پرسپولیس نیوز :  کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید نباید تمام تمرکز خود را بر روی دیدار اول در جام جهانی مقابل نیجریه بگذاریم و باید به دیدارهای بعدی هم توجه کنیم.

حمید درخشان اظهار کرد: طبیعتا جام جهانی یک رویداد بزرگ فوتبالی و البته ورزشی در دنیا است که خوشبختانه تیم ملی ایران هم یکی از حاضران شایسته در این رویداد بزرگ است که جای خوشحالی دارد.

او با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی باید همه توان خود را در جام جهانی به کار بگیرند، گفت: امیدوارم ایران پرتوان و پر تلاش بازی کند. نمی‌توانیم بگوییم که در مقابل حریفان کار راحتی داریم. فراموش نکنیم همه تیم‌ها با تمام توان وارد جام جهانی می‌شوند و تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار می‌بندند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ملی‌پوشان ایران نباید فراموش نکنند که چه پیراهنی را بر تن دارند و انتظار داریم که پرتوان و زیبا بازی کنند و برای ما افتخار آفرین باشند.

درخشان در مورد دیدارهای ایران گفت: مطمئنا بازی اول برای همه تیم‌های حاضر سخت است و البته چون تیم ما به لحاظ بازی‌های تدارکاتی و آماده سازی کمی دچار مشکل بود این امر برای ما سخت‌تر است.

او تصریح کرد: البته به یاد نبریم که حتی تیمی مانند اسپانیا هم در دوره پیش جام جهانی دیدار نخست خود را باخت ولی در ادامه موفق شد نتایج قابل توجهی را بدست آورد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه نباید سطح توقع از فوتبالیست‌های ایران در جام جهانی به شدت بالا رود، خاطر نشان کرد: مردم نباید خیلی سطح توقع خود را بالا ببرند. در ایران نگاه بسیاری از مردم به فوتبال احساسی است و دوست دارند تیم ملی فوتبال ایران از گروهش صعود کند، ولی باید واقعیت‌های موجود را دید. تیم ایران با تیم‌های هم گروه خود از نظر فوتبالی فاصله دارد و نباید انتظار داشته باشیم ایران به راحتی از گروه خود صعود کند.

درخشان در پاسخ به این سوال که چه کسی مهره اصلی ایران در جام جهانی خواهد بود نیز گفت: نباید فقط بر روی بازیکن خاصی تکیه کرد و همه باید بار تیم‌ ملی را به دوش بکشند، برای مثال حتی در دیداهای تیم ملی آرژانتین گاهی اوقات "مسی" نیز محو شده و همه چیز بسته به کار گروهی تیم بوده است.

او در پاسخ به این سوال که چه کسی می‌تواند قهرمانی جام شود نیز گفت: در حال حاضر نمی‌توان پیش بینی کرد چه تیمی قهرمان می‌شود. همه تیم‌های مدعی با تدارکی خاص و توانی بالا پا به میدان می‌گذارند و تشخیص اینکه چه تیمی قهرمان می‌شود کار بسیار دشواری است.

درخشان درباره اینکه چه تیمی و چه بازیکنی می‌تواند پدیده این دوره از جام جهانی باشد، نیز گفت: پاراگوئه، کاستاریکا و بوسنی تیم‌هایی هستند که پتانسیل بالایی برای پدپده شدن در این دوره دارند. تعیین بازیکن پدیده نیز بستگی به بازی‌های اول تیم‌های حاضر دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)