پرسپولیس نیوز : سرمربی پرسپولیس عدم پاسخگویی مسئولان باشگاه را دلیل ادامه‌دار شدن اعتصاب بازیکنان تیمش دانست.

علی دایی در توضیح مشکلات مالی پرسپولیس و اعتصاب بازیکنان گفت: مگر پرسپولیس و استقلال دولتی نیستند؟ در این مملکت همه یا آبی هستند یا قرمز. برای خوشحالی این همه هوادار چه کار کردیم؟ چطور باشگاه‌های دیگر مانند مس، سپاهان، ذوب آهن و فولاد می‌توانند از بودجه دولت هزینه کنند و فقط چون مردم طرفدار این تیمها هستند نباید حق و حقوق بازیکنان را بدهند؟ نباید به این دو تیم رسیدگی کنند؟

 

وی که با برنامه نود در این خصوص صحبت می کرد با انتقاد از نظرسنجی این برنامه گفت: شما علیه بازیکنان یک طرفه به قاضی رفته اید. چطور این را به رای مردم می گذارید اما یک نظرسنجی نمی گذارید که مثلا مردم با همه هزینه ها و درآمدهای سازمان صدا و سیما چقدر از برنامه های تلویزیون رضایت دارند؟

وی افزود: ناراحتی بازیکنان پرسپولیس این بود که کسی اصلا نیامده حال آنها را بپرسد. بازیکنان ما به این اعتراض داشتند که چرا یک نفر از مسئولان نمی‌آید که جوابگوی نیازهای تیم ما باشد. این همه می‌گویند پرسپولیس تیم بزرگ و پرطرفداری است، آن وقت بازیکنان باید پول پرواز برگشت از اهواز را خودشان بدهند که هنوز هم تسویه حساب نکردند. چنین چیزی امکان دارد؟

سرمربی پرسپولیس نمونه مشابهی را مثال زد و گفت: بازیکنان رسینگ سانتاندر مقابل سوسیه‌داد در جام حذفی اسپانیا به دلیل اعتراض به مشکلات مالی می آیند با تیم حریف دست می‌دهند و تمام هواداران سانتاندر  در ورزشگاه برایشان دست می زنند. رسینگ را از سال بعد جام حذفی اسپانیا محروم کردند اما فدراسیون فوتبال همان کشور درآمد دیدار اسپانیا و ایتالیا را به اتحادیه بازیکنان اختصاص می دهد.

دایی تاکید کرد: چرا ما در کشورمان اتحادیه بازیکنان نداریم که از حق و حقوقشان دفاع کند؟ بخاطر اینکه باشگاه در این چند سال پول 5 درصد مالیات بازیکنان را نداده، بازیکن چه گناهی دارد که باید ممنوع الخروج شود آن هم در حالی که باشگاه و اداره مالیات هر دو دولتی هستند.

وی ادامه داد: بازیکنان ما از پول نگرفتن ناراحت نیستند، از اینکه کسی حرفشان را نمی شنود ناراحت هستند. هواداران روی چشم بازیکنان ما هستند.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: در اروپا فرهنگ‌سازی شده و صدا و سیمای آنجا این فرهنگ را به مردمش آموزش داده و به همین دلیل هواداران می ایستند و تشویق می کنند.  ما فرهنگ‌سازی درست نکردیم و مردم ما از خیلی مسائل خبر ندارند.

دایی که با برنامه نود گفت و گو می‌کرد، افزود: قبل از بازی با سپاهان در روز چهارشنبه به من قول می دهند و شرف و ناموسشان را قسم می خورند که تا اواسط هفته آینده 3-4 میلیارد به تیم تزریق می شود و بخشی از مطالبات بازیکنان را می‌دهند، اما می روند و کسی پاسخگو نیست. همان روز اول که بازیکنان اعتراض کردند اگر یک نفر می آمد و می گفت ما پول نداریم بچه ها تمرین نمی کردند؟ مطمئنا تمرین می کردند.

 وی یادآور شد: آقای پروین آمد و گفت که ما هیچی نداریم و قول هم نمی دهیم. او آب پاکی را روی دست بازیکنان ریخت. من هم با بازیکنان صحبت کردم و تصمیم گرفتیم که تمرین کنیم. من هیچ وقت موافق تمرین نکردن تیم نیستم اما وقتی یک تصمیم را جمع می‌گیرد من هم با بازیکنانم هستم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: علم روز مدیریت دنیا این نیست که با من بمیرم تو بمیری و جان من  گفتن از بازیکنانم بخواهم تمرین کنند. من حداقل 5 بار با اعضای تیم جلسه گذاشتم اما بازیکنان ما از این ناراحت بودند که چرا کسی نمی آید جوابگو باشد، چرا قول می دهند و عمل نمی کنند.  بعدش وقتی آمدند گفتند هیچ خبری نیست، بازیکنان به عشق هواداران بازگشتند و هم تمرین و هم بازی کردند.

دایی در پایان گفت: در اهواز شیشه اتوبوس تیم را شکستند. مگر ما شیشه اتوبوس را شکستیم؟ نیروی انتظامی و حراست چه کار می کرد که شیشه اتوبوس ما را شکستند؟ در آنجا سر ماساژور تیم ما را شکستند، فدراسیون چه کار کرد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)