شنبه 12 بهمن (15:00)

مرجع خبری پرسپولیس : بزرگترین تست سه گزینه ای تاریخ / داور داربی کیست ؟

داور خارجی یا داور ایرانی ؟ این سوال پیام کوتاه برنامه 90 نیست بلکه سوالی است که در هر راهروی فدراسیون فوتبال به گوش می رسد . جلسه پشت جلسه برای انتخاب یکی از سه گزینه بالا . البته پاسخ به این سوال اتمامی نخواهد بود برای بسته شدن پرونده داوری . پیدا کردن جواب این سوال شروعی خواهد بود برای جریانی دیگر . در صورت تایید داور خارجی رایزنی ها برای پیدا کردن یک داور در این مدت باقی مانده شروع خواهد شد و در صورت تایید گزینه دوم (گزینه داخلی) بازهم اسامی زیادی ردیف خواهد شد که پیدا کردن نام اصلی از میان آن ها کار سختی خواهد بود . سعید مظفری زاده یا محسن ترکی با حتی خداداد افشاریان ؟ این هم یک سوال پیام کوتاه نیست بلکه دور تسلسلی است که عنایت و مسئولان فدراسیون فوتبال در هر جلسه از ابتدا تا انتهای آن را طی می کنند و دوباره به ابتدای آن باز می گردند ! شاید اولین باری که بحث حضور داور ایرانی برای داربی مطرح شد تنها یک گزینه قابل تامل به نظر می رسید :”سعید مظفری زاده ” . حضور او به عنوان داور داربی به قدری محتمل به نظر می رسید که چند ماه مانده مصاحبه ها و تحلیل ها شروع شد اما در دو هفته مانده به این روز حساس حرف و حدیث های دیگری هم شنیده می شود . ! این آخرین خبری است که از پشت درهای بسته فدراسیون فوتبال شنیده می شود . یک داور مشهدی برای داربی تهرانی ها !

جلسه در فدراسیون :

روز چهارشنبه جلسه ای در فدراسیون فوتبال با حضور نظری، عنایت  ، تاج ، بهروان و خوشخوان برگزار شد . این سومین باری بود که افراد مذکور برای رسیدن به یک گزینه واحد دور یک میز می ن، شستند . نظری روی قهرمانی و افشاریان نظر مثبت داشت ، خوشخوان و عنایت به سعید مظفری زاده رای دادند و بهروان انتخاب خود را محسن ترکی اعلام کرد .

استقلالی ها علیه مظفری زاده:

توافق حاضران روی این مساله بود که داور منتخب باید مورد تایید دو تیم استقلال و پرسپولیس باشد . همین توافق بود که شانس مظفری زاده را کاهش داد ! استقلالی ها نظر مثبتی روی این داور جوان نداشتند و او را پرسپولیسی می دانند !! این ذهنیت منفی در حالی بوجود آمد که طی یکی دو سال اخیر تمام دیدارهایی که او برای استقلال داوری کرده به سود این تیم به پایان رسیده است . این طور به گوش می رسید که به رغم مخالفت های عنایت  ، ترکی گزینه ای بود که تقریبا همه برای انتخاب او به اجماع رسیدند . در حالی که می خواهیم از انتخاب ترکی به عنوان داور داربی نام ببریم به یکباره اخبار جدیدی از راه می رسد و این بار نام خداداد افشاریان مطرح می شود ! شاید در حالت عادی از میان سه گزینه مطرح شده افشاریان کمترین شانس را داشته باشد اما …

محاسن افشاریان :

!داربی رفت را به یاد می آورید ؟ در ابتدا قرار بود سخندان و کامرانی فر که دو کمک داور بین المللی فوتبال هستند همراه سعد کمیل بازی را سوت بزنند اما در روزهای آخر حسین نجاتی و اسماعیل صفیری جایگزین آن ها شدند . استدلال کمیته داوران برای انتخاب این دو کمک داور این بود که سخندان و کامرانی فر در صورت بروز اشتباه نابود خواهند شد و ادامه فعالیت آن ها در لیگ با مشکل مواجه می شود اما صفیری و نجاتی سال آخر داوری را می گذرانند و خطری آن ها را از این لحاظ تهدید نمی کند ! این پیش بینی درست از آب در آمد و این دو با چند اشتباه تقریبا روی نتیجه بازی تاثیر مستقیم گذاشتند اما هر چه بود نجاتی امسال با چمن سبز خداحافظی کرد و مشکلی برای او پیش نمی آید . اینگونه استدلال هاست که باعث می شود در کنار سعید مظفری زاده و ترکی به راحتی از نام افشاریان نگذریم و حتی شانس او را برای قضاوت این بازی بیش از آن دو بدانیم .
زمانی که حساسیت زیاد می شود عوامل دیگری به غیر از توانایی و شایستگی و منطق در اتفاقات رخ داده تاثیر خواهد داشت و شاید همین
عوامل باعث شود که خداداد افشاریان هم بتواند نام خود را روی تاریخ سنجاق کند !

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)