پرسپولیس نیوز : نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دفاع از خود در رابطه با کمک حمیدرضا سیاسی به دو باشگاه استقلال و راه‌آهن پرداخت.

امیررضا خادم که به همراه عبدالله پورحسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی میهمان برنامه نود بود، در رابطه با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: این موضوع به اجرای قانون برمی‌گشت. با وجود معضلاتی که وجود داشت وزارت ورزش و جوانان همه توان خود برای اجرای آن کار گذاشت.

وی تصریح کرد: بحص اصلی عدم شفافیت مالی دو باشگاه در سالیان دراز بود اما در 10 ماه گذشته این کار ساماندهی شد. برخی موارد هم از دست هیئت مدیره خارج و به مراجع قضایی ارتباط داشت. مواردی دیگر بحث اموالی بود که با نام باشگاه مشخص شده ولی دست افراد دیگری بود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه داد: در 5 سال اخیر، بحث واگذاری تا مرحله‌ای پیش رفت ولی در چند ماه اخیر امکان قرار گرفتن برند این دو باشگاه در مزایده فراهم شد.

خادم در مورد اینکه بیشتر افراد در هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتصب به وی هستند، گفت: تا الان که صحبت می‌کنم در استقلال 15 و در پرسپولیس 20 میلیارد تومان پول ترزیق شده که توسط شخص من صورت گرفت. این موضوع کارشناسی شده و شاید حضور افراد دیگر باعث ایجاد سو‌ء‌استفاده‌هایی می‌شد. برای نخستین بار است که چنین اتفاقی در این دو باشگاه می‌افتد، چرا که در سال‌های گذشته تنها 5،6 میلیارد از اسپانسر به این دو باشگاه داده می‌شد که همه پول نیز به خزانه‌داری وزارت ورزش نمی‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ما ورود کردیم، دو باشگاه اسپانسر نداشتند و باشگاهی چون پرسپولیس با اعتصاب روبرو بود. زمانی که قرارداد اسپانسر پرسپولیس بسته شد، 3 هفته طول کشید تا اسپانسر استقلال نیز قرارداد امضا کند. در این سه هفته در تلاش بودم با اسپانسرهایی که حتی رقم 50 میلیارد تومان پیشنهاد داده بودند به توافق برسم اما هر کدام در دادن تعهد به مشکل خوردند و شرط گذاشته بودند که نفراتی از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل برعهده آنها باشد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس افزود: باتوجه به اینکه با هیچ اسپانسری به توافق نرسیدیم، حمیدرضا سیاسی گروهی را معرفی کرد که نماینده آن شخصی به نام سبک‌دست بود. این شرکت از طرف سیاسی معرفی شد ولی کارش مستقل بود. حتی پس از آن سبک دست به ما مراجعه و اعلام کرد سیاسی آنها را معرفی کرده ولی شرکت مستقلی هستند.

خادم اضافه کرد: در مورد کمک به باشگاه راه‌آهن این گونه بود که با توجه به قراردادهایی که با اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس بسته شده بود، راه‌آهنی به ما مراجعه و درخواست اسپانسر کردند که سیاسی در این امر نیز کمک کرد.

وی در مورد اینکه جانعلی مدیرروابط عمومی از طرف او معرفی شده است، گفت: بله، من معرف این شخص بودم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در خصوص اینکه کمک سیاسی به 3 باشگاه غیرقانونی بوده است، عنوان کرد: به لحاظ قانونی یک فرد یا شرکت نمی‌تواند همزمان اسپانسر سه باشگاه باشد ولی می‌تواند به تیم‌های مختلف کمک کند. در گذشته نیز این اتفاق افتاده و برای اینکه حاشیه‌ای ایجاد نشود، نامی از آنها نمی‌برم. ضمن اینکه این مسئله را در نظر بگیرید که اگر به تیم‌ها کمک نشود، چگونه می‌توانند به حیات خود ادامه دهند؟

خادم در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می‌پذیرد که از انتخاب‌های خود در باشگاه پرسپولیس پشیمان است، گفت: آمادگی داشتم که در این موارد پاسخگو باشم ولی در یک کلام قبول دارم که عملکرد در پرسپولیس مورد قبول مردم نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)