پرسپولیس نیوز : سرمربی سابق پرسپولیس تعطیلی طولانی مدت لیگ و فاصله کم بین بازیها را از نقاط ضعف لیگ چهاردهم برشمرد.

حمید درخشان گفت: تعطیلی 50 روزه لیگ و فاصله کم بین بازیها که گاهی اوقات هر سه روز یک بار بود، از نقاط ضعف لیگ برتر محسوب می شود. با برنامه ریزی دقیق می توان این موضوع را حل کرد. همچنین برگزاری بازی ها در سه زمان مختلف از نقط قوت لیگ بود.

سرمربی سابق پرسپولیس حق پخش تلویزیونی را کاملا حق باشگاه ها عنوان کرد و گفت: باید در مورد حق پخش تلویزیونی یک تصمیم اجرایی و اساسی گرفته شود؛ تصمیماتی که اگر حق باشگاه ها پرداخت نشود منجر به جریمه تلویزیون شود. فشار قوی باید در ارتباط با این موضوع بر صداو سیما وارد شود. اگر در این مورد قانونمندی وجود داشته باشد، مشکلات راحت تر حل می شود.

او درباره جوانگرایی داوران تصریح کرد: جوانگرایی در هر کاری خوب است. در همه چیز باید تغییر و تحول به وجود بیاید و به سمت مثبت پیش رود. حتی در مدیریتها نیز جوانگرایی کار مثبتی است. نوع استفاده از این جوانان مورد بحث است. اگر ما بخواهیم از آنان در لیگ برتر استفاده کنیم و به طور مستقیم داوری در لیگ را بر عهده آنان قرار دهیم، مشکلاتی به وجود می آید. باید زیر ساختها را برای داوری در لیگ آماده کنیم. داوران جوان باید در لیگ تجربه کسب کنند و پخته تر شوند.

وی افزود: همچنین از لحاظ سخت افزاری مشکلات فراوانی وجود دارد. سخت افزار ها در حد استاندارد فوتبال حرفه ای نیست. اگر آماری از کشورهای اطراف بگیریم متوجه می شویم که باشگاه های حرفه ای چه شاخصه هایی دارند و از این لحاظ کشور ما تا چه حد عقب است.

سرمربی سابق پرسپولیس در ادامه گفت: باشگاه های نامداری چون استقلال و پرسپولیس به جای سرمایه گذاری بر روی بازیکن برای باشگاه سرمایه گذاری کنند، بعد بازیکن یک یا دو میلیاردی به خدمت بگیرند.

درخشان جوانگرایی در تیمها را مفید دانست و افزود: باید زیر ساختهای باشگاه برای جوانگرایی آماده باشد. یک یا دو جوان برای یک باشگاه بزرگ کم است. باید 5 یا 6 جوان در هر تیم بزرگ باشد که این موضوع به فوتبال کشور کمک می کند، البته به شرط آن که درست تربیت و ساخته شوند.

وی تغییرات پی در پی مربیان در لیگ را آسیب‌زا عنوان کرد و گفت: این تغییرات به تیم ها آسیب زد. متاسفانه به مربی فرصت نمی دهند و تصمیمات بر اساس احساسات گرفته می شود. با حضور مدیران با تجربه تر که رشته تخصصی شان فوتبال است، این تصمیمات عجولانه گرفته نمی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)