بازیکن سابق پرسپولیس گفت: پرسپولیس با توجه به نیاز یحیی گل‌محمدی یارگیری کرده و با وجود جدا شدن بازیکنانی مانند ترابی به مشکل نخواهد خورد.

قاسم دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات تا به اینجای کار اظهار کرد: با توجه به شناختی که از یحیی گل‌محمدی دارم، معمولا مهره‌ها را بر اساس نیازش انتخاب و جذب می‌کند. گل‌محمدی بازیکنانی جذب کرده که در لیگ قهرمانان آسیا و فصل آتی لیگ برتر به کار و برنامه‌اش بیایند. بازیکنانی که پرسپولیس جذب کرده با توجه به نوع ترکیب و سبک یحیی گل‌محمدی کارایی دارند. گل‌محمدی دنبال ستاره نامی نیست، بلکه دنبال بازیکنی است که تیم را تبدیل به ستاره کند.

وی با اشاره با جدایی بازیکنانی نظیر مهدی ترابی، علیپور و … خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم پرسپولیس با وجود هواداران و کادرفنی خوبی که دارد، با وجود رفتن این بازیکنان هم دچار مشکل شود. پرسپولیس به لحاظ تاکتیکی شرایطی دارد که هر بازیکنی به تیم اضافه شود، به مشکل نخواهد خورد. زمانی که پرسپولیس در رتبه‌های ششم و هفتم جدول بود، فارغ از نیاز به جذب بازیکن در پستی خاص، به دنبال خرید تک ستاره‌ها بود، اما در حال حاضر پرسپولیس حاشیه امنیتی خوبی ساخته که اگر هر بازیکنی هم از این تیم جدا شود، به مشکل نخواهد خورد. در این چهار ساله با وجود خروج برخی بازیکنان نامی دیدیم که پرسپولیس باز هم قهرمان شد.

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: شاید در ابتدا مشکلاتی ایجاد شود، اما به مرور زمان یحیی گل محمدی به ترکیب مطلوبش می‌رسد. در سال نخست حضور برانکو، پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی کسب نکرد و در پایان به خاطر نتایج نه چندان مطلوب در ابتدای فصل و به خاطر تفاضل گل کمتر نائب قهرمان شد.

دهنوی با اشاره به رفتار یحیی گل‌محمدی پس از شکست در دربی یادآور شد: دو سال با گل‌محمدی کار کرده‌ام و او را به خوبی می‌شناسم. گل‌محمدی انسان متشخصی است و بعید می‌دانم که تا کنون به کسی بی‌احترامی کرده باشد. او خیلی سخت ناراحت و عصبانی می‌شود. تا کنون چنین مصاحبه‌ای از او ندیده‌ بودم و سابقه نداشته که گل‌محمدی چنین رفتاری داشته باشد. در این فوتبال انگ‌های زیادی به تیم‌ها زده می‌شود. شاید گل‌محمدی هم از این شرایط ناراحت بوده و می‌خواسته که خود را خالی کند، اما این رفتار از او بعید بود.

وی ادامه داد: مدیرعاملان تیم‌ها در این شرایط نقش زیادی دارند. حرف‌های علیرضا بیرانوند به رسول‌پناه گواه این موضوع است. مدیران پرسپولیس می‌توانستند دو تیم برای یحیی فراهم کنند که نیمکت خوبی هم داشته باشد. در حال حاضر قهرمانی پرسپولیس در لیگ تکراری شده و هواداران به قهرمانی در لیگ راضی نمی‌شوند و می‌خواهند که تیم‌شان در آسیا نتیجه بگیرد.

دهنوی در خصوص شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: تیم‌های حاشیه خلیج فارس مثل همیشه هزینه هنگفتی می‌کنند و بازیکنانی میلیاردی به خدمت می‌گیرند، اما در ایران شرایط اقتصادی خراب است و اگر قرارداد بازیکنی ۶ میلیارد باشد، همه متعجب می‌شوند. باید بپذیریم که هرچقدر هزینه کنیم، همان‌قدر هم نتیجه می‌گیریم. در ایران گرچه بعضا هزینه زیادی صورت می‌گیرد، اما چون آدم‌ها سر جای خود قرار ندارند، متاسفانه تماما اسراف می‌شود و بیشترین سود را هم دلال‌ها می‌برند.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت پرسپولیس اضافه کرد: مدیران قبلی پرسپولیس نواقصی داشتند، اما به واسطه موفقیت‌ها این ضعف‌ها به چشم نمی‌آمد. در خصوص رسول‌پناه هم البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا وضعیت فرقی خواهدکرد یا نه؟

بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: اگر نواقصی در قرارداد بازیکنان وجود دارد، باید ببینید در جلسات‌ با مدیران باشگاه چه گذشته است. من از سال ۹۴ از پرسپولیس طلب دارم، اما دستم به جایی بند نیست. استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و مدیران‌شان به هر که بخواهند پول می‌دهند، در این جا هیچ چیزی مشخص نیست و اگر مدیرعامل یک تیم برود، بازیکن دستش به هیچ جا بند نیست.

دهنوی در خصوص قانون ممنوعیت استفاده از بازیکنان خارجی افزود: با این قانون بازیکنان ایرانی قیمت خود را افزایش می‌دهند. یک زمانی سقف قرارداد برای بازیکنان مشخص کردند که در هیچ جا رعایت نمی‌شد. این بزرگترین معضل لیگ ایران است. در حال حاضر بازیکنانی که بی کیفیت هستند قیمت‌شان ده برابر شده و برخی کلاس‌های بیخود و بی‌جایی می‌گذارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)