سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولس معتقد است که فصل نوزدهم لیگ برتر به دلیل کرونا و تعطیلی‌های طولانی از کیفیت بالایی برخوردار نبود.

حمید درخشان در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره پیروزی ۳ بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل سایپا در هفته پایانی لیگ برتر، اظهار داشت: بازی خوبی بود، پرسپولیس خیلی خوب، منطقی و روان بازی کرد. فکر می‌کنم تیم دوباره از لحاظ روحی و روانی وضعیت خیلی خوبی پیدا کرده است. گردش توپ در زمین خیلی عالی بود و بازیکنان خیلی خوب یکدیگر را پیدا کرده‌اند. عملکرد پرسپولیس در بازی با سایپا می‌تواند یک الگو خوب برای دیدار با استقلال باشد، این تیم از لحاظ روحی و امتیازی عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی درباره اتمام فصل نوزدهم لیگ برتر, عنوان کرد: نمی‌توان گفت امسال لیگ خیلی باکیفیتی داشته‌ایم. دلیل مشخص است در این فصل هم کرونا وجود داشت و هم تعطیلی زیاد بود. تعطیلی‌های پیاپی و طولانی مدت باعث شده بود روند لیگ رو به رشد نباشد و شرایط خیلی نامتعادلی به وجود بیاید. بازیکنان از وضعیت آرمانی به دور بودند و کرونا هم مزیدی بر علت شد تا کیفیت‌شان افت کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره قرار گرفتن استقلال و فولاد در رده دوم و سوم لیگ برتر, تصریح کرد: احتمالا فولاد و تراکتور برای لیگ قهرمانان آسیا به پلی‌آف خواهند رفت، البته باید تکلیف جام حذفی هم مشخص شود، چون تراکتور هنوز این شانس را دارد که با قهرمانی در این مسابقات مستقیماً به آسیا برود.

درخشان راجع به دربی پیش روی پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی خاطرنشان کرد: دربی همیشه یک بازی خوب و حساس است، البته این بازی در جام حذفی برگزار می‌شود و یک تیم باید برنده از زمین خارج شود، همین موضوع باعث شده تا شرایط خاص‌تر باشد. امیدوارم در این دربی بازی خوبی را شاهد باشیم و دو تیم نشان دهند که با چه کیفیتی فوتبال بازی می‌کنند. بازی برای دو تیم سخت است ولی فکر می‌کنم پرسپولیس شرایط بهتری دارد و می‌تواند حتی با یک گل استقلال را شکست دهد.

وی درباره ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر ایران، یادآور شد: شرایط اقتصادی کشور ما خیلی خوب نیست و آوردن مربی یا بازیکن خوب خارجی هزینه زیادی می‌خواهد. در این وضعیت برای باشگاه‌ها خیلی سخت است که بتوانند از پس هزینه‌های بازیکنان و مربیان باکیفیت خارجی برآیند، آن هم در حالی که ممکن است قیمت دلار بازهم تغییر کند. فکر می‌کنم بهتر است در این وضعیت به داشته‌های خودمان بیشتر توجه کنیم و پولی که می‌خواهیم برای بازیکن و مربی خارجی صرف کنیم، به توسعه زیر ساخت‌ها و رده‌های پایه بپردازیم و آنها را تقویت کنیم. از آن سو به مربیان داخلی هم بیشتر بها بدهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)