پرسپولیس نیوز : جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در حالی چند شب پیش برگزار شد که در این جلسه حمید استیلی یکی از اعضای هیات مدیره به شدت برابر علی دایی و برنامه‌هایش موضعگیری کرده است؛ تا جایی که استیلی برای مقابله با آنچه "خود محوری" سرمربی پرسپولیس عنوان کرده، کمیته فنی را به یکباره تشکیل داده است!

جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس دوشنبه هفته جاری برگزار و به یکباره اعلام شد که جعفر کاشانی، حسین عبدی، امیر عابدینی و بیژن ذوالفقارنسب به عنوان اعضای کمیته فنی انتخاب شده‌اند. انتخاب یکباره این افراد از یکطرف و اعلام بی‌اطلاعی بعضی از آنها از حضورشان در کمیته فنی از طرف دیگر باعث شد تا شائبه مشکوک بودن تشکیل کمیته فنی تقویت شود. بخصوص اینکه چینش اعضای این کمیته هم تا حدودی ناهمگون بوده و حتی از افرادی در آن استفاده شده که مخالف مدیریت علیرضا رحیمی در باشگاه پرسپولیس بوده‌اند.

با این حال یکی از روزنامه‌های ورزشی امروز سه‌شنبه گزارشی را از جزئیات جلسه هیات مدیره منتشر کرده که در آن، تمام معادلات مبهم روابط اعضای هیات مدیره با کادر فنی و همچنین دلایل تشکیل یکباره کمیته فنی، مشخص می‌شود. در این گزارش بدون نام بردن از اعضای هیات مدیره و با ارائه کدهایی، مکالمات چند ساعته آنها عنوان شده است. البته پی بردن به اسامی هیات مدیره کار دشواری نیست.
 

مدیرعامل: این برنامه و لیست سرمربی است. گفتم شماها هم ببینید تا سریع‌تر کارها را شروع کنیم. امسال سال سختی داریم.
(برنامه ابتدا به ‌دست یک عضو فوتبالی می‌رسد. کسی که قبلاً گفته بود دوست دارد کار فنی انجام دهد. به لیست بازیکنان فصل قبل که نگاه می‌کند اخم‌هایش به هم گره می‌خورد) آقا جون! من میگم اینجا باید اخلاق‌مداری باشه. تکلیف اخلاق ‌چی میشه؟ «ص» را گذاشته‌اند دوباره تو لیست که باز هم بیاد دعوا کنه و هی با آرنج بازیکن‌ها را بزنه؟ بازیکن قلیونی به چه درد مکتب ما می‌خوره؟ چرا باید پول خوشگذرونی این‌ها را باشگاه بده؟ همین الان یک پای جادوگر از او بهتره. مردم هم دوستش دارند. تیم مال مردمه و باید نظر مردم هم لحاظ بشه.

یک عضو فوتبالی دیگر: من همیشه گفته‌ام باز هم می‌گم. خرد ‌جمعی لازمه. من با این آقا قبلاً کار کرده‌ام. می‌شناسمش. خودمحوره اما مگه می‌شه؟ چرا باید همه اختیارات را یک نفر داشته باشه؟ اینجوری نمی‌شه آقا جون.

آقای «س» که رئیس هیأت‌ مدیره نیست: ما قبلاً با…..
. خان هم همین بحث‌ها را کرده‌ایم. من معتقدم نباید سرمربی تصمیم‌گیرنده همه امور باشه. قرار شده کمیته فنی بذاریم تا بتونه کارها را کنترل کنه.

مدیرعامل: من با کلیت کمیته فنی موافقم اما کمیته فنی که نمی‌تونه و نباید کار اجرایی کنه. میاد مشورت می‌ده و من هم موافقم. اگه سرمربی نتونه بازیکن‌هاشو خودش انتخاب کنه فردا اگه نتیجه نگرفت ماها قبول مسئولیت می‌کنیم؟

فوتبالی شماره دو: ببینید تیم پارسال نتیجه گرفته که گرفته. ما نباید همه چیز را فدای نتیجه کنیم. الان به کادر تیم نگاه کنید، چرا باید این همه پول را به این‌ها بدهیم؟

عضو فوتبالی شماره یک: من باز هم می‌گم اخلاق‌مداری اصل کار ماست. اگه این را قبول کنیم و سرلوحه کارهامون باشه همه چیز حله. اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کنه که کمیته فنی باید باشه. این همه پول باید بدیم به گلر 40 ساله. این به نظرتون منطقیه؟

رئیس هیأت مدیره: ببینید آدم جوون اشتباه می‌کنه. مثلاً خود شما (خطاب به عضو فوتبالی) مگه تو فلان بازی مهم دعوا نکردی؟ یا بحث قلیون را وارد بحث فنی نکنیم. ما اینجا هستیم تا بستر کارها را برای سرمربی آماده کنیم. قرار نیست ‌ساز مخالف بزنیم. (با خنده خطاب به عضو فوتبالی شماره یک) مگه خودت قلیون نمی‌کشی؟ بیایید بزرگتر فکر کنیم. چهار روز دیگه ماها می‌ریم باید حضورمون یک خروجی داشته باشه.

عضو فوتبالی شماره یک: حالا من یک بار هم دعوا کردم. بحث دعوا نیست، بحث قلیون هم نیست. من هم فوتبالیست نیستم که بکشم یا نکشم. من میگم هیأت ‌مدیره باید کارها را کنترل کنه. الان طرف لیست داده، برنامه اردو داده، لیست تمدیدی‌ها را داده ماها هم باید بگیم چشم؟ یعنی فقط ماشین امضا هستیم و عابربانک؟ اینکه نمی‌شه. درباره این لیست نباید یه جایی بحث و بررسی بشه؟ اگه قراره فقط تأیید کنیم نیازی به جلسه نبود.

مدیرعامل: مثل اینکه موضع‌ها از قبل مشخص بوده. الان بفرمایید ما باید چه‌کار کنیم؟

عضو فوتبالی شماره یک: کمیته فنی تشکیل می‌دهیم.

رئیس هیأت مدیره: آخه کمیته فنی فقط مشورت باید بده. اگه بخواهیم ماها هم برنامه را رد کنیم همین اول کار همه چیز به هم می‌ریزه.

عضو فوتبالی شماره یک: آدم‌هایی را می‌ذاریم که بتونند حرف بزنند. کسانی که مقابل سرمربی کم نیارن و اگه حرفشون خونده نشه برن تو بین مردم و روزنامه‌ها بگن که کمیته فنی کشکه. اجازه بدید مردم همه چیز را بدونند. حالا یک ‌سال هم قهرمان نشدیم مهم نیست. باید شالوده را درست کنیم. کمیته فنی باید سرمربی را انتخاب کنه تا ازش حرف‌شنوی داشته باشه. تیم محلات که نیست.

عضو فوتبالی شماره دو: من هم همین را می‌گم.
مدیرعامل: خب حالا کمیته فنی چه کسانی باشند؟
(سریع بر سر اسم‌ها به توافق می‌رسند و مشخص می‌شود قبلاً توافق‌ها انجام شده بود)

مدیرعامل: این هم کمیته فنی. برنامه سرمربی را چه‌کار کنم؟

عضو فوتبالی شماره یک: باهاش جلسه بذار. بهش بگو اولاً بودجه‌مون محدوده در ثانی نفرات را باید کمیته فنی تأیید کنه بعد هیأت ‌مدیره تأیید می‌کنه. اون وقت خودش می‌دونه و کمیته فنی. یا می‌مونه و تحت نظر اونها کار می‌کنه یا ناچاره خودش بره. پولش رو هم باید تخفیف بده. اگه نده بهش بگو ناچاریم رقم‌ها را اعلام کنیم اون وقت مردم می‌گن پولکی است.

رئیس هیأت مدیره: الان از این در بریم بیرون نمی‌پرسند جلسه‌تون ‌چی شد؟

عضو فوتبالی شماره یک: من باید جواب بدهم که می‌دونم ‌چی بگم. بلدم این خبرنگارها را سرگرم کنم. شما تو فوتبال نبودی نمیدونی. نگران نباش.

مدیرعامل: اجازه بدید امشب به یک جمع‌بندی برسیم. فردا می‌گن توطئه شده.

عضو فوتبالی شماره یک: کدوم توطئه؟ توطئه اون بود که از هفته اول تو کوچه‌مون هم اسم طرف را فریاد می‌زدند. اینهایی که پول آورده‌اند می‌خواهند شادی مردم را ببینند.

نکته عجیب صحبت‌ها به جایی بر می‌گردد که وی به علیرضا رحیمی حتی راه حل جدایی علی دایی از پرسپولیس را هم مطرح می‌کند: "باهاش (علی دایی) جلسه بذار. بهش بگو اولا بودجه‌مون محدوده، در ثانی نفرات را باید کمیته فنی تایید کنه، بعد هیات مدیره تایید می‌کنه. اون وقت خودش می‌دونه و کمیته فنی. یا می‌مونه و تحت نظر اونها کار می‌کنه یا ناچاره خودش بره".

در این جلسه البته بعضی از اعضا از جمله رئیس هیات مدیره در مقابل بعضی از خواسته‌های استیلی مقاومت‌هایی هم انجام می‌دهد ولی این مقاومت‌های خفیف هم بی فایده است. این در حالی است که علیرضا رحیمی پیش از این گفته بود با دایی "دست یا علی" داده و قطعا فصل آینده با او کار می‌کند.

دایی هم پیش از این جلسه لیست نفرات مورد نظرش را به مدیرعامل باشگاه داده بود ولی حالا با انتشار این گزارش که ماهیت و پشت پرده روابط اعضای هیات مدیره با کادر فنی را افشا می‌کند، باید منتظر حملات و موضعگیری‌های دایی بود؛ آن هم در زمانی که هنوز عمر فعالیت هیات مدیره جدید به 2 هفته نرسیده است و این چاقو از همین حالا شروع به بُریدن دسته خودش کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)