مرجع خبری پرسپولیس : سعیدلو:مخالفتی با مدیریت آشتیانی و کاشانی در استقلال و پرسپولیس نداریم
سعیدلو در بخش دیگری از صحبت های خود روسای فدراسیون ها را از مصاحبه های پی در پی با رسانه ها منع کرد
در حاشیه نشست امروز رییس سازمان تربیت بدنی با روزنامه نگاران،علی سعیدلو احتمال انتخاب حبیب کاشانی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس و ادامه فعالیت واعظ آشتیانی در استقلال را منتفی ندانست.
 او که درباره ضرورت حضور برخی از مدیران دو شغله در ورزش سخن می گفت تاکید کرد چنانچه مشکل دو شغله ها حل شود و اعضای هیات مدیره دو باشگاه رای به مدیرعاملی کاشانی و آشتیانی بدهند از نظر سازمان منعی برای ادامه فعالیت این دو نفر در باشگاه های استقلال و پرسپولیس وجود ندارد.
 روشن است که اعضای هیات مدیره دو باشگاه بر خلاف نظر سازمان عمل نخواهند کرد و اگر مشکل دو شغله ها حل شود و سازمان هم چراغ سبز نشان بدهد آشتیانی و کاشانی در استقلال و پرسپولیس ماندگار خواهند شد.چه آنکه بی تردید اعضای هیات مدیره دو باشگاهی که زیر نظر سازمان تربیت بدنی فعالیت می کنند به هیچ وجه رای به کنار رفتن قائم مقام سازمان و مشاور عالی رییس سازمان نخواهند داد.
سعیدلو در بخش دیگری از صحبت های خود روسای فدراسیون ها را از مصاحبه های پی در پی با رسانه ها منع کرد و گفت: هر رییس فدراسیونی که در طول سال بیش از یک بار با رسانه ها مصاحبه کند جریمه خواهد شد. او از فدراسیون کشتی به عنوان یک فدراسیون موفق نام برد که با کار شبانه روزی زمینه کسب افتخار را فراهم کرده است.
 
مشورت با رسانه‌ها مشورت با كل مردم ايران است
مي‌خواهيم ارتباط ما با رسانه ها دائمي باشد، ارتباطي دقيق، موشكافانه و با صداقت. امروز چيزي جز صداقت مطرح نبود. مشورت با شما رسانه‌ها مشورت با كل مردم ايران است و جمع كردن نظرات شما كار خوبي است. اين جلسات را در آينده به طور تخصصي‌تر برگزار خواهيم كرد و همانطور كه خود شما گفتيد حرف زدن يك چيز است و عمل كردن به آن چيز ديگر.

خبرنگاري كاري با عظمت و الهي است
مي‌خواهم به جايگاه شما خبرنگاران اشاره كنم كار خبر و خبرنگاري كاري با عظمت، الهي و انساني است. خبرنگاري هزاران پيچيدگي دارد و بدون رسالت و جهت نيست. استكبار بزرگترين ابزار سركوب مخالفانش با كار خبري است و آنچه مي‌خواهند با اين روش جا مي‌اندازند. آنها برش اين ابزار را درك كرده‌اند و شماها نيز كه در نظامي با ارزش و تعريف شده هستيد خبر را جهت‌دار و با واقعيت‌ها مطرح كنيد. نقاط ضعف و قدرت را به مردم بگوييد.

فوتبال را زشت و زيبا و هنرمندانه مي‌دانند
در كار ورزش بايد عدالت باشد و نگاه به اقشار مختلف وجود داشته باشد و توزيع جغرافيايي ورزش نيز رعايت شود. فوتبال را رشته‌اي زيبا و هنرمندانه مي‌بينم.به همين خاطر است كه همه دنيا آن را مي‌پذيرند. بايد ديد چه پيچيدگي‌ها و ظرايفي دارد كه همه را به طرف خود مي‌كشد.

چهار اولويت اصلي داريم
بحث اساسي در دولت نهم و دهم بر چهار محور و مبنا بوده است و اولويت‌ها و آرمان‌هاي ما را اين چهار اولويت مشخص مي‌‌كند. اولين آن عدالت است. اينكه در نقدها عدالت رعايت شود و امكانات و اعتبارات توزيع عادلانه‌اي داشته باشند. به ورزش بانوان نگاه ويژه‌اي داريم حتي در احوال پرسي‌ها نيز بايد عدالت را رعايت كنيم.
محور دوم، محور مهرورزانه است، اصل كار بر مهرورزي است و اين مساله بايد بين آحاد ملت و تمامي انسان‌ها نهادينه شود. آيا هدف اصلي ورزش چيزي جز صلح و دوستي است؟ قهرماني‌ها مكمل اين مساله هستند و نبايد اين مسائل را فقط در مسائل سياسي اعلام كنيم.
محور صلح و دوستي و نگاه مهرورزانه را بايد با همه آحاد ملت در ميان گذاشت اما اگر يك رئيس فدراسيوني را تغيير داديم اين معنايش دشمني نيست بلكه براي آنكه فدراسيون دچار بحران بيشتر نشود و رئيس فدراسيون دچار افت شخصيت نشود چنين كاري انجام داده‌ايم.
سومين محور، خدمت‌گذاري است. هم ما مديران و هم شما رسانه‌ها بايد بنا را بر خدمت‌گذاري بگذاريد همه ما وقت مي‌گذاريم تا به مردم خدمت كنيم.
محور چهارم محور پيشرفت و تعالي در همه ابعاد است. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند اين دهه بايد دهه پيشرفت و عدالت باشد.

مرخصي يك روزه مدير يعني آنكه 70 ميليون را به مرخصي بفرستيم
مديريت يعني آنكه از منابع محدود و از زمان محدود و در برابر تهديدهايي كه محدود نيست به اهداف تعيين شده برسيم. در ورزش ثانيه‌ها مهم هستند؛ بنابراين اگر يك روز مديري به مرخصي برود مثل آن است كه 70 ميليون نفر را به مرخصي فرستاده باشيم. همانطور كه اگر يك روز شما خبرنگاران خبر را تعطيل كنيد و خبري منتشر نشود مردم راضي نيستند. البته خبري كه به مردم فرهنگ و جهت و اميد مي‌دهد. خبر بد و خبر غير واقع مي تواند زندگي يك نوجوان را هم به هم بريزد.

با سران فدراسيون‌ها جلسات شبانه داريم
تقريبا هر شب مسئولان فدراسيون‌ها را دعوت مي‌كنيم و با آنها جلسات مختلفي داريم. در جلسات مسائل آنها را بررسي مي‌كنيم و اهداف آنها را در بازي‌هاي آسيايي و المپيك در نظر مي‌گيريم اما اين گونه نيست كه اگر بخواهيم در فدراسيوني تغيير ايجاد كنيم بخواهيم بر اساس رفاقت و فاميل بازي اين كار را كنيم بلكه جمع در اين مورد تصميم مي‌گيرد و حرف‌هايي را كه فدراسيون‌ها مي‌زنند با علم و دانش و عقل مي‌سنجيم. اينگونه نيست كه اگر رئيس فدراسيوني بگويد يك ميليارد را به من بدهيد تيم را به جام جهاني مي‌برم و ما اين كار را انجام دهيم.
حدود 23 فدراسيون بي‌سرپرست هستند كه بايد به آنها سامان دهيم. بحث فدراسيون تكواندو را از روز گذشته آغاز كرديم.

مدير با سابقه 28 ساله در ورزش داشتيم
تغيير هم در دولت نهم و هم در دولت دهم است. تغيير چيز بدي نيست. شخصي در ورزش داشته‌ايم كه 28 سال مدير بوده و اگر دو سال ديگر باقي مي‌ماند بازنشسته مي‌شد. يك مدير چه چيزي مي‌خواسته بعد از 28 سال به مجموعه‌اش اضافه كند؟
اگر به اين نقطه برسيم كه شخصي نمي‌خواهد يك فدراسيون را اداره كند آن را تغيير مي‌دهيم و اگر انتخاب غلطي صورت گرفته باشد شجاعت داريم كه بگوييم اين كار غلط بوده است، هيچ كس در حاشيه امنيت نيست حتي خود من و قرار نيست چون رئيس جمهور حكمي را امضا كرده است من چهار سال حتما در سازمان تربيت بدني بمانم. اگر نتوانم تدبير كنم و ارتباط برقرار كنم و سرعت شيب مناسب را براي پيشرفت نداشته باشم ممكن است عوض شوم و فرد ديگري جايم را بگيرم نمي‌خواهيم افراد بيكار شوند؛ اما شايد از آنها در جاي ديگر كه موفق‌تر هستند استفاده كنيم.

بودجه ورزش را در سال آينده پنج برابر مي‌كنيم
يكي از مسائلي كه در ورزش مهم است مسائل مالي است. مصوب شد يك درصد از درآمد نيروهاي مسلح به ورزش اختصاص داده شود البته قرار نيست اين پول را به سازمان تربيت بدني بدهند اما همينكه نيروهاي مسلح يك ورزشگاه بسازند و جوانان جامعه در آن ورزش كنند اين يعني كمك به ورزش. بودجه سال آينده ورزش را 5 برابر مي‌كنيم البته اگر در اجرا زيرك باشيم و كامل اجرا كنيم.

توسعه زيرساخت‌هاي ورزش استراتژي دولت نهم نبود
بحث زيرساخت‌هاي ورزش كه علي ‌آبادي آنها را انجام داد استراتژي دولت نبود، اين مساله غلط است كه يك نفر بگويد كه من مي‌خواهم فقط بسازم. ورزش موجود بي‌جاني نيست ورزش مثل انسان، معنويت، ارتباط، علم و هوشياري و ابزار لازم دارد و اگر كسي ناموفق جلوه مي‌كند شايد به اين خاطر است كه عدالت را رعايت نكرده است.
يك ماشين داراي چهار چرخ است و اگر فقط به يك چرخ آن رسيدگي شود پيشرفت متعادل نبوده است. توسعه زيرساخت‌ها يعني به تهران و نهبندان يكطور نگاه شود. يكي از برنامه‌هاي دولت اين بود كه سرانه سازمان تربيت بدني اضافه شود.
در مورد همين طرح‌هاي تكميلي كه مصوب نيز شده است هزار و 500 ميليارد پول نياز دارد تا اين طرح‌ها تكميل شود؛ بنابراين مي‌بينيد كه چقدر كار روي زمين مانده و در چهار سال آينده نيز كارهاي زيرساختي را ادامه خواهيم داد. ما بايد در رشته‌هايي كه ظرفيت داريم در سطح جهان نمود پيدا كنيم هيچ چيزي از دنيا كمتر نداريم.

رسانه‌ها به حاشيه نروند
حرف‌هاي ما را خوب منعكس كنيد و به حاشيه نرويد چون در اينصورت ما سوء استفاده مي‌كنيم و نقاط ضعف خود را مي‌پوشانيم. تعامل بايد كامل، مستمر، شفاف و نقد بايد صريح و صحيح باشد. ضعف هست اما اگر ندانيم كه ضعيف هستيم ممكن است حرفي بزنيم كه جامعه ملتهب شود. بهتر است از ورزش بگوييد و از ورزش بنويسيد 95 درصد در مورد ورزش بنويسيد و 5 درصد در مورد مديريت بگوييد.

از روساي فدراسيون‌ها و مديران ورزشي عكس و مصاحبه كمتر منتشر كنيد
يك چيزي كه در روزنامه‌ها و صدا و سيما باب شده است اينكه از مديران ورزشي و روساي فدراسيون‌ها زياد مصاحبه منتشر مي‌شود. برخي براي شهرت به عرصه ورزش مي‌آيند اما اگر عكس آنها چاپ نشود ديگر به سمت ورزش نمي‌آيند و از آن جدا مي‌شوند.
چرا بايد مناظره واعظ آشتياني و مدير فلان ورزشي در يك برنامه تلويزيوني مطرح شود؟ بهتر است اين مسائل خارج از رسانه‌ها اصلاح شود.
بهتر است تلويزيون مثلا به NBA بپردازد و به قهرمانان و ورزشكاران ايراني بها داده شود و از مديران ورزشي سالي يكبار مصاحبه شود. از خود من اين مساله را شروع كنيد. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)