پرسپولیس نیوز :معاون وزیر ورزش در مورد تاخیر معرفی هیات مدیره پرسپولیس گفت: حساسیت و وسواس نسبت به این موضوع از طرف وزارت ورزش بالاست چون در نهایت ما باید به دستگاه های نظارتی پاسخ دهیم.

وزارت ورزش و جوانان انتخاب و معرفی اعضای هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را همزمان در دستور کار قرار داد. در همین راستا چهار تیرماه اعضای هیات مدیره استقلال از طرف این وزارتخانه به صورت رسمی معرفی شدند. این درحالی است که تا به امروز معرفی هیات مدیره پرسپولیس به تاخیر افتاده است.

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد «چرایی این مسئله و اینکه نهایتا هیات مدیره سرخپوشان چه زمان معرفی خواهند شد؟»، با تاکید دوباره بر اینکه وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وظیفه تصمیم گیری در این زمینه را عهده دار است، اینگونه توضیح داد: با توجه شرایط دو باشگاه و حضور همزمانشان در لیگ برتر که قهرمانی و نایب قهرمانی آنها همراه شد و لیگ قهرمانان آسیا، خیلی درست نبود که در این زمینه با عجله اقدامات و تصمیم گیری های لازم انجام شود. با حوصله و درایت انجام بررسی ها روی گزینه ها آغاز شد تا بهترین تصمیم گرفته شود.

وی ادامه داد: درنهایت در میان فصل قبل و شروع فصل جدید هیات مدیره استقلال انتخاب شد، هیات مدیره پرسپولیس هم به همین زودی ها با مسئولیت خود آقای سلطانی فر معرفی می شود. وی در حال بررسی گزینه ها برای ترمیم هیات مدیره پرسپولیس است.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که «برای انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس بیشتر چه ملاک های مد نظر است؟»، خاطرنشان کرد: نه تنها در مورد پرسپولیس بلکه در مورد همه باشگاه ها، گزینه های هیات مدیره باید ترکیبی از عوامل مدیریتی، فوتبالی و اقتصادی باشند. طبیعی است جور کردن این افراد و هماهنگ کردن آنها و البته تعاملاتی که باید با هم داشته باشند کار سختی است، اما نه اینکه غیرممکن باشد، فقط اینکه زمان می برد.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: بعضا در مورد یک فرد برای حضور در چنین ترکیبی بررسی های لازم انجام می شود، اما در میانه یا پایان کار مشخص می شود که وی بنا به دلایلی مثل بازنشستگی منع قانونی دارد. این گونه مشکلات در رابطه با انتخاب هیات مدیره استقلال وجود داشت و در رابطه با هیات مدیره پرسپولیس هم با آن مواجه شدیم. مثلا در مورد یک فرد، بررسی و رایزنی انجام شده اما بعد متوجه شدیم که وی در جایی دیگر مدیریت می کند و بر همین اساس حضورش در هیات مدیره منع قانونی دارد. همکاری با این افراد در صورتی بدون مشکل خواهد بود که مشغولیتشان در بخش خصوصی باشد.

معاون وزیر ورزش همچنین با اشاره به معرفی اعضای هیات مدیره استقلال و صحبت هایی که در رابطه با بازنشسته بودن برخی از آنها عنوان شده است،گفت: شک نکنید وسواسی که شما به عنوان خبرنگار دارید، شخص وزیر و مجموعه وزارت هم دارند و چه بسا بیشتر. به خصوص اینکه مجموعه ای که باید به دستگاه های نظارتی پاسخگو باشد، وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش است. به همین دلیل است که بررسی ها در مورد گزینه های موردنظر برای هیات مدیره پرسپولیس را با وسواس و حساسیت پیگیری می کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)