| صدای گفتگو | برای دریافت فایل صوتی مصاحبه کامل کلیک کنید

 

80 درصد خواسته هایم فراهم شده / یک ایرانی مقیم فرانسه پرسپولیسی می شود


مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي پس از تمرين امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا بايد اعلام كنم به هيچ عنوان براي ديدن بازي‌هاي جام جهاني به آفريقاي جنوبي نرفتم و به خاطر اين غيبتم از مسئولان عذرخواهي كردم.


علي دايي پس از تمرين امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا بايد اعلام كنم به هيچ عنوان براي ديدن بازي‌هاي جام جهاني به آفريقاي جنوبي نرفتم و به خاطر اين غيبتم از مسئولان عذرخواهي كردم. بايد كارهاي شخصي‌ام را در خارج از ايران دنبال مي‌كردم اما متاسفانه يا خوشبختانه هميشه در باره من حرف‌هاي ضدونقضي به گوش مي‌رسد كه هنوز هم دليلش را نفهميدم. من در اين چند مدت فقط با باشگاه پرسپوليس در ارتباط بودم و با هيچ فرد ديگري صحبت نكردم.

وي افزود: در فصل نقل و انتقالات هميشه با حبيب كاشاني در ارتباط بودم.

 

البته بايد بگويم در جريان شروع جام جهاني هستم و واقعا مثل همه حسرت مي‌خورم كه ايران در اين جام نيست.


به شما مي‌گويم حسرت خوردن هيچ فايده‌اي ندارد و ما بايد با مديريتي مناسب از همين امروز براي جام جهاني بعدي برنامه‌ريزي كنيم. هيچ وقت با حرف زدن و حسرت خوردن و ناراحت شدن مسئله‌اي درست نمي‌شود و بايد به فكر برنامه‌ريزي باشيم.

دايي با اشاره به نتايج خوب تيم‌هاي آسيايي در جام جهاني تاكيد كرد: دوست ندارم درباره تيم ملي و بحث ريز فوتبال حرف بزنم. خواهش مي‌كنم به من اجازه بدهيد كه سكوت كنم چون اگر حرف بزنم دوباره حرف و حديث‌هايي بوجود مي‌آيد اما واقعا نتيجه كره شمالي مقابل برزيل يك نتيجه عالي براي فوتبال آسيا بود. همچنين كره جنوبي و ژاپن خوب كار كردند. اين نشان مي‌دهد كه سطح فوتبال آسيا هر روز پيشرفت مي‌كند و با برنامه‌ريزي ما نيز مي‌توانيم از اين چرخه عقب نمانيم.

دايي در جواب اين سؤال چرا حاشيه‌ها در فوتبال ما بيشتر از مسائل فني است گفت: متاسفانه هيچ وقت به اصل ورزش نپرداختيم و فقط به حاشيه‌ها توجه كرديم چون حاشيه‌ها را بيشتر دوست داريم. همين مورد باعث شده بطن ورزش ما حاشيه باشد. ما فقط به دنبال مسائل فردي هستيم و از اصل ورزش دور مانده‌ايم. مثلا آقايان مي‌نويسند كه من با بكن باوئر عكس انداخته‌ام و عكس من را با او چاپ مي‌كنند و يك روز مي‌نويسند كه سپ بلاتر من را به جلسه‌اي دعوت كرده اما متوجه نمي‌شويم كه اين موضوع درست است يا خير.

وي افزود: دنيا به دنبال اصل ورزش و فوتبال است اما ما فقط به دنبال چاپ مطالب كذب هستيم. اين جور مسائل به فوتبال ما ضربه مي‌زند. البته در اين موضوع ما ورزشكاران و شما رسانه‌ها مقصر هستيم و همه دست به دست هم حاشيه‌ها را زياد مي‌كنيم چون ديده‌ايم كه حاشيه‌ها بيشتر تأثيرگذار هستند تا مسائل ديگر.

دايي در ادامه با زير سؤال بردن منشور اخلاقي يادآور شد: من اصلا چيزي به نام منشور اخلاقي در هيچ جاي دنيا نديدم. اين منشور اخلاقي قطعا مشكل دارد. اگر كسي جزء افرادي است كه منشور اخلاقي بايد با آن برخورد كند چرا به مردم نمي‌گوئيد كه همه بفهمند و طرف بتواند از خود دفاع كند؟ آقايان مسئله منشور اخلاقي را به يك نفر مي‌چسبانند و پس از اينكه اسم خاصي را نمي‌آورند او را زير سؤال مي‌برند كه اين موضوع اصلا درست نيست.

اين مربي تصريح كرد: اگر مشكل از من نوعي است بايد آنرا به خودم اعلام كنند و نه اينكه آنرا رسانه‌اي كنند. يا من از اين موضوع دفاع مي‌كنم و يا محكوم مي‌شوم. در فوتبال حرفه‌اي چيزي به نام منشور اخلاقي نداريم. البته ما بايد به قوانين اسلامي هميشه پايبند باشيم و آنرا رعايت كنيم اما اين موضوع نبايد خيلي از چيزها را به ورزش دخالت دهد.

دايي ادامه داد: اين را نبايد فراموش كنيم كه برخي از اتفاقات در فوتبال ما بايد توسط مقامات بالاتر رسيدگي شود. ما مي‌توانيم خيلي راحت يك فرد را به خاطر منشور اخلاقي به ليگ يك ببريم اما آيا فكرش را كرده‌ايد كه اگر طرف دچار منشور اخلاقي است چرا به ليگ يك برود و در ليگ برتر مربيگري نكند؟ چه فرقي بين دو سطح فوتبال است؟ با منشور اخلاقي به رشد فوتبالي خودمان كمك نمي‌كنيم و با اين حرف‌ها كه با محكوم كردن يك نفر دو سال و يا يك سال يك نفر را محروم كنيم به سودي نمي‌رسيم.

دايي خاطرنشان كرد: اگر فردي محكوم باشد بايد به او حق داد كه در دادگاه از خود دفاع كند و اتهام او را اعلام كند. يا وكيل بگيرد و يا خودش حضوري دفاع كند اما يكباره تصميمي در منشور اخلاقي مي‌گيريم كه عجيب و غريب است. منشور اخلاقي هيچ دردي از فوتبال ما دوا نمي‌كند.

سرمربي پرسپوليس همچنين در جواب اين سؤال كه نظر شما در خصوص سقف قرارداد 350 ميليوني و 400 ميليوني بازيكنان چيست، اظهار داشت: بايد با واقعيت كنار بياييم. بازيكن ملي با 350 ميليون تومان در هيچ جاي فوتبال ما بازي نمي‌‌كند. همين موضوع باعث شده پول‌هاي زيرزميني و پشت ميزي به خاطر ماليات يا ساير موارد بيشتر شود. موقعي كه تصويب مي‌كنيم همه بايد ماليات بدهند چرا به دنبال اين هستيم كه سقف قرارداد مشخص كنيم؟ تيمي كه بودجه دارد بايد به او حق داد كه بازيكن 2 ميليارد توماني بخرد. اين موضوع باعث پيشرفت فوتبال ما مي‌شود نه پسرفت. متاسفانه ما بلد نيستيم از فوتبالمان پول در بياوريم بخاطر همين هميشه در موفقيت دچار مشكل مي‌شويم.

دايي تاكيد كرد: كجاي دنيا ديده‌ايد كه براي يك بازيكن 300 يا 350 ميليون سقف قرارداد تعيين كنند. اين كار باعث مي‌شود كه راه براي خلاف كردن باز شود. يك بازيكن در دنيا يك ميليون دلار مي‌گيرد. بازيكني نيم ميليون دلار مي‌گيرد اين بخاطر اين است كه بشود بازيكنان را با هم قابل قياس كرد. مثلا بازيكنان خوب و تاپ در فوتبال ما زياد است و نبايد آنها را با بازيكنان ساده در يك رديف قرار دهيم. بايد بين اين افراد فرقي باشد. متاسفانه بايد بگويم در فصل نقل و انتقالات ديدم كه نه تنها سقف قرارداد رعايت نمي‌شود بلكه مشكلاتي نيز بوجود مي‌آورد.

سرمربي پرسپوليس همچنين درباره وضعيت تيمش براي حضور در سه جام در فصل جاري گفت:‌ به 80 درصد از خواسته‌هاي خودم رسيده‌ام. مي‌خواهم با جذب بازيكنان نقاط ضعف سال گذشته را جبران كنم. از تمام بازيكنان فصل قبل كه يار و ياور من بودند و با غيرت و جسارت به من كمك كردند تشكر مي‌كنم اما فوتبال حرفه‌اي همين است. يك روز بازيكني در پرسپوليس بازي مي‌كند و يك روز ديگر در تيم ديگر بازي مي‌كند. ما به خاطر مشكلاتي كه داشتيم يارگيري كرديم. بازيكناني كه از ليست من خارج شدند دليلش اين بود كه فكر كردم اگر به تيم‌هاي ديگر بروند فيكس هستند و در تيم من شايد ذخيره باشند.

دايي افزود: به همين دليل طبق تاكتيك و برنامه‌اي كه در ذهنم داشتم يارگيري كردم اما باز هم از برادران خودم در فصل گذشته تشكر مي‌كنم. بايد به من حق بدهند كه نقاط ضعف را جبران كنم چون در سال جاري بايد پاسخگوي هواداران ميليوني پرسپوليس باشم. بايد اين را اعلام كنم كه حتي متاسفانه مجبور شدم روي برخي از بازيكنان كه از لحاظ اخلاقي بسيار خوب هستند نيز خط قرمز بكشم.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص محسن خليلي گفت: خواسته‌هايم را به باشگاه دادم و به همين دليل باشگاه بايد جواب شما را بدهد كه چه كساني در ليست من هستند يا نيستند. من درباره فرد حرف نمي‌زنم.

وي در خصوص بازيكناني كه قرار است به پرسپوليس اضافه شوند يادآور شد:‌ وقتي به پاريس رفته بودم با يك ايراني كه 6 سال است از ايران رفته ديدار كردم. او فوتباليست خوبي است به همين دليل او را دعوت كردم تا در اردوي دورتموند آلمان به ما اضافه شود. اگر خواسته‌هاي من را برآورده كند با او قرارداد مي‌بندم. ما تمرينات خود را با قدرت از امروز آغاز كرديم و با اجازه من 5 بازيكن مرخصي داشتند. از ابتداي هفته آينده زيرنظر مولايي مربي بدنساز خودمان اردويي را در اردبيل برگزار مي‌كنيم و سپس راهي دورتموند آلمان از تاريخ 9 الي 19 تير خواهيم شد و سپس با تيمي سرحال به ايران برمي‌گرديم.

دايي در جواب اين سؤال كه آيا به دنبال جذب ستاره‌هاي فوتبال ما هستيد خاطرنشان كرد: دستم به ستاره‌ها نمي‌رسد. سعي مي‌كنم نيازهاي خود را جبران كنم. نمي‌شود كه هميشه صبحانه چلوكباب بخوريم. ما بايد صبحانه نان و كره و پنير بخوريم و ناهار دنبال چلوكباب باشيم. من طبق نيازهايم بازيكنان را جذب كردم و تا الان هم نسبت به ليستي كه دادم 80 درصد موفق هستم.

وي در جواب اين سؤال كه با چه سقف پول در فوتبال ما موافق هستيد گفت:‌ ببينيد حرف‌هايم را زدم. بايد فرقي بين ميلان و فيورنتينا و يا بيلفيد آلمان و بايرن مونيخ باشد. 50 درصد از قراردادهاي تنظيم شده در حال حاضر اشتباه است. خيلي راه‌ها است تا سقف قراردادها كنترل شود اما آقايان بدانند شايد يكي دوست داشته باشد بازيكن 900 ميليوني بگيرد و شايد يكي دوست داشته باشد بازيكن 200 ميليوني جذب كند. مهم اين است تيمي بسازد كه خواسته مسئولان باشگاه و مردم را برآورده كند. اميدوارم امسال با كمك همه بتوانم دل هواداران را شاد كنم.

 

گزارش صوتی مرجع خبری پرسپولیس از تمرین امروز پرسپولیس.

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)