مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توضیحاتی را در مورد بسته بودن حساب باشگاه ارائه داد.

رضا درویش در مورد بسته بودن حساب پرسپولیس در پی شکایت مهدی رسول پناه مدیرعامل سابق باشگاه اظهار داشت: حساب بانک مرکزی باشگاه که مربوط به خزانه است توسط ایشان بسته شده و بستن این حساب به نوعی شاهکار است و معلوم است ایشان در این کار تبهر دارد. من پیش از آمدن به باشگاه در رسانه ها فکر می کردم ایشان را به خاطر توانایی مالی که دارد به باشگاه آوردند و با توجه به اینکه نه تخصص دارد نه اهل ورزش است با توجه به اینکه علاقه مند است و پرسپولیسی است آمده که هفت، هشت، ده میلیارد در باشگاه هزینه کند اما بعد که حساب بسته شد سوال کردیم ایشان چقدر هزینه کرده که این قدر طلبکار است و گفتند که نه ایشان پول را می خواهد که ممکن است حتی از پولی که داده بیشتر هم باشد و به این خاطر حساب را بسته است.

وی افزود: یک پرونده دیگر از سال ۹۴ وجود داشت که نماینده آل اشپورت ۲۰ هزار دلار جنس به پرسپولیس داده است. آن روز ۲۰ هزار دلار هزینه کرده که امروز می‌شود ۶۲۰ میلیون تومان اما او ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجراییه برای حساب ما گرفته و این حساب را توقیف کرده است. با چه اسنادی این مبلغ انقدر شده؟ شاید مسوولان آنوقت پیگیری نکردند. آدم‌ها حرفه‌ای هستند و این شکایت را از سایپا و نفت هم کردند. ظاهرا این شکایات یک حرفه برای آنها تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از بازیکنان تیم از ما طلبکار نیستند.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد ناراحتی لوکادیا در مورد پرداخت مطالباتش گفت: چنین چیزی نیست. دشمنانی داریم که نمی‌توانند موفقیت و یکدلی پرسپولیس را ببینند و مدام دنبال حاشیه هستند. برای مثال در دو ماه اخیر چند بار شنیدید که گفتند درویش فردا یا پس فردا می‌رود. چرا؟ چون مدام فکر می‌کنند در جنگ های رسانه‌ای می‌توانند آرامش تیم را بر هم بزنند. تیم تمریناتش را انجام می‌دهد.

درویش اضافه کرد: همین دیروز قسمتی از مطالبات سه خارجی ما هر چند کم پرداخت شد. همکاران ما زحمت می‌کشند و هیات مدیره همدلی داریم تا امروز موانعی در حد کوه برطرف شد.

رضا درویش با تاکید بر اینکه، این باشگاه درآمد بورسی خود را طبق آن چه که تعیین شده استفاده می‌کند، پرداخت هزینه‌ها از این درآمد را محدود به درصد تعیین شده توسط کمیته مصارف دانست.

او با بیان اینکه باشگاه پرسپولیس منابع درآمدی برای خود ایجاد کرده تا بدهی‌ها را از آن طریق پرداخت کند افزود: اگر همه را صرف بدهی کنیم، اصل سرمایه مردم از بین می رود. کمیته مصارف مقدار این موضوع را مشخص می کند. سعی می کنیم با منابعی می توانیم جذب کنیم هزینه های باشگاه را کاور کنیم. فکر می کنم تنها تیم لیگ برتر هستیم که بازیکنانش حداقل 30 درصد از قرارداد و پادش بردهای خود را دریافت کرده اند. این نکته را هم که می گویم جالب است و شاید طی 20-30 سال اخیر سابقه نداشته است؛ همه تیم های پایه 50 درصد قرارداد خود را گرفته اند و چند وقت پیش نیز پاداشی داشتیم که نسبت به سال های قبل نتایج خوبی گرفته بودند.

مدیرعامل پرسپولیس که میهمان شبکه خبر بود با اشاره به بدهی های سال‌های دور که روی هم انباشته و رقم‌های بزرگ را ایجاد کرده‌اند گفت: کار خیلی سختی داریم. خیلی از طلبکاران و کسانی که برای خود ایجاد طلب کرده اند فکر می کنند اینجا یک صندوق پول بی حسابی است. بدهی مالیاتی ما از سال 85 است که قریب به 300 میلیارد شده است.

وی در مورد مشکل زمین خاطرنشان کرد: ما مشکل زمین داشتیم و سرمربی تیم خیلی پیگیر زمین بود و خدا را شکر قرارداد زمین را امضا کردیم و زمینی که مورد نظر ایشان بود تهیه کردیم.

درویش در خصوص مذاکرات پرسپولیس برای جذب بازیکن در لیک برتر خاطرنشان کرد: این موضوع در حیطه اختیارات کادر فنی است و تا امروز بازیکنی به ما معرفی نکردند.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص پرونده‌های بین المللی تیمش هم گفت: مطابق اعلام AFC ما فقط پنج هزار یورو به کورتریک بلژیک بدهکاریم که امروز پرداخت کردیم.

وی در خصوص پرونده رادوشوویچ تاکید کرد: ۱۸ آبان دادگاه عالی ورزش است که قرار است با مدیر امور بین الملل باشگاه برویم از نزدیک با مسوولان دیدار کنیم. همچنین اسناد و مدارکی داریم که پرداختی‌های به رادو داشتیم که او آنها را کتمان کرده اما ما مدارکی داریم که باید آنها را ارائه کنیم و سپس منتظر رای باشیم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد وضعیت مالکیت ورزشگاه کاظمی تاکید کرد: طبق ملاقاتی که با شهردار تهران داشتیم قرار شد سند به نام ما شود و ایشان قول داد این اتفاق بیفتد. فردا دعوت شدم شورای شهر تا تکلیف سند مشخص شود. شهرداری هم این مالکیت را پذیرفت اما گفت قبلش باید در صحن شورا مطرح می‌شد و تصویب شود و به شهردار ابلاغ شود. شهرداری با این انتقال موافقت کرده و فقط باید روند اداری طی شود. حفظ و نگه داری ورزشگاه سالی ۱۰، ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر دست ما نبود شاید تا امروز آن ورزشگاه مخروبه‌ای بیش نبود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)