مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس با آشوبی قهرمان لیگ هفتم می شود اما زارع همواره فضایی وسیع را پشت سر خود در اختیار هافبک های حریف قرار می دهد .
مازيار زارع اردوي تيم ملي را به نشانه اعتراض و با حالتي از قهر ترك مي‌كند و با چنين جملاتي براي رفتار غيرمنطقي اش استدلال مي‌آورد: «مي دانستم افشين قطبي به من اهميتي نمي‌دهد. نه از مبارزه مي‌ترسم و نه در خودم ضعفي مي‌بينم اما چون در تفكرات افشين قطبي جايي ندارم، ديگر نمي‌خواهم كنار تيم ملي باشم…»
آن چه در ادعاي زارع پنهان مانده، حقيقتي است كه مي‌توان در نتايج و ريز عملكرد فني پرسپوليس ديد. مي‌توان به تملك توپ و ميدان در بازي‌هاي پرسپوليس خيره شد و به گل هايي كه اين تيم از عمق خط مياني دريافت كرده است چشم دوخت. زارع خود را محق مي‌داند يكي از ياران ثابت تيم قطبي باشد و به نشانه اعتراض به يك جلسه نيمكت‌نشيني در بازي دوستانه تيم ملي مقابل اميدها، اردو را ترك مي‌كند اما بايد از او پرسيد آيا واقعاً جايي براي او در تيم ملي هم مي‌توان يافت؟ بعد فني قهر معني دار زارع را مي‌توان در مقايسه زارع و آشوبي ديد. زارع جانشين آشوبي شد و نمايشي را در پرسپوليس داشت كه صرفا در ضربات پنالتي اش قابل اعتنا و تكيه بود. پرسپوليس با ميانه داري آشوبي به قهرماني مي‌رسد و زارع اما همواره فضايي وسيع را پشت سر خود در اختيار هافبك‌هاي حريف قرار داد. گل هايي كه استقلال در دو دربي رفت و برگشت مقابل پرسپوليس به ثمر رساند، هر دو گوياي كندي حركت زارع در بازگشت است. اين كه هرگز ضعف‌هاي زارع در قامت يك هافبك دفاعي ديده نمي‌شود، از اقبال بلند اوست و نگاه ناقص منتقداني كه در يك گل يا مهاجم غالب را مي‌بينند يا دروازه‌بان و مدافع مغلوب را.

 اين اولين بار نيست كه زارع نيمكت نشين آشوبي مي‌شود. بازي‌هاي غرب آسيا و تيم پرويز مظلومي را به ياد آوريد. همان زمان زارع ادعا كرد اگر جاي آشوبي پيراهن پرسپوليس را برتن مي‌كرد، جايي ثابت در همان تيم داشت اما با جابه‌جايي همين دو چه اتفاقي براي اين دو مي‌افتد؟ آيا زارع مدعي است بايد در تيمي كه هافبك‌هاي دفاعي مانند آندرانيك تيموريان را در اختيار دارد، جواد نكونام را به عنوان ديگر هافبك بين المللي اش مي‌شناسد و حسين را كاظمي را از تيم قهرمان ليگ (با آماري خيره كننده در گل زده و گل خورده) به خدمت گرفته است جايي دائمي داشته باشد؟
اين تمام بحث پيرامون رفتار غير اخلاقي بازيكناني مانند زارع نيست كه همنام او (ستار زارع) نيز چنين تصميمي را در قبال تصميمات افشين قطبي در آرايش تيم خود انجام داده است. امروز فدراسيون فوتبال چه وظيفه اي را به خود مي‌بيند؟ سكوت كميته تيم‌هاي ملي و كميته انضباطي در قبال اين بازيكنان چه تبعاتي را براي تيم ملي به دنبال خواهد داشت؟ امروز پرده دري و ترك اردو (به دليل ناتواني‌هايي كاملاً فني) باب مي‌شود و اگر فردا بازيكناني تصميم بگيرند همين ضد رفتار را در قبال خواسته‌اي غيرمنطقي پيش روي مربيان ملي بگذارند تكليف چيست؟ كدام سنگ روي سنگي ديگر بند خواهد شد؟
بازيكني پيراهن ملي را از تن بيرون مي‌كند و پيش از موعد از اردو خارج مي‌شود. آيا قرار است همان گونه كه بعد از بازي عربستان، دست نوازش به سر بازيكنان خاطي و ضاربان يك تماشاگر كشيديم، اين بار هم از قصور ملي پوشي ديگر بگذريم؟ اگر نيكبخت به جاي قوانين من‌درآوردي و ساختگي و بي‌حاصل امتياز منفي، از بازي‌هاي باشگاهي محروم مي‌شد و براي دريافت جريمه‌اش، به جاي مصاحبه مسؤولان، رفتاري قاطع مي‌ديديم، امروز ملي پوشان در خروجي را به عنوان راه حلي براي خودنمايي و پوشش دادن به ضعف‌هاي خود نمي‌ديدند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)