیر عامل و انتخاب مدیر جدید را به طور کامل به هیات مدیره واگذار کرد.»
با این اوصاف می‌توان پی برد که ادعای اعضای هیات مدیره برای ناگهانی بودن بحث کناره‌‌گیری یا کنار گذاشته شدن مصطفوی تنها توافقی است که آنها برای حفظ وجهه مدیر سابق باشگاه صورت داده‌اند. همه می‌دانستند که آنها از پیش بحث برکناری مصطفوی و انتخاب عباس انصاری‌فرد را مطرح و روی هر دو موضوع به اجماع رسیده‌اند ولی به هر حال صلاح نبود که حقایق درون هیات مدیره به همین شفافیت برای مردم بازگو شوند.
اعضای هیات مدیره حتی برکناری مدیر سابق باشگاه را هم قبول ندارند. یکی از آنها در این باره می‌گوید: «اصلا با نظر شما در این مورد که ما استعفایشان دادیم هم‌رای نیستم. ایشان 8 دی استعفا داده بود و در ابتدای جلسه امروز هم روی این استعفا تاکید کرد که ما هم آن را پذیرفتیم. این حرفها حاشیه‌سازی برای پرسپولیس است.»
اگر بخواهیم در کمال ساده‌انگاری این ادعا را بپذیریم، تازه باید روی انتخاب سریع عباس انصاری‌فرد تردید کنیم. اینجا این سوال مطرح می‌شود: هیات مدیره‌‌ای که ناگهان با استعفای مصطفوی روبرو شده، چگونه در عرض کمتر از 4 ساعت تمرکزش را برای انتخاب یک مدیر جدید باز می‌یابد؟
یکی از نزدیکان سازمان تربیت‌بدنی با تایید گزارش 3 روز پیش ما برای توافق هیات مدیره روی انتخاب عباس انصاری‌فرد در این باره می‌گوید: «اصل داستان این است که همه چیز از پیش چیده شده بود و نمی‌توان منکر حقایق علنی شد. می‌توان این ادعا را داشت که سازمان بحث انتخاب مدیر عامل را به هیات مدیره واگذار کرده ولی گفتن این جمله که همه این تصمیم‌های مهم در همان سه چهار ساعت گرفته شده کمی از منطق دور است.»
با این حال حتی این ادعا را هم نمی‌توان پذیرفت که علی‌آبادی که در 3 سال اخیر در ریزترین تصمیم‌های فوتبالی کشور اعلام نظر مستقیم داشته هیچ دخالتی در این موضوع خاص نکرده و اعضای هیات مدیره هم نظر او را در این تصمیم‌گیری تیمی لحاظ نکرده باشند.
به هر حال باشگاه قرمز ایران از شنبه به طور رسمی کارش را با کادر مدیریتی جدید آغاز می‌‌کند. شاید تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر برای باشگاهی که فقط با تیم فوتبالش شناخته می‌شود یک نعمت بزرگ باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)