پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم پرسپولیس گفت: برای جلوگیری از بروز اعتیاد ضروری است باشگاه ها با نظارت پزشکان رژیم دارویی ارائه دهند.

 علی دایی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از مرکز اقامتی بهبودی همیاران پاک اردبیل تصریح کرد: نظارت پزشک یک ضرورت است و آگاهی یک مجموعه باز می گردد.

وی در خصوص اینکه یکی از مبادی گرفتاری در دام اعتیاد استفاده از دارو های کمکی ورزشی است، تاکید کرد: ضروری است با آگاه سازی عموم جامعه زمینه گرفتاری به این پدیده مخرب اجتماعی کاهش یابد.

دایی با بیان اینکه با  برخورد کمیته های انضباطی موافق نیستم، اضافه کرد: اگر آگاهی ایجاد شود در ادامه نیازی به چنین کنترل هایی نخواهیم داشت.

سرمربی تیم پرسپولیس برگزاری جلسات توجیهی برای ورزشکاران باشگاه ها را ضروری خواند و افزود: باشگاه های تحت تمرین پرسپولیس در سلامت کامل است.

وی با ابراز بی اطلاعی از وضعیت سلامت سایر باشگاه ها خواستار توجه نهادهای مسئول به موضوع اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها شد.

معتاد بهبود یافته به حال خود رها نشود

دایی معتقد است در حال حاضر یکی از مشکلات معتادان بهبود یافته عدم پذیرش در جامعه است که موجب شده فرد حتی بعد از ترک در جامعه رها شود.

وی تاکید کرد: دستگاه ها باید زمینه حمایتی و فرهنگ سازی را برای پذیرش چنین قشری تدارک ببینند تا در ادامه انی معضل کاهش یابد.

وی ورزش را یکی از ابزارهای کمکی برای ترک اعتیاد دانست و ادامه داد: هر جامعه ای رقم بیشتر ورزشکار را داشته باشد بیانگر سلامت آن جامعه است.

راهکار اشتغالزایی ارائه وام نیست

سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص پیشنهاد اعطای وام برای بهبود یافتگان اعتیاد عنوان کرد: مشکل بیکاری با ارائه وام حل نمی شود.

وی افزود: اینکه وامی پرداخت شود و پیگیری نشود به منزله سلب مسئولیت دستگاه است و باید با ایجاد واحدهای تولیدی زمینه اشتغال فراهم شود.

دایی تاکید دارد که بیکاری یکی از دلایل اصلی گرایش به سمت اعتیاد است و برای ریشه کن کردن این معضل باید مشکل بیکاری چاره سازی شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)