مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در واکنش به اظهارات رئیس کمیته انضباطی گفت: قانون فرصتی را برای محرومیت بازیکن قائل نیست.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ هوشنگ نصیرزاده در مورد صحبت های حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در مورد محرومیت قاسم دهنوی بازیکن مس کرمان اظهار داشت:

اگر چه باشگاه مس معتقد است محرومیت دهنوی را دریافت نکرده و نماینده فدراسیون هم در حضور خوردبین و استیلی با سازمان لیگ تماس گرفته و آنها نیز از محرومیت دهنوی بی اطلاع بوده اند اما رئیس کمیته انضباطی در مصاحبه های خود طوری صحبت کرده که انگار تیم مس از این محرومیت مطلع بوده است.

 

وی افزود: این تناقض بین کمیته انضباطی و سازمان لیگ به نفع مسابقات لیگ برتر نیست. حسن زاده به خوبی گفته که از نظر فنی تیم ها باید برای آمادگی خود از بازیکنان محروم مطلع باشند اما در تبصره ماده ۲۸ گفته شده که ۷۲ ساعت پیش از زمان مسابقه محرومیت حساب شود. قانونگذار این فرصت و محدوده زمانی را برای کمیته انضباطی قائل است نه برای تیم ها و بازیکنان، چون بند ۳ ماده ۲۸ می گوید تیم ها به محض دریافت حکم باید آن را اجرا کنند.

نصیرزاده تصریح کرد:  علاوه بر این چند نکته در این زمینه ضروری است. اولا طبق ماده ۱۰۳ آئین نامه انضباطی فیفا ابلاغ از طریق فضای مجازی ممنوع است و نمی توان با قرار دادن خبر روی سایت افراد را دعوت و یا محروم کرد. از طرف دیگر ماده ۳۵ انضباطی فیفا می گوید ابلاغ مجازات های اخراج و تعلیق از مسابقه دارای تاثیر فوری است.

وی افزود: حتی در صورتی که نامه “تنسیذ” دیر به دست باشگاه برسد باز هم باید این مجازات اعمال شود. از طرف دیگر ماده ۱۰۶ فیفا می گوید محرومیت به محض ابلاغ جاری می شود. تصور ما این است که نظر حسن زاده در رابطه با فرصت ۷۲ ساعت به خوبی منعکس نشده چون ایشان هم می داند که در عرف بین المللی فوتبال طبق بند ۳ ماده ۲۸ آئین نامه ایران و مواد ۳۵ و ۱۰۶ فیفا تیمی که ابلاغ محرومیت دریافت می کند باید بلافاصله آن را اجرا کند و به هیچ وجه زمانی برای به تعویق انداختن مجازات بازیکن متخلف تیم دارنده فرد محروم وجود ندارد.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: اگر چنانچه در انتقال محرومیت این بازیکن اشتباهی صورت گرفته باید در رابطه با این اشتباه ماده ۳۸ آئین نامه انضباطی خودمان را لحاظ قرار دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)