پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: استقلالی‌ها دنبال جوسازی هستند و برای اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس نباید بازیکنی محروم شود.

پایان رأفت در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس قبل از برگزاری دربی پایتخت اظهار داشت: این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و کرونایی هند بازی‌های خوبی انجام داد و نتایج خوبی هم گرفت. در ادامه پس از مدت‌ها بازی خوبی از پرسپولیس مقابل سپاهان دیدیم. در کل این تیم با وضعیت خوبی آماده دربی می شود.

وی درباره حساسیت دربی ۹۵ پایتخت در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر توضیح داد: سپاهان اکنون با یک بازی بیشتر در صدر جدول قرار گرفته و اگر پرسپولیس بتواند استقلال را شکست بدهد به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شود. البته اکنون حساسیت‌ها نسبت به این تیم خیلی زیاد شده و خیلی‌ها دوست ندارند پنجمین قهرمانی‌اش را به دست آورد. به همین دلیل روی پرسپولیس زوم کرده‌اند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به حواشی دیدار این تیم مقابل سپاهان خاطرنشان کرد: از مسؤولان باشگاه، تیم و کادر فنی می‌خواهم آرامش خود را در حفظ کرده و حرفه‌ای گری توانمندی‌شان را اثبات کنند. قطعا در آرامش راحت‌تر می‌توان به کسب ۳ امتیاز مقابل استقلال فکر کرد. ما می‌خواهیم پرسپولیس برای پنجمین سال متوالی قهرمانی‌اش را جشن بگیرد و این موضوع تنها با حفظ آرامش و حرفه‌ای‌گری بازیکنان، کادر فنی و مسؤولان باشگاه حاصل می‌شود. از همه آنها می‌خواهم چندان به فکر اتفاقات دیدار با سپاهان نباشند.

رأفت ادامه داد: سپاهان و پرسپولیس رقیب هم هستند و هر بار که پرسپولیس به اصفهان می‌رود چنین مسائلی پیش می‌آید. سپاهان هم تیم خوب و قابل احترامی است که مربی خوبی مثل محرم نویدکیا را در اختیار دارد. طرفداران پرسپولیس هم در اصفهان زیاد هستند و دیدید که قبل از شروع مسابقه تعداد زیادی از آنها مقابل هتل تجمع کرده بودند.

وی افزود:‌ این گونه موارد حساسیت بازی سپاهان و پرسپولیس را همیشه بالا می‌برد. هرچند بازیکنان هر دو تیم حرفه‌ای هستند و می‌دانند در چه تیم‌هایی بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند اما آنها هم پس از ۹۰ دقیقه بازی پرفشار حق دارند با آرامش به رختکن بروند. چه دلیلی داشت که هزار نفر آدم درون زمین بیایند و آن  حواشی را به وجود بیاورند. این افراد چه کسانی هستند؟

مهاجم اسبق پرسپولیس تصریح کرد: سؤال من این است؛ این افراد در وسط زمین چه کار می‌کردند و باید به این پرسش پاسخ داده شود چرا باید در شرایط کرونایی این همه آدم داخل ورزشگاه باشند؟ حتی اگر یک نفر از آنها حرفی بزند، حاشیه درست می‌شود. ۳۰ تا ۴۰ درصد اعضای پرسپولیس و سپاهان را در ایجاد آن حواشی مقصر می‌دانم. مقصران اصلی همان آدم‌هایی بودند که بی دلیل وسط زمین آمدند.

رأفت در مورد درخواست استقلالی‌ها برای تشکیل جلسه کمیته انضباطی و محروم کردن بازیکنان پرسپولیس قبل از دربی عنوان کرد: در آن حواشی درگیری خاصی به وجود نیامد و به خاطر یک حرف و یک هل دادن نباید بازیکنی محروم شود، آنهم در شرایطی که بازیکنان هر دو تیم مقصر اصلی نبودند.

وی ادامه داد: بازیکن پس از ۹۰ دقیقه بازی پرفشار می‌خواهد با آرامش به رختکن برود و در آن وضعیت شاید به دلیل عصبی یا ناراحت بودن یک لگد به بطری و توپ هم بزند. به خاطر این کارها دلیلی ندارد محروم شود. به نظر من استقلالی‌ها به دنبال جوسازی و حاشیه‌سازی هستند.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره شانس برد این تیم مقابل استقلال توضیح داد: کیفیت بازی پرسپولیس در سال‌های اخیر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ثابت شده و در تمام خطوط بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. پرسپولیس تیمی هماهنگ و از بهترین‌های آسیا است. اقتدار خود را در این چند سال نشان داده و همه حریفان مقابلش با ترس و لرز بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. پرسپولیس با دوندگی و سرعت انتقال توپ بالا موقعیت‌های خوبی در هر بازی به دست می‌آورد و اگر کیفیتی مانند دیدار با سپاهان داشته باشد برنده بازی خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)