کارشناس فوتبال، فدراسیون فوتبال را مقصر اصلی ناکامی تیم ملی جوانان در راه رسیدن به جام جهانی می‌داند.

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی ناکامی تیم ملی فوتبال جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: ما امسال تیم شایسته‌ای داشتیم که حتی می‌توانست قهرمان آسیا شود اما روند رو به جلو و حرکتی این تیم مشکلاتی داشت که این اشکالات در بازی شب گذشته به وضوح دیده شد.

وی افزود: به نظر من تیم ملی جوانان از نظر فنی و بدنی آن‌چنان که باید آماده‌ی این بازی نشده بود. واقعا این تیم پتانسیل قهرمانی هم داشت اما کیفیت فنی جوانان در بازی با کره جنوبی جالب توجه نبود.

درخشان با اشاره به این‌که خستگی در پای بازیکنان جوان تیم ملی مشهود بود، ادامه داد: فکر نمی‌کنم غرور ناشی از پیروزی بر ژاپن آن‌چنان بر این شکست تاثیرگذار بوده باشد. ما از نظر فنی چیزی از کره جنوبی کم نداشتیم. متاسفانه وقتی بازی را از تلویزیون می‌دیدیم متوجه می‌شدیم که بازیکنان خیلی خسته بودند و شادابی در بازی‌شان وجود نداشت. مهم‌ترین دلیل شکست ما برابر کره جنوبی بحث فنی بود که ما آن سازماندهی لازم را برای این بازی نداشتیم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به حمایت‌های بی‌سابقه‌ی فدراسیون فوتبال از کادر فنی تیم ملی جوانان گفت: حتی زمانی که این کادر فنی در تیم ملی نوجوانان ناکام بود باز هم فدراسیون از آن حمایت کرد و هر کاری که می‌توانست برای این کادر فنی انجام داد اما واقعا حمایت فدراسیون یکطرفه بود. وقتی این کادر فنی در رده‌ی نوجوانان موفق نشده، نباید دوباره به آن شانسی داده می‌شد. اشتباه بزرگ را فدراسیون فوتبال انجام داد و ما باید این شکست را به حساب فدراسیون بزنیم.

درخشان ادامه داد: سرمربی تیم آن‌چنان در این ناکامی مقصر نیست. فدراسیون باید دقت بیشتری می‌کرد. الان هم فدراسیون باید جواب بدهد که روی چه حسابی کادر فنی که در رده‌ی نوجوانان ناموفق عمل کرده را به یک رده بالاتر می‌آورد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان هم‌چنین درباره‌ی دیدار سرنوشت‌ساز ایران با ازبکستان در راه صعود به جام جهانی 2014 اظهار کرد: هنوز هیچ چیز برای تیم ملی تمام نشده است. ما بازی سختی با ازبکستان داریم. آنها تیم سختکوشی هستند و مطمئنا در تهران با دقت عمل و آگاهی بیشتری بازی می‌کنند. آن‌چه که مهم است و همیشه به کمک ما آمده حمایت تماشاگران است که در بازی قبل هم نقش بزرگی در پیروزی ایران داشتند.

درخشان در پایان با اشاره به دیدار دوستانه‌ی ایران با تاجیکستان گفت: این بازی اصلا کمکی به فوتبال ما نکرد. ما برابر تاجیکستان تیم دوم خود را محک زدیم در حالی که باید چند روز پیش از دیدار حساس با ازبکستان، تیم نخست خود را ارزیابی می‌کردیم. ما از بازیکنانی استفاده کردیم که قرار نیست برابر ازبکستان به میدان بروند. نگاه اصلی ما باید این باشد که تیم اصلی‌مان را تقویت کنیم، نه این‌که در این مقطع فکر ساختن تیم دوم کشورمان باشیم. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)