پرسپولیس نیوز: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش نگاه مثبتی به میزبانی فدراسیون‌های ورزشی دارد و این موضوع را به فدراسیون‌ها هم اعلام کردیم.

محمدرضا داورزنی در حاشیه مراسم اختتامیه رقابت‌های شطرنج جام پایتخت اظهار داشت: وزارت ورزش نگاه مثبتی به میزبانی فدراسیون‌های ورزشی دارد و به فدراسیون ها هم اعلام کردیم ولی نوع تامین منابع مالی مهم است.

وی افزود: البته ترجیح وزارت ورزش برای میزبانی‌ در استان‌های مختلف است چرا که این مساله باعث رونق ورزش در سایر شهرها به جز تهران نیز می‌شود. شطرنج تلاش زیادی برای میزبانی‌ها طی یک سال اخیر انجام داده و رفته رفته شرایط کار نیز بهتر شده است. نگاه وزارت ورزش یک نگاه حمایتی است و شطرنج از جمله فدراسیون‌هایی است که با وجود آنکه سال گذشته ما را در عمل انجام شده قرار داد، اما حالا شرایط خوبی پیدا کرده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره مشکلاتی که بابت بدهی شطرنج ایران به فدراسیون جهانی به وجود آمد، گفت: ما در این موضوعی که مطرح شد با نوع نگاه فدراسیون جهانی موافق نبودیم اینکه یک کشوری میزبانی را برعهده بگیرد و ۶۵۰ هزار دلار بخواهد به فدراسیون جهانی بدهد ما موافق آن نیستیم چرا که در تامین مالی یک مسابقه با توجه به هزینه‌های دیگری که وجود دارد مشکلاتی ایجاد می‌شود.  ما به فدراسیون‌ها گفته‌ایم قبل از آنکه یک میزبانی را قبول کنند به فکر تامین مسائل مالی آن نیز باشند. به هر حال نوع میزبانی مسابقات بانوان جهان باعث شده بود که ۶۵۰ هزار دلار به فدراسیون جهانی پرداخت شود که البته در این باره نیز رقم‌های مختلفی عنوان شد.

داورزنی ادامه داد: باید به این نکته نیز اشاره کنم که وزارت ورزش چند برابر اعتبارات یک سال فدراسیون شطرنج را بابت مسابقات بانوان جهان به این فدراسیون پرداخت کرد. به هر حال این موضوع که فدراسیون‌ها با میزبانی‌شان یک تعهد مالی برای وزارت و دولت ایجاد کنند را قبول نداریم.  ما برای این تورنمنت که بهمن‌ماه گذشته برگزار شد در یک عمل انجام شده قرار گرفتیم که خوشبختانه به خیر گذشت.

داورزنی درباره بدهی ۳ باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی و همچنین صحبت‌های امروز نوبخت که حرف از پرداخت بدهی سرخابی‌ها مطرح کرده بود، گفت: در ابتدا باید این نکته را بگویم که متاسفانه مجموعه باشگاه نفت پیگیر این موضوع نبود و این بد است که تیم دیگری جایگزین این تیم شود. درباره موضوعی که عنوان کردید باید بگویم که در طول ۱۰، ۱۵ سال گذشته این دو باشگاه همواره با مشکل بدهی قبلی مواجه بوده‌اند و هر مدیری که بر سر کار می‌آمده فقط می‌توانسته امور جاری را سروسامان بدهد. به هر حال نوع اتفاقاتی که در طول این سال‌ها شکل گرفته باعث افزایش بدهی شده که بخشی از آن نیز به دلیل عدم تعیین تکلیف بازیکنان خارجی و حتی نفراتی بوده که حتی یک دقیقه هم بازی نکرده‌اند.  این نابسامانی‌ها در طول سال‌های قبل وجود داشته و باعث ایجاد مشکلاتی برای باشگاه‌ها شده است.  خوشبختانه تعامل خوبی میان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها شکل گرفته است و حالا این باشگاه‌ها تلاش می‌کنند که اوضاع خود را سروسامان بدهند. همچنین دولت قصد دارد در مسائل مالیاتی آنها کمک کند. البته اختلافی بر روی مالیات عملکردی باشگاه‌ها وجود دارد که منظور از این نوع مالیات همان مساله‌ای است که به دلیل عدم پرداخت مالیات در گذشته و ایجاد جریمه شکل گرفته است. وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال شخصا به این موضوع ورود کرده‌اند تا مسائل حل و فصل شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره ضرب‌العجل ۱۰ روزه تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه‌های ایرانی اظهار داشت: مقدار زیادی از این بدهی‌ها در طول یک سال گذشته تامین و پرداخت شده است و باشگاه‌ها سعی کرده‌اند که پرونده‌های خود به ویژه پرونده نفرات خارجی را ببندند. البته هر ۳ باشگاه هنوز تعدادی طلبکار دارند که هم‌اکنون در حال مذاکره با این طلبکاران و جمع و جور کردن ماجرا هستند. خوشبختانه مسائل خوبی در دست اقدام است و همه تلاش می‌کنند که این پرونده‌ها هرچه زودتر بسته شود. موضوع حل این مشکلات  وقت زیادی را از همه نهادهای مربوطه گرفته و تلاش ما برطرف کردن دغدغه هواداران است تا خیال آنها راحت شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که چرا طی دیروز و امروز خبری از باشگاه نفت در جلسه مدیران باشگاه‌ها با وزیر ورزش نبوده است، اظهار داشت: گل‌محمدی  مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران پیگیر این موضوع است و تلاش کرده با ارتباط‌هایی که با وزارت نفت می‌گیرد موضوع را حل کند اما باید اشاره کنم که خود باشگاه در حالت بلاتکلیفی است و هنوز وضعیت مشخصی ندارد، نه دوستان در وزارت ورزش به دنبال حل موضوع هستند و نه کسانی که در این باشگاه حضور دارند.

وی در پایان درباره شرایط فدراسیون بوکس که سرپرست آن در انتخابات ثبت‌نام کرده گفت: در خصوص انتخابات فدراسیون‌ها باید بگویم که به جز بوکس و چوگان سایر فدراسیون‌ها اگر ثبت‌نام خود را انجام بدهند، در مهلتی که تعیین می‌شود انتخابات شان برگزار خواهد شد. بوکس نیز جزو فدراسیون‌هایی است که ثبت‌نامش انجام شده و سعی می‌کنیم تا پایان آذرماه انتخابات آن را برگزار کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)