پرسپولیس نیوز : باشگاه پرسپولیس روزهای پر اضطراب و پر استرسي را پشت سر میگذارد و در حال حاضر هواداران تیم فوتبال پرسپولیس دغدغه های زیادی دارند.

پرسپولیس با حضور علی دایی و تلاش های محمد رویانیان برای جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی جدید تیم با آرامش کارش را دنبال می کرد اما اتفاقات اخیر هیات مدیره باشگاه ، دغدغه های زیادی را برای هواداران این تیم بزرگ به وجود آورده است. بحث کنار گذاشتن رویانیان از مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس اتفاقات و واکنشهای زیادی را به همراه داشت اما آنچه که مسلم است، اینکه آرامش سرخپوشان پایتخت درحال حاضر به هم ریخته است.

پرسپولیس یک بار دیگر به کانون حاشیه تبدیل شده و انگار قرار نیست این تیم بزرگ و مردمی بدون تنش و حاشیه کارش را دنبال کند. فصل گذشته سرخپوشان تهرانی از حواشی ریز ودرشتی که اطراف تیم بود، لطمه خوردند و با تمام هزینه ای که برای این مجموعه شد و ستاره هایی که در اختیار داشتند، نتوانستند نتیجه بگیرند و ناکام بزرگ لیگ برتر ایران لقب گرفتند.

در جام حذفی هم پرسپولیس در آخرین گام کم آورد و مقابل سپاهان در فینال و در ورزشگاه آزادی شکست خورد تا ناکامی های این مجموعه بزرگ کامل شود. در چنین فضایی هواداران پرسپولیس امیدوار بودند تا با حمایت هیات مدیره، تدبیر مدیر عامل و درایت علی دایی سرخپوشان تهرانی فصل موفقی را پشت سر بگذارند و بتوانند با آرامش لازم به کارشان ادامه بدهند اما قبل از شروع لیگ، پرسپولیس یک بار دیگر آبستن حوادث شد، حوادثی که به نظر می رسد روزهای بسیار سختی را برای این مجموعه بزرگ و پرطرفدار رقم بزند.

کنار گذاشتن رویانیان از مدیر عاملی پرسپولیس باعث شد تا هواداران پرسپولیس عصبانی شوند و شاهد اعتراض آنها در فضای مجازی به شدت گسترده ای بودید اما ماجرا به همین جا ختم نشد چرا صبح روز سه شنبه برخی از هواداران تیم سرخپوش پایتخت جلوی در باشگاه حاضر شدند و به تصمیم وزارت ورزش اعتراض کردند که چرا مدیر عامل محبوب آنها را کنار گذاشته است. این عده خیابان سئول را طی کردند و برای دقایقی مقابل وزارت ورزش دور هم جمع شدند تا برخورداری به عنوان رئیس حراست وزارت ورزش وارد معرکه شود و پس از صحبت با فریدونی رئیس کانون هوادران باشگاه پرسپولیس آنها را مجاب به ترک محل کند اما هواداران پرسپولیس کوتاه نیامدند و دوباره مقابل باشگاه تجمع کردند تا اعتراض خود به تصمیم وزارت ورزش را یک بار دیگر اعلام کنند.

نکته جالب این بود که هواداران پرسپولیس شاخه های گل قرمز در دست داشتند و با شاخه گل اعتراض خود را اعلام می کردند تا ثابت کنند با کسی دعوا ندارند اما دنبال ثبات در مجموعه خود هستند.

 

http://perspolisnews.com/new/wp-content/uploads/92/havashi/tajamo-havadaran/www.perspolisnews.com_images_92_havashi_tajamo-havadaran_15.jpg

هواداران پرسپولیس در این تجمع حرفهای جالبی می زدند اما جالب ترین حرف آنها مربوط به ثبات مدیریت در پرسپولیس بود.

واقعیت این است که نه تنها پرسپولیس بلکه اکثر باشگاههای ایرانی در چند دهه اخیر از عدم ثبات مدیریت لطمه خورده اند و امروز که سرخپوشان تهرانی به آرامش نسبی رسیده اند، چرا باید این مجموعه ثبات مدیریتی نداشته باشد و با استرس و اضطراب فراوان کارش را دنبال کند؟

اگر چه رویانیان به عنوان یک مدیر غیرفوتبالی وارد مجموعه پرسپولیس شد اما در این مدت با توجه به اشتباهاتی که داشت، عملکرد خوبی هم از خود به جای گذاشته و توانسته گام های مثبتی در جهت رسیدن پرسپولیس به یک باشگاه غیر حرفه ای بردارد اما امروز که رویانیان با فوتبال آشنا شده و فضای این رشته را شناخته، با یک تصمیم جدید از سوی مدیران وزارت ورزشی مواجه می شود تا اصل اول در مدیریت ورزش زیر سؤال برود. اصل اول در باشگاهداری ثبات مدیریت است تا یک مدیر بتواند برنامه هایش را پیاده کند و منتظر نتیجه بماند اما امروز که نتیجه گیری و به بار نشستن زحمات رویانیان است، وزارت ورزش در یک تصمیم عجیب و دور از ذهن، تمام معادلات پرسپولیس را به هم می ریزد تا استرس و اضطراب زیادی را به این مجموعه وارد کند.

امروز بحث بر سر مدیرعاملی محمد جعفر کامبوزیا در پرسپولیس است، یک مدیرعامل غیر فوتبالی دیگر در رأس باشگاهی بزرگ و پر طرفدار که مشکلات بسیار زیادی دارد. کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج بوده و خودش مدعی شده که از 90درصد مدیران دیگر حاضر در فوتبال ما فوتبال را می فهمد، این ادعا را وقتی در کنار عملکرد او در شطرنج می گذاریم، متوجه می شویم که کامبوزیا اگر بیل زن بود، باغچه خودش را بیل می زند تا شطرنج ایران شاهد تحول شود و رشد و پیشرفت مطلوبی داشته باشد. اما کسی که در فدراسیون جمع و جور شطرنج مشکل داشت، چگونه می خواهد در پرسپولیس پر هیاهو و پر مشکل نتیجه بگیرد؟

پرسپولیس روزهای سختی را پیش رو دارد و تعداد زیادی از پیشکسوتان باشگاه هم از محمد رویانیان حمایت کرده اند، حالا و با توجه به اقدام پیشکسوتان و حمایت آنها از رویانیان ممکن است وزارت ورزش بیشتر عقب نشینی و کوتاه تر بیاید و رویانیان همچنان به کارش در پرسپولیس ادامه دهد؟ باید کمی منتظر ماند و اتفاقات جدید را دید.

پرسپولیس در این شرایط نیازمند آرامش است تا علی دایی بتواند با تمرکز بالا تیمش را برای فصل جدید آماده کند. کنار گذاشتن رویانیان مشکلات زیادی را برای پرسپولیس ایجاد خواهد کرد چون برخی از بازیکنان مثل رضا حقیقی اعلام کرده اند که در صورت کنار گذاشتن رویانیان بازیکن آ‍زاد محسوب می شوند و راهی اروپا خواهند شد.

عده ای دیگر مثل محمد نوری هم منتظرند تکلیف رویانیان مشخص شود و پس از آن برای آینده خود تصمیم بگیرند که این اتفاقات باعث نگرانی های زیادی در جمع هواداران میلیونی تیم سرخپوش پایتخت شده است. جالب اینکه محمود خوردبین به عنوان عضو جدید هیأت مدیره باشگاه هم پیامک های تهدید آمیز دریافت کرده و مالکی هم با شعارهای هواداران مواجه شده که علیه او سر داده شده است. در این فضای ملتهب، چطور می توان به آینده پرسپولیس امیدوار بود؟ تیمی که میلیون ها هوادار دارد و به پرطرفدارترین تیم آسیا معروف است و امروز شاهد تغییرات مدیریتی در آستانه فصلی است که همگان انتظار نتیجه دارند. پرسپولیس 2 فصل ناموفق را پشت سر گذاشته و امروز هواداران این تیم تشنه قهرمانی هستند، اما با ادامه این روند بعید است که پرسپولیس در فصل جدید هم به سر منزل مقصود برسد و نتیجه بگیرد مگر اینکه فضا کمی بهتر شود و شرایط تغییر کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)