مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: برخی بازیکنانی که پرسپولیس جذب کرد را تیم های دیگر با اختلاف 10 میلیاردی می خواستند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره آخرین شرایط این تیم اظهار داشت: گل‌محمدی لیستی جهت تقویت تیم داده بود. البته همیشه اینطور نیست که بازیکن موردنظر کادر فنی جذب شود، چون تیم‌های مختلف به خصوص تیم‌های صنعتی رقم قراردادهای‌شان قابل قیاس با ما نیست، اما سعی کردیم بازیکنان مدنظر کادر فنی را جذب کنیم. ما تا به الان علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و محمدمهدی احمدی را به خدمت گرفتیم. شاید فاصله رقم پیشنهادی ما به برخی از بازیکنان نسبت به رقمی که باشگاه‌های دیگر به آنها گفته بودند تا 10 میلیارد تومان بوده است، ولی آنها به خاطر هواداران به پرسپولیس آمدند.

وی در ادامه افزود: رقم دلاری که بیرانوند می‌گرفت برای هر بازیکنی آرزو بود، ولی جای تشکر دارد که به تیم ما آمد. اسامی دیگر هم هست که در حال پیگیری هستیم، ولی در ادوار پرسپولیس این اتفاق نیفتاده که تاکنون 60 الی 70 درصد از لیست موردنظر کادر فنی ما محقق شده است و در حال پیگیری عقد قرارداد با نفرات مابقی لیست هم هستیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره حمایتش از گل‌محمدی توضیح داد: یکی از دلایل این کار آن بود که هواداران به جز قهرمانی چیز دیگری را نمی‌خواهند. شاید خیلی از تیم‌های لیگ آرزوی‌شان نایب قهرمانی لیگ باشد، ولی هوادار پرسپولیس این‌ را نمی‌پسندد، چون این موضوع در ذهن هوادار جا افتاده است و فقط قهرمانی را می‌خواهد. ضمن اینکه مشکلات مدنظر قرار نگرفته است. اگر نتایج را هم نگاه کنید با وجود بازیکنان مصدوم و نقاط ضعف به مقام نایب قهرمانی رسیدیم و بهترین خط حمله و دومین خط دفاع هم برای ما بود. ما چند بازیکن مصدوم داشتیم و گل‌محمدی هم پنج شش بازی روی نیمکت نبود. ضمن اینکه اگر مقابل استقلال به نتیجه‌ای که حق‌مان بود می‌رسیدیم باز هم می‌توانستیم قهرمان شویم.

«آیا اینکه گفته می‌شود گل‌محمدی برای دو فصل قراردادی 40 میلیاردی با پرسپولیس دارد و همین موضوع باعث شد تا این باشگاه با او ادامه همکاری دهد؟»، درویش در واکنش به طرح این سؤال گفت: رقم قرارداد اینقدر نیست، شاید همین حدود باشد. شاید کمی کمتر از این مقدار باشد، ولی این موضوع ربطی به رقم قرارداد ندارد، چون گل‌محمدی خودش اعلام کرد حاضر است بدون اینکه مبلغی بگیرد از باشگاه جدا شود.

درویش راجع به جلسه‌اش با علی دایی و اینکه شایعاتی پیرامون بازگشت او به پرسپولیس مطرح شده بود، گفت: اصلاً! این موضوع کمی بد در جامعه جا افتاده است. هر کسی دوست دارد دوستی مانند دایی داشته باشد، ولی اصلاً علی دایی تمایلی ندارد به فوتبال برگردد. قبل از اینکه من به پرسپولیس هم بیایم تیم‌های زیادی به او پیشنهاد دادند، ولی او قصد بازگشت به فوتبال را ندارد. این بد است که روزی من با دایی، خوردبین یا پروین بنشینم و این شایعات مطرح شود. این بد است که هر رفاقتی را مذاکره معنی کنند.

وی در مورد بحث تقویت خط حمله پرسپولیس نیز توضیح داد: ما چند گزینه را در حال پیگیری هستیم. ما یکی دو گزینه خارجی و یکی دو گزینه ایرانی داریم. متأسفانه ضعف در خط حمله در فوتبال ایران وجود دارد. ما بازیکنان شاخصی داریم که در ایران نیستند، ولی در حال مذاکره با بازیکنان مدنظرمان هستیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره سرنوشت بازیکن برزیلی مدنظر این تیم و اینکه آیا دیاباته در لیست سرخپوشان است یا خیر، گفت: هنوز این مورد قابل مذاکره است؛ با یکی دو بازیکن دیگر هم در حال مذاکره هستیم. دیاباته در لیست ما نیست. دو سه بازیکن جوان هم مدنظر داریم تا اگر بتوانیم تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه داشته باشیم.

درویش در واکنش به سؤالی درباره مذاکره پرسپولیس با امید نورافکن نیز یادآور شد: ما بازیکنانی را می‌توانیم جذب کنیم که آزاد باشند. مبلغ فسخ این بازیکن بالاست. سپاهان هم تا حالا با ما مذاکره‌ای برای معاوضه نداشته است. مذاکره با بازیکنی که قرارداد دارد حرفه‌ای نیست. به همین دلیل مجبوریم بازیکنان جوان را جست‌وجو و بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. بحث نورافکن از روز اول باز نبوده است، چون گفتند این بازیکن قرارداد دارد.

«آیا امروز یا فردا با بازیکنی قرارداد بسته خواهد شد؟»، وی در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: مذکراتی انجام دادیم و 60، 70 درصد پیش رفتیم، ولی بهتر است وقتی نهایی شد اسمش را بگوییم. در لیست آقای گل‌محمدی یک مهاجم وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به سؤالی درباره اینکه در سال‌های گذشته اکثر بازیکنان پرسپولیس از یک کانال مشخص و از طریق برخی‌ واسطه‌ها جذب می‌شدند، گفت: من بابت تعارف نمی‌گویم؛ من این را متوجه نشدم که بازیکنی که با آن صحبت می‌کنم مدیر برنامه‌اش چه کسی است. من واقعاً این موضوع را متوجه نشدم. شایعه و این حرف‌ها همیشه است؛ مثل همان موضوع که گفته بودند با علی دایی جلسه داشتم. فکر می‌کنم بیشتر این موضوع هم جنبه شایعه داشته باشد. البته ممکن است اینطور هم شده باشد، ولی بعید می‌دانم این اتفاق براساس برنامه باشد.

درویش در رابطه با سرنوشت سید جلال حسینی نیز توضیح داد: دوست داریم شأن این بازیکن محفوظ باشد. او گفت هر جا بتواند مثمرثمر باشد در خدمت است. قرار است این هفته جلسه‌ای بگذاریم و به احتمال خیلی زیاد به کادر فنی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

وی راجع به ضعف پرسپولیس در پست دفاع چپ نیز عنوان کرد: ما ان‌شاءالله امیری را هم داریم که او هفته اول و دوم لیگ به شرایط ایده‌آل برمی‌گردد. او مصمم است و هر روز مراحل درمانی را طی می‌کند. ضمن اینکه اگر بناست در هر پست بازیکن شاخص بگیریم تکلیف بازیکنانی که داشتیم و تیم را قهرمان کردند چه می‌شود. جوان‌های مستعدی هم داریم که قطعاً گل‌محمدی به فکر این است که از این جوانان استفاده کند. گل‌محمدی در صحبتی که با من داشت گفت امسال در نظر دارند بیشتر از امیری در پست دفاع چپ استفاده کند و ضمن اینکه محمدمهدی احمدی هم بازیکن جوان و مستعدی است.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد وضعیت مصدومیت پورعلی‌گنجی نیز توضیح داد: این بازیکن چند ماه است که تمرین می‌کند و ضمن اینکه قبل از شروع لیگ نیز در ایفمارک تست گرفته خواهد شد. پورعلی‌گنجی چند ماه است در چمن هم تمرین می‌کند و به من گفته‌اند که می‌تواند دوباره به اوج برگردد.

درویش درباره اردوی پیش از فصل پرسپولیس نیز گفت: گل‌محمدی گفت فعلاً صبر کنیم تا ببینیم لیگ از چه زمانی شروع می‌شود و بعد برنامه‌ریزی کنیم. در مورد اردوهای داخلی یا خارجی هم بعد از مشخص شدن زمان لیگ تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با اشاره به جدایی داود فنایی و مظاهر رحیم‌پور از کادر فنی پرسپولیس تصریح کرد: من زنگ زدم و از این دوستان تشکر کردم به خاطر مدتی که در باشگاه پرسپولیس بودند. هر کسی یک روز می‌آید و می‌رود. هیچ چیز دائمی نیست و از زحمات این عزیزان تشکر می‌کنم.

مدیرعامل پرسپولیس راجع به درآمدهای این باشگاه از محل بورس و اینکه این پول در چه زمینه‌ای هزینه خواهد شد، خاطر نشان کرد: یک مقدار کم را اجازه داده بودند هزینه کنیم. فکر می‌کنم 30 میلیارد اجازه هزینه داشتم و مابقی را باید طی فرآیندی مجوزش را بگیریم. این پول بیشتر باید جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشد. شاید فقط یکسری از بدهی‌های گذشته را بتوانیم از این منبع پرداخت کنیم.

درویش در مورد انتخاب محمد پنجعلی و محسن خلیلی به‌عنوان مدیران آکادمی پرسپولیس توضیح داد: ما مجبوریم یک نفر را انتخاب کنیم. ما از پنجعلی خواهش کردیم به دلیل سابقه‌ای که دارد آکادمی و مدارس فوتبال را به ایشان بسپاریم و تیم‌های پایه را به محسن خلیلی دادیم. ما در سراسر کشور مدارس فوتبال به نام پرسپولیس داریم. هیچ‌کس تا الان نظارتی روی این تیم‌ها نداشته است. ما گفتیم به جهت اینکه پدر و مادرها به برند پرسپولیس اعتماد کردند روی آنها نظارتی باشد. کسی بهتر از یک پیشکسوت نیست و قرار شد کارگروهی تشکیل شود و تمرکزشان روی مدارس فوتبال کشور باشد. احیاناً استعدادهایی هم اگر دیدند به تیم‌های پایه معرفی کنند.

درویش در پاسخ به این پرسش که ‌«پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس چه زمانی باز خواهد شد؟»، گفت: به نکته خوبی اشاره کردید، تقریباً حضور من در پرسپولیس با بسته شدن پنجره و حساب‌های مالی باشگاه مواجه شد. ما پولی هم در حساب نداشتیم و بدهی‌های زیادی داشتیم.  خدا به ما کمک کرد. همین بدهی باشگاه بلژیکی بابت بدهی نادری را باید پرداخت می‌کردیم، که خدا کمک کرد و توانستیم از طریق اسپانسر بدهی‌ها را پرداخت و پنجره را باز کنیم. الان بازیکنان حدود 80 درصد از طلب‌شان را گرفتند و الان هم تلاش می‌کنیم تا بدهی استوکس را ظرف هفته‌های آینده پرداخت کنیم. اگر پنجره یک ماه پیش هم باز بود فرقی به حال ما نمی‌کرد. الان از بدهی شهر خودرو چند سال است که می‌گذرد و از زمانی که من آمدم حدود پنج میلیارد به آنها داده‌ایم و جا دارد که از آنها تشکر کنم. من باید بگویم که ما چه بدعهدی کردیم؟! در زمانی که شماره حساب آنها (باشگاه شهر خودرو) بسته بود، ما باید به کجا پول پرداخت می‌کردیم؟ خیلی نشست گذاشتیم تا راهی پیدا کنیم و به آنها پول بدهیم. آنها قبلاً گفتند که ما توافق‌نامه‌ای نداریم، ولی در بیانیه جدیدشان گفتند که دیگر هیچ توافق‌نامه‌ای نداریم. متأسفانه بعضی‌ها چون فرصت صحبت کم پیدا می‌کنند این مسائل باعث می‌شود فرصت صحبت پیدا کنند. اگر مخاطب آنها پرسپولیس نبود شاید اینگونه برخورد نمی‌کردند. ما هر وقت با مالک باشگاه شهر خودرو صحبت کردیم لطف داشتند. به هر حال شهر خودرو طلبکار است و حق دارد.

وی در واکنش به رأی کمیته انضباطی درباره حاشیه‌های بازی تراکتور – پرسپولیس تأکید کرد: در مسابقه‌ای که همه عالم متخصص و غیرمتخصص گواه دادند که به ما ظلم شده است، بازیکن‌مان، مربی‌مان و تدارکات‌مان سنگ و کتک خوردند. یک گروهی باید این موضوع را بررسی کند، چطور سنگ‌ها فقط در نقطه کرنر متمرکز بود؟! حتماً این سنگ‌ها از قبل تعبیه شده بود و هر وقت بازیکنان ما کرنر می‌زدند زیر رگبار سنگ‌ها بودند. ما مگر هوادار در تبریز داشتیم که ما را از یک بازی خانگی با تماشاگر محروم کردند؟! می‌گفتند عالیشاه توهین کرده است، این بازیکن صدتا سنگ خورد و یکی از سنگ‌ها را هم به تابلوهای تبلیغاتی پرتاب کرد. بازیکنان ما به خاطر چه عملی باید محروم شوند؟ اگر برای تابلو اینقدر ارزش قائل هستید پس چرا برای انسان‌ها ارزش قائل نیستید؟  اگر تماشاگران ما حضور داشتند و کوچکترین اعتراضی کردند این رأی درست بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: ما یک نامه‌ای به کمیته استیناف نوشتیم که طبق قانون وقتی یک مربی یا بازیکن  نصف حکمش اجرا می‌شود می‌تواند تخفیف بگیرد یا اینکه آن حکم تعلیق می‌شود، این اتفاق در دادگاه‌های قضایی هم رخ می‌دهد. برای محرومیت گل‌محمدی به کمیته استیناف نامه زدیم، کمیته استیناف به کمیته انضباطی نامه زد، بعد متوجه شدیم که پرونده گم شده است و در آخر به وزیر ورزش متوسل شدیم. این بد است که برای یک حق کوچک به وزیر بگوییم. یکی از اعضای کمیته حقوقی ما با کمیته استیناف صحبت کرد و به ما گفتند که به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد، در صورتی که دو روز قبل از تاریخ  رسیدگی مجدد، ما بازی داشتیم.

درویش در پاسخ به این سؤال که «هدف‌گذاری پرسپولیس برای  آینده چیست؟»، گفت: پرسپولیس همیشه برای قهرمانی برنامه‌ریزی می‌کند و چاره‌ای ندارد جز این کار ندارد، کما اینکه با یک نایب قهرمانی هواداران ما ناراحت بودند. قهرمانی ابزار مختلف می‌خواهد، یکی از آنها ابزار فیزیکی مثل زمین تمرین  است و در حال برنامه‌ریزی هستیم که  یک زمین دیگر هم غیر از ورزشگاه شهید کاظمی داشته باشیم. گاهی اوقات برخوردهایی مثل برخوردهای کمیته انضباطی و ناداوری‌ها یک مقدار ما را ناراحت می‌کند. گاهی به من ایراد می‌گیرند که مسائل درون خانوادگی را نباید به خارج ببرید. هوادار ما توقع دارد که به ورزشگاه بیاید و چرا باید محروم باشد. ما باید برای اینکه به حق‌مان برسیم گاهی اوقات کارهایی که خودمان هم قبول نداریم انجام دهیم. از سرپرست فدراسیون فوتبال تعجب می‌کنیم و گاهی مواقع این مسائل را به او هم می‌گوییم و او می‌گوید نمی‌دانم چه کار باید بکنیم. یقین داریم یک روزی می‌نشینیم و می‌گوییم که ای کاش فلان کار را می‌کردیم تا این همه آبروریزی صورت نمی‌گرفت. هزاران ساعت برنامه در دو سه ماه اخیر ساخته شده است که تیم ملی چه کار باید کند؟ سؤال من این است که این حرف‌ها و برنامه‌ کجا اثر کرد و آیا به درد تیم ملی خورد؟ من همیشه آرزو داشته‌ام در جایی که حضور دارم به تیم‌های پایه توجه شود و از استعدادهایش بهره ببرد. از این جهت تلاشم این است که در پرسپولیس فضایی را فراهم کنیم تا آکادمی باشگاه استعدادهای خوب را شناسایی کند و تیم‌های پایه ما هم آنها را جذب کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» حضور پیدا کرده بود، درباره فرایند ثبت قرارداد بازیکنان جدید و گرفتن عکس یادگاری خاطرنشان کرد: هر کسی یک مدلی برای کارش دارد. خیلی وقت‌ها دوستان از من گله هم می‌کنند که چرا در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا نمی‌کنم. انسان باید زمانی حضور داشته باشد که حرفی برای گفتن داشته باشد. ما باید یک عملکرد خوبی داشته باشیم و بعد بیاییم عکس بیاندازیم. سعی و تلاش‌مان این است که بستر خوبی فراهم کنیم تا من باشم یا نباشم یک روال خوب را طی کنیم و بعد از رفتن من هم، همه کارها با برنامه‌ریزی درست انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تمام مذاکرات و ثبت قراردادها هم در دفتر باشگاه انجام می‌شود؟، گفت: بله تقریباً تمام مذاکرات و ثبت قراردادها در دفتر باشگاه صورت می‌گیرد.

درویش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در فصل آینده لیگ قهرمانان، پرسپولیس مجوز حرفه‌ای را خواهد گرفت یا خیر، تصریح کرد:  تقریباً 80 درصد این کار را انجام دادیم و یک کارگروه حقوقی و بین‌المللی را مشخص کردیم که یک روز در میان پیگیر این کار هستند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره مالکیت ساختمان این باشگاه خاطر نشان کرد: ما پرونده‌ها را که بررسی کردیم، دیدیم این ساختمان در سال 84 برای باشگاه خریداری شده که 50 درصد پول را باشگاه داده است و 50 درصد هم فدراسیون فوتبال داده، ولی هنوز سند به نام باشگاه پرسپولیس زده نشده است. ما هم به فدراسیون نامه زدیم که از این طریق پیگیری شود.

وی درباره شرایط تیم ملی فوتبال در فاصله پنج ماه مانده به جام جهانی گفت: در این خصوص صحبت بسیار زیاد بوده است، اما من معتقدم که صحبت‌های ما باید تاثیرگذار باشد. من می‌گویم صحبت‌هایی که درباره تیم ملی انجام شده، کجا به درد تیم ملی خورده است؟ ‌ما نباید بی‌جهت توقع مردم را بالا ببریم. من بعید می‌دانم تیم ملی در جام جهانی امتیازی بگیرد. نباید مردم را به بیراهه بکشانیم. امیدوارم ایران هر 3 بازی‌اش را ببرد، آرزوی ما این است ولی باید واقعیت را هم ببینیم.

درویش که از وضعیت تیم ملی انتقاد می‌کرد با طرح این موضوع مواجه شد که با این صحبت‌ها فدراسیون فوتبال مانند سایر منتقدان از شما شاکی می‌شود، اظهار داشت: از ما شاکی شوند، اما کار را درست انجام بدهند. تا شهریور ماه فیفادی نداریم و تیمی هم نداریم با آن بازی کنیم.

وی با اشاره به بحث برگزاری بازی‌های دوستانه برای تیم ملی، گفت: امروز اگر می‌خواهیم در این کار موفق شویم، وزارت ورزش، وزارت خارجه و شورای امنیت ملی کارگروهی تشکیل دهند و شعاری عمل نکنند. آنها می‌توانند مجوزهای لازم را بگیرند و کار را پیش ببرند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که رابطه خوبی با علی پروین دارد درباره اینکه آیا در دوران مدیریت او جام‌های تیم پرسپولیس که در خانه پروین است از او پس گرفته می‌شود تا در باشگاه نگهداری شود، خاطرنشان کرد: باید از زحمات آقای پروین تشکر کنیم. باشگاه جایی را تعبیه می‌کند که جام‌ها به آنجا بیاید و آنجا که درست شد، آقای پروین گفته است جام‌ها را بر می‌گردانم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)