پرسپولیس نیوز : سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نمیدانم چرا بعضی دوست دارند بین پرسپولیسی ها و تراکتوری ها را به هم بزنند در حالی که ما طرفداران مشترک زیادی داریم و بازی قرمزها با هم هیچ وقت بد از کار در نمی آید.

محمود خوردبین ، درباره بازی با تراکتورسازی و قضاوت محسن ترکی در این دیدار به سوالات پاسخ داد.

 

*قضاوت محسن ترکی برای این دیدار حساسیت برانگیز شده است. به ویژه در هفته دوم خاطره خوبی از او ندارید.

حساب ترکی را از بعضی داوران جدا می دانیم. اشتباهات داوری علیه پرسپولیس دیگر به یک سنت بدل شده است. در هفته دوم بازی ها هم روی قضاوت ترکی به این دلیل اعتراض داشتیم که بازیکن استقلال اهواز باید در نیمه اول اخراج می شد و بازی با یک یار کمتر در آن گرما، رطوبت و غبار کشنده کاملا جریان بازی را عوض می کرد. با این وجود با شناختی که از محسن ترکی داریم حساب او از بعضی داوران جداست و من شخصا امیدوار به یک قضاوت خوب از سوی وی هستم.

*فکر می کنید سنت محروم شدن داوران بازی های پرسپولیس برچیده شود؟

امیدوارم همین طور که گفتید اتفاق بیفتد. چون محروم شدن داوران دردی از ما دوا نمی کند. حالا مشخص است که این مساله حتی روی بهبود کار داوران بازی های بعدی ما نیز موثر نبوده است. وقتی به دلیل اشتباهات داوری امتیازی را از دست می دهیم برخوردی که بعدا با داور می شود مشکلی از ما حل نخواهد کرد.

*حساسیت روی قضاوت ترکی فقط از سوی پرسپولیسی ها نیست. به نظر می رسد این حساسیت نزد تبریزی ها خیلی بیشتر است.

اگر قرار بر حساسیت روی داوری باشد ما باید بیش از همه روی داوران آلرژی داشته باشیم. چراکه در این مدت لطمات شدیدی دیدیم ولی این گونه به موضوع نگاه نمی کنیم و راجع به آقای ترکی بحث نداریم. در واقع نمی خواهیم با اضافه شدن فشار روی او احتمال بروز اشتباه افزایش یابد. چون اگر قرار باشد اشتباهی رخ بدهد با توجه به تجربه ای که در هفته ها و سال های اخیر داشتیم به ضرر ما روی خواهد داد.

*فکر نمی کنید با توجه به اینکه ترکی پس از چند سال برای قضاوت به تبریز بازمی گردد فشاری که روی او وجود دارد حداقل باعث قضاوت به سود تراکتورسازی در موقعیت های برابر شود؟

چنین باوری ندارم و احساسم می گوید بعد از مدت ها یکی از آن داوری های خوب را شاهد خواهیم بود. به امید خدا این مسائل روی کار داور مسابقه تاثیر نخواهد گذاشت. اگر هم عده ای محدود بحث هایی را مطرح می کنند آن را نباید به حساب تمام تبریزی ها و طرفداران تراکتورسازی گذاشت. البته آن ها هواداران متعصبی برای تیم محبوب خود هستند. همان طور که ما به هوادارن خودمان می بالیم. اما فکر می کنم همه این حرف ها با یک قضاوت عادلانه تمام خواهد شد.

*در سال های اخیر بین پرسپولیس و تراکتورسازی هم حساسیت های مختلفی به وجود آمده که گه گاه منجر به درگیری شده است. فکر نمی کنید این بازی هم تحت تاثیر این مساله قرار بگیرد و از حضور در تبریز نگران نیستید؟

نمی دانم چرا بعضی دوست دارند بین پرسپولیس و تراکتورسازی و هوادارانشان چنین مسائلی به وجود بیاورند. دو باشگاه طرفداران مشترک زیادی دارند. خیلی از تبریزی ها هم طرفدار تراکتورسازی و هم طرفدار پرسپولیس هستند. خیلی از پرسپولیسی ها هم حتی آنهایی که آذری زبان نیستند با توجه به اینکه تبریز معروف به شهر پرسپولیسی ها بود و تراکتورسازی هم قرمز می پوشد طرفداری این تیم را می کردندو همچنان می تواند شرایط  این گونه باشد. به نظرم دلیل وجود ندارد که بین دو تیم سرخپوش لیگ چنین بحث هایی وجود داشته باشد. اتفاقا فکر می کنم باید از فضای فوتبال استفاده کنیم و بسیاری از باورهای نادرست را از بین ببریم. همان طور که اگر روزی کوچکترین خطری ایران را تهدید کند همه ما باهم برای ازبین بردن این خطر تلاش می کنیم. 

*به خاطر داریم در یکی از بازی های گذشته دو تیم نقل قولی از شما مطرح شده که ناراحتی تبریزی ها را به همراه داشت.

وقتی می گویم بعضی ها سناریو می نویسند تا مشکل ایجاد کنند به همین دلیل است. وقتی می بینم طرفداران تراکتورسازی به من احترام می گذارند و من هم با احترام درباره آنها صحبت می کنم می آیند و با تخیلات خود چنین ماجرایی را راه می اندازند. در حالی که هرکس به قدر ذره ای مرا بشناسد می داند ادبیات من چگونه است. من هیچ گاه درباره طرفداران تراکتورسازی و تبریزی ها با لحن بدی صحبت نکردم و آنها هم هیچ گاه به من بی احترامی نکردند. شاید بعضی دوست داشته باشند این بازی را به آشوب بکشند ولی من می گویم بازی دو تیم سرخپوش لیگ هیچ گاه بد از کار در نیامده است و امیدوارم بازی جمعه باعث لذت بردن طرفداران هر دو تیم از فوتبال شوند. 

*یک عامل حساسیت برانگیز دیگر شرایطی است که دو تیم در هفته های گذشته داشتند. پرسپولیس آخرین بازی خود در لیگ را باخته است.

ما هیچ یک از بازی های خودمان در  این فصل را نباخته ایم هیچ نگرانی هم نداریم. تراکتور تیم خوب و پرافتخاری است ولی به امید خدا روز جمعه روز ما خواهد بود. اگر می گویم ما در این فصل نباخته ایم به این دلیل است که در تمام بازی هایی که انجام داده ایم از حریف خود سرتر بوده ایم. موقعیت های بیشتری هم داشته ایم اما اسیر حاشیه ها یا حوادث غیرمترقبه شدیم که همان اشتباهات داوری است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)