مرجع خبری پرسپولیس علي دايي ديروز حسابي روي فرم بود. هر چند علي‌آقا مثل بيشتر روزها حضور فعالي در نيمي از دقايق تمرين نداشت و كار را به حسين عبدي سپرده بود اما او از آيتم شوت به دروازه مثل عقاب بالاي سر شاگردانش حاضر شد تا همه حواس‌شان به كار باشد.

 

دايي دقايقي طولاني با حسين عبدي و سه بازيكن تيمش تمرين ضربه ايستگاهي داشتند تا تمرين شخصي او بيش از دو ساعت طول بكشد! بعد از تمرين با علي دايي چند دقيقه‌اي صحبت كرديم اما هر چه اصرار داشتيم از او نظري درباره دربي بپرسيم دايي اصرار داشت اول به ملوان فكر مي‌كند و قصد كري خواندن با استقلالي‌ها ندارد.

 

علي آقا ابتدا از اردوي كيش بگوييد. از اين اردو راضي بوديد؟
■ خدا را شكر اردوي خيلي خوبي بود. تمرين‌هاي خيلي خوبي انجام داديم. بچه‌ها وظايف محوله به آنها در تمرين را كامل انجام دادند و كلا اردوي خيلي خوبي بود. 
 

 

براي گروهي سوال پيش آمد كه چرا در اين مقطع از فصل كيش را انتخاب كرديد. عده‌اي از بازيكنان هم از گرماي هوا در تمرين‌ها به‌خصوص تمرين نوبت صبح ابراز ناراحتي كرده بودند.


■ مثلا كي. چه كسي ابراز ناراحتي مي‌كرد؟

 

بيشترشان در مصاحبه‌هايشان گفته بودند.
■ ما بايد اين كار را مي‌كرديم. ابتداي فصل بايد …

يعني اين فشار براي تيم لازم بود؟
■ نه، اين اصلا فشار نبود. ما ابتداي فصل فشار آورديم. در آن مقطع در ارتفاع چون اكسيژن كم است دستگاه تنفسي فعاليت بيشتري مي‌كند قوي مي‌شود اما ما تيم را جايي برديم كه در اين مقطع از فصل براي بازيكنان مناسب بود. در سطح دريا فراواني اكسيژن وجود داشت، ما اگر تيم را به ارتفاع مي‌برديم، فشار ايجاد مي‌شد.

يكي از خبرگزاري‌ها خبر داده بود دو سه بازيكن در جريان تمرين از حال رفته‌اند. ضمن اينكه نوشته بود شما به چند بازيكن گفته‌ايد اگر از شدت تمرين‌ها ناراضي هستيد، بليت بگيريد و برگرديد تهران.
■ نه، من اينها را از شما مي‌شنوم. ما تمرين‌هاي سختي داشتيم هر چند بايد هم سخت باشد اما بايد قبل از بازي با ملوان به شرايط آرماني برسيم. اين تمرين‌هايي كه انجام داديم همه از قبل برنامه‌ريزي شده بود و الان در تهران مشغول تكميل برنامه‌هايمان هستيم.

هميشه بازي قبل از دربي حساسيت‌هاي خاصي دارد اما قبل از اين بازي حواس همه به دربي است. با اينحال اگر شما ملوان را ببريد امكان صدرنشيني دوباره‌تان هست چرا كه شايد ذوب‌آهن در بوشهر امتياز از دست بدهد.
■ ببينيد تمام بازي‌ها براي ما سه امتياز دارد. تلاش مي‌كنيم اين سه امتياز را بگيريم و خودمان را به آن بالا برسانيم. اولين قدم شكست ملوان است، ما سعي مي‌كنيم اول اين قدم را برداريم و به اين تيم فكر مي‌كنيم، بعد مي‌نشينيم و به استقلال فكر خواهيم كرد.

جالب است كه شما و بازيكنان مدام روي اين مساله تاكيد مي‌كنيد اما استقلالي‌ها از دو هفته قبل كري‌خواني را آغاز كرده‌اند. حتي سرمربي‌شان چند وقت پيش گفت مثل بازي سال 62 كه مقابل 120 هزار نفر به پرسپوليس گل زدند و برنده شدند شما را شكست مي‌دهند.
■ من اصلا كاري به اين چيزها ندارم. من به تيم خودم فكر مي‌كنم و راجع به تيم خودم صحبت مي‌كنم. بازي ملوان براي من خيلي مهم است. اول بازي ملوان و بعد استقلال.

… يعني حتي اگر نزديك دربي هم شويم كري نمي‌خوانيد؟
■ نه، اصلا كري لازم نيست، هر كس بهتر باشد مي‌برد. در فوتبال هميشه يك تيم مي‌برد، يك تيم مي‌بازد.

انگار باخت فصل گذشته در دربي برگشت براي استقلالي‌ها سنگين تمام شده و مي‌خواهند هر طور شده در اين بازي برنده باشند.
■ سال قبل تمام شده و ما در سال جديد هستيم، الان مي‌خواهيم ملوان را ببريم، بعد از ملوان درباره استقلال حرف مي‌زنيم.

هواداران استقلال مي‌گويند تيم آنها در فاز تهاجمي، هم بهتر بازي مي‌كند هم مهره‌هاي بهتري دارد.
■ استاد، هي داري درباره استقلال سوال مي‌كني، گفتم كه ما با ملوان بازي داريم. اگر درباره ملوان سوال داري بپرس وگرنه …

درباره آقا كريم مي پرسيم، شما مشكلي با اينكه ايشان در بازي با برزيل حاضر شود نداريد؟
■ نه، چه مشكلي؟ آقا كريم زحمت زيادي براي تيم ملي كشيده، ان‌شاءالله در يك بازي خوب بازي خداحافظي‌اش را انجام دهد. به نظر من اين كوچك‌ترين حق براي آقا كريم است و از اين موضوع خوشحالم.

خود شما چه، نمي‌خواستيد در اين بازي از فوتبال به صورت رسمي خداحافظي كنيد؟
■ نه، من خيلي وقت پيش خداحافظي كرده‌ام.

اما آقاي كاشاني پيشنهاد داده بود از شما هم در اين بازي تجليل شود.
■ من 4 سال است كه فوتبال را كنار گذاشته‌ام اما آقا كريم الان فوتبال بازي مي‌كند و بايد براي او بازي خداحافظي گذاشته شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)