پرسپولیس نیوز : آنتونی گولچ مدافع دورگه کروات – استرالیایی سال گذشته به عضویت پرسپولیس در آمد و قرار بود جای خالی بازیکنانی مثل اومانیا و ماریچ را پر کند.

از همان ابتدای ورود به ایران نمایش و کری خوانی متعدد این بازیکن برای تیم رقیب نشان می داد وی بدون پشتوانه راهی ایران نشده و مشاوران خوبی دارد که راه و چاه را به او نشان می دهند.

 

گولچ هیچ وقت به بازی گرفته نشد و در نهایت بدون توافق و اطلاع از ایران رفت و از پرسپولیس شکایت کرد و اگر دادگاه cas هم مانند فیفا به نفع او رای دهد مبلغی نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون تومان از پرسپولیس دریافت می کند و جریمه دادرسی هم به آن اضافه می شود.

 

در همان مقطع گفته شد هدایتی پول انتقال این بازیکن را پرداخت کرده و زمینه ورود او به ایران را فراهم کرده اما شکایت این بازیکن نشان داد حقوق وی پرداخت نشده است و به همین بهانه توانسته ایران را ترک کند و قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند.

 

در واقع گولچ از بندی در قوانین فیفا استفاده کرده که بر مبنای آن در صورتی که یک ماه از موعد پرداخت حقوق بازیکن بگذرد وی می تواند قراردادش را فسخ کند و با شکایت به فیفا مبلغ قراردادش را دریافت کند. قانونی که خیلی ها در ایران از آن خبر ندارند و تصور می کنند بازیکنان خارجی هم مانند بازیکنان ایرانی باید مدت ها منتظر پرداخت مطالبات خود باشند.

 

گولچ دقیقا در تاریخ ۲ تیر ۱۳۹۵ با پرسپولیس قرارداد امضا کرد و در اسناد پرداختی شرکت استیل  آذین به پرسپولیس هم واریز مبلغ ۲۰۰ هزار یورو در تاریخ ۲ تیر ذکر شده که به احتمال فراوان مربوط به همین انتقال بوده است و سوالی که پیش می آید این است که مبلغ مذکور وصول شده یا نه و اگر وصول شده به گولچ پرداخت شده یا نه و اگر پرداخت نشده برنامه ای که برای صرف آن در نظر گرفته شده چه بوده و در شرایطی که این بازیکن با یک ماه تعویق پرداخت حقوقش می توانست قراردادش را یک طرفه فسخ کند چرا حقوق او پرداخت نشده است.

محکومیت در پرونده های بین المللی علاوه بر اینکه بار مالی برای باشگاه دارد  با قانون من درآوردی جدید فدراسیون مشکل دیگری هم برای باشگاه ایجاد می کند و اینکه هر تعداد پرونده بلاتکلیف به پرونده های باشگاه اضافه شود مانعی در ثبت قرارداد بازیکنان خارجی جدید هم برای این تیم ایجاد می کند و عملا یکی از راه های تقویت تیم را مسدود می کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)