پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به خانه خودم بازگشتم و قصد کمک به پرسپولیس را دارم.

حمید درخشان در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان گفت: کارمان را با پرسپولیس آغاز کردیم و از روز گذشته هدایت این تیم را برعهده گرفتیم. پرسپولیس تیم بزرگی است، نام بزرگی دارد و بازیکنان بزرگ و اسطوره‌های بسیار بزرگتری در این تیم حضور داشته‌اند.

وی افزود: حضور بزرگان در پرسپولیس باعث مباهات این تیم است و من هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده پرسپولیس به این تیم برگشته‌ام.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه به خانه خودش بازگشته، خاطرنشان کرد: آمده‌ام تا به پرسپولیس کمک کنم. تا جایی که توان داشته باشم برای سربلندی این تیم تلاش و کوشش خواهم کرد و یک لحظه پا را عقب نمی‌گذارم. باید از کسانی که قبل از من در این تیم حضور داشتند به خصوص علی دایی تشکر کنم. دایی از اسطوره‌های فوتبال ماست و بسیار قابل احترام است اما فوتبال حرفه‌ای این مسائل را هم دارد و یک روز من هستم و روز دیگر نیستم.

درخشان یادآور شد: کار مربیان حرفه‌ای همین است و به اصطلاح می‌گویند چمدان مربی باید پشت در باشد و هر وقت که به او گفتند می‌رود. این بار از من خواستند به پرسپولیس بیایم و من هم آمده‌ام کمک کنم و امیدوارم تا جایی که توان دارم برای این تیم زحمت بکشم تا به موفقیت برسیم.

وی تصریح کرد: پرسپولیس اقتدار گذشته را ندارد و در این 7 هفته نتایج و امتیازات لازم را کسب نکرده است. من قصد دارم گام‌های مثبتی بردارم و بتوانم پرسپولیس را به اقتدار گذشته‌اش برسانم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا پذیرفتن هدایت این تیم در این مقطع ریسک نبوده، پاسخ داد: برای رسیدن به موفقیت باید ریسک کرد. زمانی بود که شهرداری تبریز جایگاه خوبی در جدول نداشت و 20 گل دریافت کرده بود. من هدایت این تیم را قبول کردم و علاوه بر کمک به آن تیم 2 بازیکن مانند دقیقی و بائو را به تیم ملی معرفی کردم.  اکنون می‌خواهم به پرسپولیس هم کمک کنم.

درخشان یادآور شد: کار سخت است و من ریسک کرده‌ام اما به کارم امیدوارم و اعتقاد دارم می‌توانم به پرسپولیس کمک کنم. هرچند اطراف این تیم حاشیه زیاد است و عده‌ای دوست ندارند موفق شویم اما ما تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.

وی درباره قول قهرمانی تاکید کرد: هیچ مربی عاقلی وقتی تیم را قبول می‌کند قول قهرمانی نمی‌دهد. فوتبال فراز و نشیب بسیاری دارد ضمن آنکه پرسپولیس اکنون جایگاه خوبی ندارد و برای رسیدن به قهرمانی راه درازی دارد. اگر در این شرایط حرف از قهرمانی بزنیم خودمان را گول زده‌ایم.

درخشان افزود: پرسپولیس اکنون مانند کسی است که مشکل تنفسی دارد و ما باید آهسته اکسیژن را به آن فرد وارد کنیم. مطمئناً با توجه به نفرات خوبی که در اختیار داریم می‌توانیم این تیم را به جایگاه خوبی در فوتبال کشور برسانیم.

وی در خصوص اینکه آیا معتقد است شیوه رفتن دایی و آمدن وی به سر تمرین شیوه مناسبی نبوده، گفت: من هم با این مسئله موافقم اما وارد مسائل حاشیه‌ای نخواهم شد. واقعا در جریان این موضوع نبودم که دوستان سر تمرین هستند. گویا 24 ساعت قبل از این اتفاق این حکم اعلام شده بود و اعضای هیئت مدیره حکم را به آقای رحیمی داده بودند تا به دست اعضای کادرفنی برسانند. اگر سوءتفاهمی در این بین وجود آمده من از آن بی‌خبرم و زمانی هم که حکم بنده را دادند تا به تمرین بروم چیزی نمی‌دانستم. اگر می‌دانستم دوستان سر تمرین هستند با وجود ابلاغ شدن به من سر تمرین حاضر نمی‌شدم.

درخشان در خصوص اینکه چرا تا زمان حضور دایی چک اسپانسر پاس نمی‌شد و حالا این مشکلات برطرف شده و آیا این مسائل شائبه‌برانگیز نیست، عنوان کرد: این تیم برای هواداران است و همه تلاش می‌کنند تا پرسپولیس به موفقیت برسد. اینجا نه ملک شخصی من است و نه ملک شخصی دیگران و همه برای مردم و جلب رضایت آنها کار می‌کنیم. از اتفاقاتی که می‌گویید اطلاعاتی ندارم که چرا پول آمده یا نیامده و از این موضوع کاملا بی‌اطلاع هستم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه از هفته دوم انتقاداتش را علیه این تیم آغاز کرده و به همین دلیل مردم از انتخاب او ناراضی هستند اظهار داشت: اگر من انتقادی انجام دادم فنی بوده و علیه کسی صحبت نکرده‌ام. نباید خودمان را گول بزنیم، پرسپولیس خوب بازی نمی‌کرد و اگر این‌طور بود اکنون امتیازاتش به این شکل نبود. انتقادی هم اگر من انجام دادم صرفا فنی بوده و هیچ قصد و غرضی نداشتم. از تیمی مانند پرسپولیس انتظار می‌رود بسیار بهتر از این بازی و انتظارات هواداران را برآورده کند اما تا به اینجا این موضوع اتفاق نیفتاد و بنده هم به عنوان یک دوست انتقادات فنی انجام می‌دادم.

درخشان در خصوص انتخاب دستیارانش عنوان کرد: علاوه بر عبدی و نادر باقری که از خانواده پرسپولیس هستند، مسعود مومنی به عنوان بدنساز به تیم اضافه شد که سابقه کار در صبا، سایپا و شهرداری تبریز را دارد.

وی در مورد اینکه آیا برای فشارهای احتمالی موجود در ورزشگاه آماده است، گفت: من در دورانی بدتر از این هم به پرسپولیس آمدم؛ زمانی که علی پروین از تیم رفته بود و زمانی که ما 3-4 سال در این تیم حضور داشتیم و پرسپولیس را به قهرمانی رساندیم او در این تیم حضور نداشت. البته من انجام وظیفه کردم و شاگرد او بودم.

درخشان افزود: در آن سال‌ها بیشترین فشارها را دیدم. من از کره ماه نیامده‌ام بلکه پرسپولیسی بودم  و جوانی خود را در این تیم گذاشتم و آن را به قهرمانی رساندم. ضمن آنکه 13 سال و 6 ماه در تیم ملی حضور داشتم و رکورددار طول مدت بازی هستم. از نظر تعداد بازی رکورددار نیستم چرا که زمان ما بازی‌ها متمرکز بود و رفت و برگشت نبود که تعداد بازی‌های ملی‌ام به 200 بازی برسد. من به عنوان یک پرسپولیسی بازگشتم و از کره دیگری نیامدم و نیامدم جای فرد دیگری را بگیرم و می‌دانم هر مربی یک روز می‌آید و یک روز می‌رود.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: کی‌روش هم به رئال مادرید رفت و با بهترین ستاره‌ها نتیجه نگرفت، آیا ما نباید او را به فوتبالمان می‌آوردیم؟ کی‌روش را آوردیم و او تیم ایران را به جام جهانی برد. فوتبال فلسفه دیگری دارد و من شاید بتوانم یا نتوانم در کارم موفق شوم. تنها امیدوارم در نهایت روسفید باشم.

درخشان درباره اینکه گفته شده قرارداد او موقت است، تاکید کرد: ما موقت 10 ساله یا یک روزه داریم اما قرارداد من بحث موقت ندارد و تا آخر همین فصل است.

وی یادآور شد: خدا شاهد است اصلا هیچ کسی برای حضور در پرسپولیس با من صحبت نکرده بود. تنها 48 ساعت مانده به جلسه دیروز از من برای حضور در این جلسه دعوت کردند و از من پرسیدند چگونه می‌توانی به پرسپولیس کمک کنی که من هم شرایطم را گفتم.

سرمربی پرسپولیس افزود: توضیح دادم که من به تنهایی نمی‌توانم ناجی باشم و باید با کار گروهی به پرسپولیس کمک کنیم و من می‌خواهم به عنوان یک پرسپولیسی این کار را انجام دهم.

  درخشان در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه بازی فردا حاصل کار اوست و یا به علی دایی مربوط می‌شود عنوان کرد: من امروز تنها 20 دقیقه با تیم کار کردم. در این مدت کاری نمی‌شود انجام داد و تاکتیکی پیاده کرد حتی برترین مربی دنیا هم در یک روز نمی‌تواند معجزه کند. هر نتیجه‌ای فردا رقم بخورد حاصل تلاش دایی بوده و اگر موفقیتی حاصل شود نتیجه کار آن عزیزان است و من سهمی در آن ندارم. در ادامه راه و از روز شنبه که تمرینات تیم آغاز می‌شود تفکرات من حاکم خواهد بود.

وی در خصوص اینکه پرسپولیس یک بار از این نوع جابه‌جایی ضربه خورده و آیا این جابه‌جایی باعث نمی‌شود دوباره ضربه بخورد، عنوان کرد: عرف دنیا بر این است که هر لحظه ممکن است برای هر مربی این اتفاق رخ دهد و هیئت مدیره شب تصمیم بگیرد که سرمربی را عوض کند. شاید هیئت مدیره این بار برای ما تصمیم می‌گیرد و وضعیت را بررسی کند که درخشان نتایج خوبی نگرفته و از نظر فنی موفق نبوده و برای وارد کردن شوک بنده را برکنار کند.

درخشان افزود: ما باید تابع کسانی باشیم که برای این تیم هزینه می‌کنند و تصمیم‌گیرنده هستند. آنهایی که عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و تصمیم گیرنده این باشگاه هستند حق دارند که در خصوص سرمربی تصمیم‌گیری کنند. اگر این جابه‌جایی خوب نبوده تقصیر من نیست و معتقدم باید با یک مراسم و شکل بهتری جابه‌جایی بنده با آقای دایی برگزار می‌شد اما این به پای کسانی بگذارید که وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌اند و قصور کرده‌اند. نمی‌خواهم از کسی اسم ببرم اما مقصر آنها هستند.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و مربی تغییر می‌کند خاطرنشان کرد: ما به شکل این جابه‌جایی انتقاد داریم و نباید به این شکل جابه‌جایی اتفاق می‌افتاد اما برخی چون وابسته به اشخاص هستند تصمیم می‌گیرند که اصول را رعایت نکنند و این موضوع باعث می‌شود این اتفاقات رخ دهد. همه جای دنیا مربی تغییر می‌کند اما شکل آن مهم است و اگر روزی بخواهند ما را هم بردارند نباید به این شکل تغییر کنیم. معتقدم باید احترام به مربی حفظ شود و امیدوارم هیچگاه چنین مسائلی پیش نیاید. هواداران بدانند حضور من صرفا برای کمک به پرسپولیس است و به همین دلیل به پرسپولیس آمدم.

سرمربی پرسپولیس در پایان در خصوص اینکه گفته می‌شود مجوز فعالیتش فقط برای یک بازی است و باید روند حضورش قانونی شود، گفت: ما تابع قوانین هستیم و حتی اگر از سوی فدراسیون بگویند که من نمی‌توانم روی نیمکت بنشینم به دیده منت قبول می‌کنم. اگر این اتفاق بیفتد من هم مانند دوستان از بیرون تیم را هدایت خواهم کرد و قوانین با چشم و دل و جان می‌پذیرم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)