مرجع خبری پرسپولیس : در جواب مصاحبه بلندبالاي محمد مايلي‌كهن كه به نوعي آخرين موضع او در مورد باشگاهي است كه فقط چند صباحي مديريت فني آن را بر عهده داشت، حبيب كاشاني به عنوان سرپرست باشگاه چند جمله‌اي را بدرقه حاج‌آقا كرد.

 

چند جمله‌اي كه مي‌توان آن را از درون سايت باشگاه بيرون كشيد و روي ميز تشريح قرار داد تا شايد رمزگشايي از اين جملات، حال و روز كنوني قرمزها را بيش از پيش روشن كند.

 

جمله اول:«آقاي مايلي‌كهن در مدتي كه كنار تيم حضور داشتند مشاوره‌ها و نظرات بسيار خوبي را به تيم و باشگاه منتقل كردند». كاملا روشن و واضح است؛ از نظر سرپرست باشگاه پرسپوليس آنچه حاجي مايلي به عنوان مشاوره ارايه كرده است مثبت بوده و مورد تاييد نفر اول باشگاه بوده است. اما آنچه كه مسلم است و طرفين كاملا به آن معترفند اينكه هيچ‌كس در باشگاه پرسپوليس براي اين توصيه‌ها و مشاوره‌ها تره هم خرد نكرده است و حاجي هم كه نمي‌خواسته كلامش بيش از اين سنگ روي يخ شود استعفايش را نوشت و رفت. اگر كاشاني به خوب بودن اين مشاوره‌ها حقيقتا اعتقاد داشت چرا هيچ‌كس در مجموعه‌اش به آن توجهي نكرد؟

 

جمله دوم:«آقاي مايلي‌كهن در مدت كوتاهي كه در باشگاه حضور داشتند منشا خدمات زيادي براي باشگاه شدند». در مورد اين خدمات زياد هيچ اطلاع دقيقي در دست نداريم كه جمله كاشاني را به نسبت آن بسنجيم. آقاي كاشاني بايد دقيقا مشخص كنند كه مايلي منشا كدام خدمت بوده است. آيا منظور همان جملات آتشين او در بدو ورود به باشگاه پرسپوليس در مورد كميته پيشكسوتان است؟ يا تمرينات اختصاصي كه براي مهرداد اولادي بعد از مصدوميت در نظر گرفت؟

 

جمله سوم:«جا داشت كه آقاي مايلي‌كهن بيشتر از تجربيات خودشان ما را بهره‌مند مي‌كردند». اين تعارف در حالي به حاجي‌مايلي زده مي‌شود كه درست در شبي كه آن چند جمله كوتاه از قول مايلي‌كهن در مورد رفتن و مزاحم نشدن منتشر شد استعفا مورد پذيرش قرار گرفت. اگر حقيقتا باشگاه به استفاده از تجربيات مايلي علاقه‌مند بوده براي چرا او را ماندن اصرار نكرده‌اند؟ آيا چيزي غير از اين است كه تجربيات او چيزي براي گوش نكردن بوده است تا به كار بستن؟!

 

جمله چهارم:«محمد مايلي‌كهن در واقع فداكاري كرد و براي اينكه حركت تيم متوقف نشود و تضادي در كادر فني به وجود نيايد، خود را كنار كشيد.»«حركت تيم»؟! از نظر حبيب كاشاني تيم پرسپوليس در حال حركت به جلو است؟! محمد مايلي‌كهن دقيقا جلوي كدام حركت را گرفته بود؟ حركتي كه سرپرست باشگاه از آن مي‌گويد منجر به دريافت گل در دقيقه اول از بازي چهارم شده است؟ تيم پرسپوليس براي اولين بار در تاريخش براي يك نيمه هجدهم شد. كادر فني در شناختش از تيم خودش به جايي رسيد كه 30دقيقه از بازي چهارم نگذشته دو بازيكن تعويض مي‌شوند و… اين همان حركتي است كه كاشاني نگران متوقف شدن آن است؟

 

جمله پنجم:«آقاي مايلي‌كهن كنار كشيد و اين درس بزرگي براي آقاي استيلي و ماست.» كنار كشيدن مايلي‌كهن فقط وقتي مي‌تواند براي استيلي و خود حاج‌حبيب درسي آموزنده باشد كه ايشان هم به آن تاسي كنند. مايلي‌كهن زماني كنار كشيد كه معتقد بود نمي‌تواند براي تيم محبوبش مثمرثمر باشد. مايلي‌كهن كنار كشيد به اين اميد كه جايگزينش بتواند اين باشگاه را از بن‌بستي كه در آن گرفتار آمده خارج كند. مايلي‌كهن كنار كشيد هرچند كه شايد اگر مقصران و مسببان بدبختي امروز پرسپوليس را به صف مي‌‌كرديد قبل از او ديگراني هم بودند كه براي رفتن موجه‌تر به نظر مي‌رسيدند. حال اين درس براي كدام‌يك آموزنده‌تر خواهد بود؟ حبيب كاشاني يا حميد استيلي؟ در حالي كه اين روزها كاشاني در مصاحبه‌هايش كمتر پيش مي‌آيد كه از حميد استيلي حمايت قاطعي انجام دهد به نظر مي‌رسد اين درس بيشتر بايد براي«استيلي» آموزنده باشد تا خود او.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)